Starteren min funket ikkje så eg tok den av i dag. Er ein 6V.
Hoved grunnen til at den ikkje funker tror eg, er at eg tok hele saken fra hverandre av rein nysgjerrighet for ett år siden, har ikkje kjørt den siden. Men den funket før eg begynte.
Eg tok den fra hverandre igjen i dag, vasket alt skikkelig, pussen med fint papir så alt så blankt å fint ut inni den. Rengjort alle kontakt punkt og pusset alle deler som går mot hverandre til blankt metal, så eg var sikker på at alt får jord.
Sjekket solonoiden mot batteriet mitt, la pluss mot første polen på solonoiden og minus mot punkt 50, den lille han kontakten. Og den slår tilbake, sjekket den når alt var sammen igjen å den slår inn starteren veldig fint.
Men, starteren min går ikkje rundt, eg trodde den skulle gå rundt når du satte strøm på solonoiden.
Pluss ledningen fra batteriet går rett på den ene polen, og så kommer den lille kabelen ned til punkt 50, og selve starteren har en kabel som går til den andre polen på soloniden.
Blir det feil å sette pluss mot første polen, og minus mot den lille han kontakten? Skal det være pluss til begge to, og så legge minus mot gods på starteren? Tenkte på det siste på vei heim før å spørre om hjelp her på forumet.
Hater generelt strøm og ledninger så har ikkje mye peiling så alle innlegg her hjelper

Frank R. Telle.