mai 06, 2025, 21:28:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva vil det si når det står "Mexico AS41" på blokka?  (Lest 1850 ganger)
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« på: august 29, 2011, 11:06:30 am »

Hva vil det si når det står "Mexico AS41" på blokka?
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 29, 2011, 11:53:10 am »

Blokka er produsert i mexico.
AS41 (og AS21) er de sterkeste originale Type 1 motorblokkene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #2 på: august 29, 2011, 11:58:26 am »

Er det en uting at det er Mexico? Sier as41 noe om str på motor?
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: august 29, 2011, 12:08:08 pm »

AS41 står for legeringen i blokka tror jeg, og pleier å være 1600 dobbelporta med 50-54 hk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #4 på: august 29, 2011, 12:09:33 pm »

Denne er ikke dobbeltport, det er HO kode om jeg ikke husker feil. Selger sa det var 1500 motor
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 29, 2011, 12:46:13 pm »

As41 og as21 sier bare noe om blandingen av aluminium og magnesium i blokken. Det som er viktig er om den har to oljeredukjsonsporter !
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #6 på: august 29, 2011, 13:07:33 pm »

Hvor ser jeg det?
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 29, 2011, 13:44:49 pm »

Når du ser fra undersiden av blokka er det en plugg med ett stort "flattrekkerspor" i hver ende av blokka, en ved svinghjulet og en ved reimhjulet. Er det bare en ved reimhjulet er den enkeltredusert.
Er blokka bra er det ingen grunn til ikke å bruke den selvom den er enkeltredusert.

At det er ei mexico blokk kan tyde på at den er noe nyere enn den som satt i bilene orginalt.
Dessverre er nok ikke dette noe å foretrekke om det ikke viser seg at den er spesielt lite slitt.

Slitasjen er vel strengt tatt prioritet nummer 1.

AS 21 blokker er det uansett færre av enn AS41 blokkene, siden disse ble produsert kun en kort periode.
AS 21 er sprøere enn AS41 og er mer utsatt for tæring.
« Siste redigering: august 29, 2011, 13:46:24 pm av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #8 på: august 29, 2011, 13:47:53 pm »

Bra det er as41 blokk jeg har da, skal skjekke etter pluggene i bunn. Den er ikke nevneverdig slitt, går pent uten ulyder også.
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 29, 2011, 13:56:32 pm »

Dessverre har ikke, går pent og uten ulyder spesielt mye å si når det gjelder slitasjen på selve blokka.
Men den er jo helt klart mer lettsolgt om det er det som er meninga.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #10 på: august 29, 2011, 14:02:22 pm »

Den er jo splitta nå da, så har inspirert den, det var i forbindelse med det jeg merket at det stod det det gjorde. Har ikke tenkt og selge.
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 29, 2011, 20:53:57 pm »

DA bør du få målt den skikkelig, før du begynner med noe mer.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #12 på: august 29, 2011, 21:04:07 pm »

Hvordan gjør jeg det? Det skal ikke bygges noe grom motor av den, grunnen til at den er splittet er fordi jeg skal bytte alt av pakninger...
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #13 på: august 30, 2011, 09:44:47 am »

Da hadde jeg skiftet at av lager med det samme den er oppe. Er et par triks for å se på en enkel måte om motoren er slitt.
Bak bærelagrene til veiva er det et spor som olja går i, hvis det er merker i lagerbukken etter dette sporet som du kan kjenne med fingerneglen bør blokka linjeborres.
Rådelager og råder må også måles. En haynes bok forklarer hvordan man skal gå frem for å måle.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #14 på: august 30, 2011, 10:09:48 am »

Ok, da skal jeg se på dette, bare vaske ting ordentlig først Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!