Jeg driver med det samma her, men er det hakket som markerer TDC når den er på toppen? Tenkte kanskje det var det andre merket som ligger litt etter, og at man skulle justere hakket til midten. Man skal koble fra vakumshiten eller?
Det er mange typer reimhjul i omløp avhengig av motortype, men 1600 DP med SVDA-fordeler var mest vanlig på 1300S, 1302 og 1303. Stor sannsynlighet for at det er det øverste du har.

Hentet fra denne tråden:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=251672"Gropen" er TDC, hakket nærmest blokken er 7.5 BTDC (Before Top Dead Center).
Juster med stroboskoplampe. Drei på fordelerhuset slik at hakket kommer overett med senter-sprekken på blokken. Turtall 850-900 rpm.Vakuum-slangen skal være
på (men er ingen stor krise, siden det ikke er sug i den slangen så lenge motoren går på tomgang).
Når alt er stilt etter boken, er det ut å prøve. Eldre motorer er som litt voksne damer. Ofte kan de like litt mer fortenning

.