Eide
Medlem

|
 |
« på: april 13, 2008, 12:09:53 pm » |
|
Har eit hull i ein arbeidsbil som må tettes.hullet er ca 10 cm i diameter.er det muligt å "forskale" bakom og tette hullet med polyester sparkel???vil det bitte seg og vare??har ikkje fått tak i fiber duk og resten eg treng  Dette er ein bil som nett er eu godkjent og skal i bosset om 2 år.men det kjem vatn inn hullet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: april 13, 2008, 12:32:12 pm » |
|
Ja, det er mulig å tette hullet med litt hønsenetting og polyestergriseri, men vil det vare? Tenk deg veldig godt om og reflekter litt over hvorfor det finnes sveiseapparat 
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
HaraldL
Seniormedlem

|
« Svar #2 på: april 13, 2008, 12:45:30 pm » |
|
Hvis bilen skal skrotes om 2 år er det i alle fall ikke farlig å prøve...  Kjør på med hønsenetting og glassfibersparkel.... Blir gjort masse jallareparasjoner ute i verden, på mye finere biler enn din beater. I England finnes det folk som selger klassiske biler, hvor plater er erstattet med avispapir og sparkel... 
|
|
|
Loggført
|
x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs' x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
|
|
|
Eide
Medlem

|
 |
« Svar #3 på: april 13, 2008, 12:56:38 pm » |
|
det er no eg som skal ha bilen i dei 2 åra så det går fint 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #4 på: april 13, 2008, 13:42:07 pm » |
|
Polyestersparkel har jeg aldri hørt om, men glassfiber armert sparkel er noe annet og sikkert det som er best egnet til formålet. Men som nevnt her, så bør du nok ha litt hønsenetting el.l som ekstra amering.
Men hvorfor ikke klippe ut en stålplatebit, punkte den fast og guffe på med tec7, sika el.l rundt? Det holder hverfall litt lenger.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: april 14, 2008, 19:21:43 pm » |
|
Polyestersparkel har jeg aldri hørt om, men glassfiber armert sparkel er noe annet og sikkert det som er best egnet til formålet. Men som nevnt her, så bør du nok ha litt hønsenetting el.l som ekstra amering.
Men hvorfor ikke klippe ut en stålplatebit, punkte den fast og guffe på med tec7, sika el.l rundt? Det holder hverfall litt lenger.
Jeg tenkte automatisk polyester og glassfibermatte.. Som man bruker på båter etc, kan jo funke..en stund!
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
bull
Seniormedlem

|
 |
« Svar #6 på: april 14, 2008, 20:04:49 pm » |
|
du er i så ikke den förste som bruker det julenissetrikset der,fungerer greit i noen år.Når jeg jobba som lakkerer kalte vi det for kaldsveising 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: april 14, 2008, 20:08:18 pm » |
|
Når jeg jobba som lakkerer kalte vi det for kaldsveising  haha 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem

|
« Svar #8 på: april 14, 2008, 21:18:25 pm » |
|
Når jeg jobba som lakkerer kalte vi det for kaldsveising  haha  Eller svenskemekk  Husker enda en T3 jeg hadde som kom fra sverige.. der var det mye "kaldsveising" kan jeg love, å ja det så bra ut i noen år.. he,he Så det funker jo en stund 
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
bull
Seniormedlem

|
 |
« Svar #9 på: april 14, 2008, 21:30:34 pm » |
|
eller gjör det enkleste,spör sjefen din om en litt nyere bil 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #10 på: april 14, 2008, 21:41:23 pm » |
|
hva med å få tak i en plate bit av et eller annet sted og skru den fast med selvborrende eller poppe den fast med poppnagler!? er vel en bedre løsning og mindre gris! om du absolutt skal bruke sparkelen din så kan du kline litt rundt hullet for å tette helt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eide
Medlem

|
 |