mai 04, 2025, 23:23:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: koblingsskjema feil eller for trøtt?!TPS forvirring!  (Lest 770 ganger)
tezer
Supermedlem

Vis profil
« på: august 24, 2011, 20:20:52 pm »

Skal hjelpe en og bytte spjellhus og tps,
spjellhusa kommer fra en kawasaki zx10 og det samme med tps!

fikk ett papir der koblingskjemaet til tps sensoren er forklart
se bilde1,greit nok men tok og målte den for og se om den virke som den skal!

men så begynner forvirringa,
i ms manualen så står dette for og finne ut sens,vref5+ og jord!

To hook up your throttle position sensor (TPS), disconnect the TPS, and use a digital multi-meter. Switch it to measure resistance. The resistance between two of the connections will stay the same when the throttle is moved. Find those two - one will be the +5 Vref and the other a ground!!
dette har jeg funnet det var pin 1 og 2,
se bile nr 2

The third is the sense wire to the MegaSquirt® controller. To figure out which wire is the +5 Vref and which is the ground, connect your meter to one of those two connections and the other to the TPS sense connection.

If you read a high resistance which gets lower as you open the throttle, then disconnected wire is the one which goes to ground,

her er det ting ikke stemmer lengre! da jeg kobler ohm meteret på pin 1 og 3 så er omhen høy 5.37 og går nedover til 1.76 da jeg åpner spjella,Se bilde nr 3
og da er det pin nr 2 som skal være jord,men dette stemmer jo ikke med koblingskjema fra kawasaki?

the other one which had the continuous resistance goes to the +5 Vref from the MegaSquirt® EFI Controller, and the remaining wire is the TPS sense wire.
dette er jo greit nok!

og da jeg måler ohm mellom pin2 og 3
så begynner meteret på 1.76 ohm og går opp til 5.09

så enten er jeg for trøtt,eller så er det noe jeg gjør riv ruskende galt,eller så stemmer ikke koblings skjemaet fra kawasaki!

så hva skal jeg velge og koble?
sånn som det er fra kawasaki eller etter det ms manualen sier og ohm meteret mitt!

* bilde1.jpg (111.82 KB, 628x607 - vist 124 ganger.)

* bilde2.jpg (46.47 KB, 480x320 - vist 127 ganger.)

* bilde3.jpg (6.43 KB, 105x105 - vist 218 ganger.)

* bilde 4.jpg (44.45 KB, 480x320 - vist 114 ganger.)
Loggført

Vw 1302
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!