roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« på: august 31, 2011, 14:40:27 pm » |
|
er jo litt og banne i kirka det her,,, men va er best og montere foran i bobla.. bør den være tynn eller tjukk for og få mer kjøleveske?? noen som har noen meninger? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: august 31, 2011, 16:22:31 pm » |
|
WBX eller noe annet..? hvordan skal du montere den? stående? liggende? skrå? samt om du skal borre hull i panser etc..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #2 på: august 31, 2011, 16:57:56 pm » |
|
jeg hadde tenkt og evt ha den stående.. me hull i "frontplata"..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: august 31, 2011, 17:02:34 pm » |
|
WBX motor?
bruk en rasiator som kjøler raskt, siden du ikke vil få like mye luft igjennom frontplaten som en vanlig bil
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #4 på: august 31, 2011, 17:19:12 pm » |
|
en rasiator altså.. okay..får lete etter det da:) er en wankel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: august 31, 2011, 17:22:46 pm » |
|
hehe radiator ja.. lykke til 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #6 på: august 31, 2011, 18:43:26 pm » |
|
hehe..jada.. skjønte det..  men vist den da skal kvitte seg me varmen fort, bør den kansje være tynn me vifte/er??hmmm..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: august 31, 2011, 19:04:31 pm » |
|
vifte er sikkert smart ja.. og tynn alu kanskje!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #8 på: august 31, 2011, 20:31:11 pm » |
|
det går vel på total "volum"?? . BxHxD men tipper vel en tynnere radiator med større BxH kjøler bedre enn en tykkere med mindre BxH selvom de har samme VOLUM har du en gitt BxH så kjøler vel en tykkere radiator best
tror jeg da.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #9 på: august 31, 2011, 22:00:04 pm » |
|
takker for innspill jørn  tror jeg skal få laga en på max b ganger h, også tykk som mulig.finnes vel opp til 53mm som jeg har sett hvertfall..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|