OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« på: september 17, 2011, 14:05:13 pm » |
|
Hei!  Jeg har en komplett motorvarmer med rør og ledninger, kan noen hjelpe med diagram over hvordan dette skal kobles/se ut?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1 på: september 17, 2011, 15:00:41 pm » |
|
Øh... Skrur du ikke bare ut lokket under oljesila og skrur fast elementet? Ledningen legger du der du vil ha den. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #2 på: september 17, 2011, 15:33:57 pm » |
|
ikke vet jeg? hehe Fulgte med i en eske! Men Er det kansje jeg som tar feil her!? Heter det kansje bensinvarmer? Skal gi varme i cupeen om jeg ikke tar feil!? Heter eberspächer. Har jeg skrevet feil navn beklager jeg! er ikke akkurat expert!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #3 på: september 18, 2011, 00:41:33 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #4 på: september 18, 2011, 02:37:54 am » |
|
Har i sommer drevet og installert en Eberspächer BN2 i min 1302. Det er ikke akkurat gjort i en fei, kan man si... Ikke virker den etter at jeg satt den inn heller, men har nå fått den på plass. Tok noen ettermiddager og vel så det. Det skal skjæres ut/borres fem huller i karroseriet og legges opp en del ledninger og rør. Du bør teste den før du setter den inn.
Hvilken bil har du? 1302, 1303 og standardboblene har forskjellig monteringssett (braketter, plater og plastrør), og hullene skal kappes forskjellig på de modellene.
Hvilken Eberspächer-modell har du? Står på det lille skiltet på varmeren.
Jeg kan sende deg dokumentasjon på installasjonen, hvis du vil. Fikk det fra en hyggelig kar på forumet her.
Jeg tror det enkleste er at du får team'et deg opp med en eller flere som allerede har slike montert. Da ser du hva som skal gjøres hvor på bilen, og ikke minst få sjekket at du har alt som skal være i den kartongen. Vanligvis er eksosrøret rustet opp, og du er heldig hvis du har absolutt alt av braketter og pakninger som trengs til din modell. Kan være lurt å gjøre unna delejakten før man begynner å skru.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #5 på: september 18, 2011, 10:22:59 am » |
|
oki takker for svar! jeg har en 1302, men vet ikke hvilken varmer. Her er den! dette var alt som fulgte med! kan sjekke nr senere...
 11072011056.jpg (48.73 KB. 400x300 - vist 100 ganger.) Mangler det noe? Trenger denne eget reele? det fulgte ikke med.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #6 på: september 18, 2011, 15:13:07 pm » |
|
Ser ganske komplett ut det der!
Bildet er litt lite, men det er ut som du mangler:
- ledningsnettet som bryteren sitter på - stålrøret for luftinnsug - T-stykke for å koble deg innpå bensinledningen mellom tanken og tunnelen
De to L-formede tykke plastrørene hører til friskluften, og har ikke noe med Eberen å gjøre.
Dette skulle være et godt utgangspunkt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|