bObLeFrIk
|
 |
« på: august 20, 2011, 15:29:05 pm » |
|
Hva kan ha skjedd når den begynner å gå på 3 sylindre når man tråkker på..? Går fint på lavt turtall.. Har dobble weber40. Flotør? Dårlig plugg? Har ikke eksosband på grenrør,blir det for varmt?...
|
|
« Siste redigering: august 20, 2011, 15:32:01 pm av bObLeFrIk »
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #1 på: august 20, 2011, 17:24:14 pm » |
|
hei ta ut alle plugger å se på fargen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #2 på: august 20, 2011, 18:33:17 pm » |
|
Har hatt sota plugger i flere år nå...men endelig etter overhaling i vinter,er nå pluggene lyse brune..  Skal sies at jeg vasket bilen i dag, brukt den litt etterpå,men fukt kan jo komme etterhvert? Er vel ingen mekaniske feil i blokk hvis den går reint på tomgang og rusing ...
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #3 på: august 22, 2011, 11:51:29 am » |
|
Sjekk tenningsdelene. Lav gnist forårsaker at bilen drar dårlig og høres ut som om den går på 3 syl. kan være liten stiftåpning eller defekt coil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #4 på: august 22, 2011, 21:37:48 pm » |
|
takk for svar..  kan man måle om en coil er ødelagt ? kan feil ventilklaring på et par ventiler være problemet.. :? skal vel gå veldig dårlig på tomgang da også?....
|
|
« Siste redigering: august 22, 2011, 21:42:05 pm av bObLeFrIk »
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #5 på: august 22, 2011, 22:04:34 pm » |
|
Den letteste måten å "måle" coilen på er å ta en gammel plugg og klippe av bøylen nede ved gjengene. Hold pluggens gjengeparti inntil blokka med pluggledningen på. Så får du med deg en kompis til å dra på tenningen. Gnisten skal hvertfall klare å hoppe fra spissen på pluggen og ut til gjengepartiet.
Ventilene skal være veldig på tur om det er det som er problemet. Du hadde også hatt en heftig bankelyd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Riisern
Supermedlem
    
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
|
 |
« Svar #6 på: august 22, 2011, 22:08:03 pm » |
|
Hadde et liknede problem på en "engensk produsert bil" jeg fiksa for en nabo forige uke. Det var en tennkabel som var defekt på den.
|
|
|
Loggført
|
Owner of "Lorang`s Garage" - all brand autoshop - Parts n`repair Tlf: 466 81 660
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #7 på: august 22, 2011, 22:27:15 pm » |
|
Var i garasjen nå... stifteåpningen var litt trang....søkebladet (40 ) flyttet på stiften. Ang. coil, kjører man vanlig std. på 1915ccm? har aldri skiftet coil på motoren før..
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: august 22, 2011, 23:31:59 pm » |
|
Gløm coilen til du har fiksa stiften, sjekk og at den ikkje e brent. std coil på 1915ja, alternativt kan du lakka den blå. då vert den "high performance" 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #9 på: august 24, 2011, 11:33:57 am » |
|
Ikke coil feil. Ikke pluggledninger,ikke fordelerlokk.. stift og rotor bra. Tror jeg sjekker ventiler klaringer og gassere...
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #10 på: august 24, 2011, 11:43:02 am » |
|
Sjekk pluggene mens du er i gang også da ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #11 på: august 24, 2011, 12:31:31 pm » |
|
De er sjekket.. lyse brune. Har ikke kjørt mange km med de heller, så de skal nok funke. Men litt skeptisk til den ene flotøren ...... Hvis det har innvirkning.....er ingen bilmekaniker, bare en maler.... 
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #12 på: august 24, 2011, 13:07:24 pm » |
|
Flottøråpning OG bensintrykk er viktig på 40 IDF. Mine likte seg merkbart best på 3,5psi og flottørhøyde på 9mm med pakning.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|