mai 05, 2025, 22:10:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skifte til drop spindler trenger jeg spesial verktøy...?  (Lest 1119 ganger)
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« på: september 11, 2011, 08:47:26 am »

Ser noe skriver at man må ha en tie rod tool for og få fra hverandre skiten, stemmer dette, evt hvor får jeg tak i dette...?

Takk
Loggført

atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 11, 2011, 09:31:15 am »

En annen ting, kan jeg bruke de samme korte demperne som jeg har bruk på puma'n før...?
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: september 11, 2011, 09:48:38 am »

Du snakker om Linkpin regner jeg med. Du må ha ei presse for å presse ut foringene til linkbboltene og kingboltene dine (Nb, bruk poser eller kinamatbokser og merk av hvor de forskjellige delene hører til, oppe, nede, høyre, venstre).

Jeg brukte ei stor biltema presse, la en del press på kingbolten og kakka litt i spindelen med en hammer og de kom ut etterhvert. Dersom du har slitte kingbolt foringer kan du bytte disse samtidig, du må da skaffe en brotsj for å tilpasse de nye foringene til kingboltene.

Har hørt at noen bare banker de ut med ei lita slegge men dette ville ikke jeg gjort.

Du kan bruke samme demperoppsett som i dag, du flytter bare selve spindelen 2,5 tommer oppover, dette påvirker ikke annet enn at hjulene flyttes lenger opp i skjermene.
Loggført

1961 T1 - Custom
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 11, 2011, 11:42:33 am »

Jupp snakker om linkpin, og det var noe dritt for dette var noe av grunnen til at jeg setter på dropspindler, fordi hjula
subber av og til i lyktbrønnen og fordi jeg jeg synes det ser feil ut med hjula så langt frem i skjermen....men da får jeg bare bytte dempere og da, regner med at det er normalhøyde dempere som gjelder da...(PS! forstillinga er innkorta 2" om dette har noe og si...?)
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!