mai 05, 2025, 04:57:07 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Startvansker - varm coil!
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Startvansker - varm coil! (Lest 1941 ganger)
havardix
Nybegynner
Innlegg: 10
Bosted: Byneset (Trondheim)
Startvansker - varm coil!
«
på:
oktober 01, 2011, 17:06:06 pm »
Hei,
jeg og min kjære "Sonja" (69 modell) hadde en flott og smertefri tur ned fra Trondheim til Bergen for noen uker siden. hun fikk så stå å hvile ei lita uke. Siden det har hun ikke startet. Det kommer ikke gnist på pluggene, og coilen blir godt lunken og vel så det bare av å kjøre noen runder på startmotoren! Hun har alltid startet på første forsøk før det, og har heller ikke merket noe til at motoren går dårligere eller fusker.
Hva tror dere? Er det bare å bestille ny coil, eller er det bortkastet? Kan det virkelig skje så fort?
Loggført
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Startvansker - varm coil!
«
Svar #1 på:
oktober 02, 2011, 19:07:34 pm »
Først ville jeg sjekket stiften under fordelerlokket og se at åpningen er 0.4mm.
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Startvansker - varm coil!
«
Svar #2 på:
oktober 04, 2011, 13:23:06 pm »
coilen vert varm når tenninga står på, heilt normalt da. men den skal jo ikkje vera GLOvarm heller
så gjer som dewil seier å sjekk stiften,rotor etc. sjekk ogso at pluggledningane er godt festa. lukter det bensin frå eksosen når du har kinna litt? er isofall pluggane reine nok til å få gnist?
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ove A
Medlem
Innlegg: 127
Bosted: Arendal
Sv: Startvansker - varm coil!
«
Svar #3 på:
oktober 04, 2011, 17:22:00 pm »
Han vil vel også være slik hvis kondensatoren har tatt kvelden .
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...