mai 04, 2025, 16:13:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 5 Dowels + 5 bolters-svinghjul på std. veiv (Type 4 / WBX)  (Lest 734 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: juli 20, 2011, 01:20:05 am »

Har noen her inne tanker om / erfaringer med å bruke et svinghjul som er beregnet på veiv som er tatt opp til 5 dowel pins i tillegg til de vanlige 5 boltene? Altså UTEN at en faktisk modifiserer std.-veiva?

I mitt hode vil det bli et større press på den gjenværende overflaten mht. at den totalt presskraften nå må fordeles på et mindre areal.

Bør en styre unna et slikt svinghjul hvis en ikke skal ta opp veiva for ekstra styrepinner?


Hva med å gjenbruke std. svinghjulsbolter (umbrako i mitt tilfelle)? Vil den noe slarkete klaringen være fy-fy og en dårlig idé?
Er det 12.9 BAS-bolter med oppbrosjet svinghjul for presspasning som gjelder?

Dette blir ikkeno turbo-torque-monster...
« Siste redigering: juli 20, 2011, 01:24:18 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!