april 23, 2024, 23:35:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tomgangs problem  (Lest 1844 ganger)
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« på: august 03, 2011, 21:21:47 pm »

hei
har store problemer med å få Putte til å gå på tomgang starter og går rett opp på 3500-4000
har blitt gradvis verre
har sjekket spjell pakninger tror nå at Brothers har porta hull i insugskalnalen som blir bare større og større
hva tror dere???

Mvh
Andersen Racing
48194000
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: august 03, 2011, 21:25:17 pm »

Ligger for høyt på tomgang? Falsk luft?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #2 på: august 03, 2011, 21:36:16 pm »


ja ja falsk luft fra et eller annet sted
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 03, 2011, 21:38:27 pm »

bytte pakninger og være nøye med å stramme hver av manifoldmuttrene litt etter litt.. funket for meg... men jeg hadde mye! falskluft og dro ikke til mer enn 2k
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: august 03, 2011, 23:22:34 pm »

om du kjøyrer den litt varm so kan du jo bruka eit IR termometer til å sjå kva sylindar som er varmast om du måler på eksosportane på anlegget, kan om ikkje anna lokalisera problemet litt bedre

men om da e hol i ein innsugskanal so må vel da holet vera opp mot kjøleribbene på utsida?? om du finn den/dei sylindarane som går varmare med overnevnte metode so kan du kanskje lura noko vatn opp på toppen med ei spruteflaska med slange. so ser du om da vert vassdamp ut eksosen. bør vel muligens gjera da på ein kald motor så ikkje ting sprekker..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 04, 2011, 00:14:14 am »

Kan være ventilfjærene som graver større og større hull i innsugskanalen.

Men håp på enklere type falskluft.

Holdt hånda oppe på gasseren og dra den på starteren, uten tenning. Og hør etter suge lyd.  3500-4000rpm tilsvarer store hull!!
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #6 på: august 04, 2011, 20:39:59 pm »

hei
nå har overlege Andersen og Sykepleier Nemeth Lagt Putte i respirator og tatt av begge toppene
fyllte toppene med vann og det er tett som faen

men når spjellene på gasserene er lukket og vi fyller disse med vann renner det godt

så spørsmålet er skal spjellene på gassera være helt tette når spjellene er lukket?
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 04, 2011, 20:52:24 pm »

Du sier det selv. Når de er lukket... Er de lukket. Og skal være tette.

Men OM de er lukket vet en jo ikke før en kikker nedi eller bruker 0,05mm bladsøker.
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #8 på: august 07, 2011, 14:30:20 pm »

satte på 2 40 dellorto og motoren maler som en katt på tomgamg
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #9 på: august 07, 2011, 14:33:17 pm »

Så da må vi få tak i ett stk ny Weber 48 IDF eller 2 stk. Dellorto Drla 48.
Kan ikke dra på SCC med 40 mm gassere!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 07, 2011, 14:53:11 pm »

Det er ikke spjelene som står bitte litt skeivt? Skru løs spjelene litt, sentrer spjelene bedre og stram til..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #11 på: august 07, 2011, 21:52:07 pm »

det var det første jeg gjorde men nå har jeg startet opp igjen går fint på ca 1000 omdr
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #12 på: august 07, 2011, 21:54:31 pm »

Har vi funnet ut hva som forårsaket problemet?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!