mai 05, 2025, 17:45:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senk med original dim dekk/felg...  (Lest 1441 ganger)
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« på: september 23, 2011, 14:36:48 pm »

Hei

Ett spørsmål vedr. senk med original dekk/felg (som jeg så bl.a. Kammiz gjorde i 54' T1 Texas Brown tråden sin) Har nå gjort det samme, og alt funker nesten fint, bortsett fra at forhjula subber i lyktbrønn foran, har 2" puma + dropspindler og ned 3 ytterknepp bak. Hvordan løser man dette problemet uten og bytte til mindre dim på dekk foran...?

Kjører til vanlig med 145/65 foran og dette funker fint, men bilen blir så lav med dette oppsettet at jeg nesten ikke kommer inn og ut av vår ujevne privatvei frem til huset (med original dim og samme senk, ser bilen nesten like lav og fin ut, men den blir akkurat så mye høyere av original dim dekk, at dette problemet blir ikke eksisterende. Hvis noen lurer på hvorfor Glad

En annen ting som jeg har merket etter ett par prøveturer med original dekk/felg er at bilen blir noe jævlig overstyrt, hva kommer dette av, (den er ustabil og vinglete foran) er dette fordi jeg har justert styrestag for 145/65, eller noe annet....?

På forhånd takk...

Alex
Loggført

Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #1 på: september 23, 2011, 15:06:02 pm »

Kammiz hadde nok lavere dekk enn du tror Glad
Skal du grøftesenke med orginale dekk må du nok "frisere" lyktebrønnene en god del. Innkorting er også esensielt for å ungå subbing i skjermbuen ved sving. Problemet flytter seg innover og dekka treffer i steden innerskjermen. Dette kan begrenses med å lage en stopper. På linkpin biler kan en slik stopper lages ved å bytte ut en av de tre skruene som holder bremseskjoldet til spindelen med en som er litt lengere. Da begreses svingradiusen. Skal du ta den helt ut flytter du rammehodet noen centimeter innover på bunnplata.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 23, 2011, 17:31:19 pm »

Kammiz hadde nok lavere dekk enn du tror Glad
Skal du grøftesenke med orginale dekk må du nok "frisere" lyktebrønnene en god del. Innkorting er også esensielt for å ungå subbing i skjermbuen ved sving. Problemet flytter seg innover og dekka treffer i steden innerskjermen. Dette kan begrenses med å lage en stopper. På linkpin biler kan en slik stopper lages ved å bytte ut en av de tre skruene som holder bremseskjoldet til spindelen med en som er litt lengere. Da begreses svingradiusen. Skal du ta den helt ut flytter du rammehodet noen centimeter innover på bunnplata.

Takk for svar...
Noen som vet hvilken dim Kammiz brukte?, (har sendt ham en PM)
Hvordan trimmer/friserer jeg lyktebrønn...? Glad
Loggført

Kjetil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: september 23, 2011, 18:13:51 pm »

Her er svaret.. Blunker
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12129.msg167519.html#msg167519
Loggført
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 23, 2011, 19:38:20 pm »

Takk, det er øya man først blir blind på, hahaha... Glad
Loggført

Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!

Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 03, 2011, 20:46:26 pm »

Takk for titten (og handelen) i dag.

Sjekk lufttrykket foran og bak. Lite foran og mer enn du tror bak kan hjelpe. (Jeg kjøper 20 foran og 30 bak - men dette jo en annen bil og andre hjul)

Viktig at du sjekker det andre vi så på også. Er noe slakke et sted mener jeg.

Tror også at 4-hjulskontroll må til slutt. Jeg gjorde det for et par år siden hos Otterbech
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 03, 2011, 22:45:12 pm »

Takk for titten (og handelen) i dag.

Sjekk lufttrykket foran og bak. Lite foran og mer enn du tror bak kan hjelpe. (Jeg kjøper 20 foran og 30 bak - men dette jo en annen bil og andre hjul)

Viktig at du sjekker det andre vi så på også. Er noe slakke et sted mener jeg.

Tror også at 4-hjulskontroll må til slutt. Jeg gjorde det for et par år siden hos Otterbech

Takk for handel ja, og evt tips skal gjennomføres asap... Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!