april 27, 2024, 19:51:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt Schwarzer Peter II 1960 modell  (Lest 37803 ganger)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« på: oktober 20, 2011, 08:18:16 am »

Vel.. "Kom" ett nytt prosjekt trillende sånn tilfeldig her på verksted i helga. Bilen har vært hos meg på verksted en god stund, men det endte med at jeg handlet prosjektet. Glad

Har alltid hatt sansen for Ragtop biler. Og etter å ha vanket med Thoresen's Oval og Gulliks Fruen 59 modell som har overvintret på verksted i fjor fikk jeg ikke mindre lyst på. Nå fikk jeg mitt eget!

En 60 modell original ragtop med retningspiler og det beste av alt, rustfri! Bilen har vært gjennom omfattende rustsveising for mange år siden og har vært lagret siden. Skal gå over hver minste plate på bilen for å sjekke etter skader/rust som kan ha oppstått under lagring.

Uansett, har bestemt meg for en Cal-look denne gangen Glad Har ikke noen spesielle relasjoner til alle disse ulike stilene på forumet så jeg har ingen problem med å faktisk prøve å bygge en Cal-looker. Høyt på ønskelisten står en motor med litt futt i, men det får komme siden! Farge på bilen er ikke bestemt. Enten lakkerer jeg den selv eller så godsnakker jeg med lakkereren jeg bruker om han vil ta jobben. Matt eller blank? Uvisst enda Glad

Har fått lånt litt litteratur av JHU for å sette meg inn i bakgrunnen til Cal-look og se om jeg ikke får noe nyttig inspirasjon der!

Noen bilder der den står på bukken og venter på fremgang;















Har ikke satt meg noe mål om når denne skal være ferdig da jeg også må bli ferdig med bussen Glad
« Siste redigering: november 20, 2011, 10:53:22 am av Cheron » Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
fulloggal
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 20, 2011, 08:27:29 am »

Bra utgangspunkt!
Loggført
Atle
Supermedlem
*****
Innlegg: 862
Bosted: Jessheim.



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 20, 2011, 10:06:41 am »

 Du jobb like som Chip Foose.
Lykke til prosjekt. Og vi sees nest gang.  Glad
Loggført

Instagram.com: atlevwgal.

Vw Golf 2015
Nest boble eller buggy.
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 20, 2011, 18:03:04 pm »

Gratulere med kjempeflott prosjekt Leif. Gleder meg til å følge med på denne tråden.  Gliser
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
rubenthorsen
Gjest
« Svar #4 på: oktober 21, 2011, 22:29:04 pm »

gratis med nytt prosjekt.
blir å følge med her ja..  Glad
tenker det blir godt å slippe all den rust sveisingen du hadde på den andre bobla.
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 21, 2011, 22:48:30 pm »

Deilig med flere sånna O.B.wiik biler som di blei kalt her om kvelden Gliser Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 22, 2011, 07:31:11 am »

proud member of "O.B wiik"   Osteaktig  http://www.obwiik.no/
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 23, 2011, 09:09:52 am »

I følge understellsnummeret er denne produsert i oktober 1959. Kanskje jeg skulle prøve å søke om å få den fritatt fra eu kontroll likevel  Glad

Får nok få fruen til å ringe ned til Wolfsburg og bestille en sånn fødselsattest for å dokumentere dette og se hva Biltilsynet sier Glad

Må innrømme det hadde vært artig om jeg klarte dette  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 23, 2011, 09:36:48 am »

Flere som har prøvd på fritak fra EU før uten hell dessverre. Når er den førstegangsregistrert i Norge?
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 23, 2011, 09:44:04 am »

1963 mener jeg å huske.

Har ingen formening om at det kan lykkes, en god søknad, så koster det meg en biltur ned til Sem samt 380 kr som støtter drift av Wolfsburg museumet Glad

Må ha noe å gjøre i vinter  Rekker tunge
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 23, 2011, 13:32:17 pm »

I følge understellsnummeret er denne produsert i oktober 1959. Kanskje jeg skulle prøve å søke om å få den fritatt fra eu kontroll likevel  Glad

Får nok få fruen til å ringe ned til Wolfsburg og bestille en sånn fødselsattest for å dokumentere dette og se hva Biltilsynet sier Glad

Må innrømme det hadde vært artig om jeg klarte dette  Kult
Viss denne er produsert Okt 59, blir ikke dette automatisk en 60 mod da?
Arester meg gjerne viss jeg tar feil her Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 23, 2011, 13:34:27 pm »

I følge understellsnummeret er denne produsert i oktober 1959. Kanskje jeg skulle prøve å søke om å få den fritatt fra eu kontroll likevel  Glad

Får nok få fruen til å ringe ned til Wolfsburg og bestille en sånn fødselsattest for å dokumentere dette og se hva Biltilsynet sier Glad

Må innrømme det hadde vært artig om jeg klarte dette  Kult
Viss denne er produsert Okt 59, blir ikke dette automatisk en 60 mod da?
Arester meg gjerne viss jeg tar feil her Blunker

Aner ikke Osteaktig
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 23, 2011, 18:15:22 pm »

Det er datoen når bilen er registrert første gang som gjelder.
Gratulerer med et "enkelt" prosjekt.
Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 23, 2011, 18:22:29 pm »

Da utgår det nok.. Har sjekket enda mer i dag, og det kan se ut som den er første gangs registrert i Tyskland i januar 1960 Glad Snakk om å bomme på dagene!  Rekker tunge
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #14 på: oktober 23, 2011, 18:33:49 pm »

Har sjekket enda mer i dag, og det kan se ut som den er første gangs registrert i Tyskland i januar 1960

Går det an å spørre om hvordan du fant ut dette?
Har en sen 59 mod første gang registrert i Tyskland
Den kom til Norge i 1960 og fikk dette året i vagnkortet

f
Loggført

 
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 23, 2011, 18:54:45 pm »

Gullik; hvor sjekket du? Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 23, 2011, 18:57:46 pm »

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=26051
Fant litt her , og noe sakset etter hukommelsen
Loggført

Seaside VW Klubb
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #17 på: oktober 23, 2011, 19:27:23 pm »

Tenkte mer på hvor en kunne finne ut når den var førstegang registrert i Tyskland

Fikk beskjed fra motorvognregisteret at det ikke var produksjonsdato som avgjorde årsmodell i vognkortet men når den var første gang registrert
Loggført

 
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 23, 2011, 19:31:23 pm »

Tenkte mer på hvor en kunne finne ut når den var førstegang registrert i Tyskland

Fikk beskjed fra motorvognregisteret at det ikke var produksjonsdato som avgjorde årsmodell i vognkortet men når den var første gang registrert

Å sånn ja.. Ja, nei, denne er visst brukt importert til Norge i 1963. Så stod i noen papirer som forrige eier har.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #19 på: oktober 23, 2011, 19:53:17 pm »

Produksjonsdatoen kan brukes for å eksempelvis ta den inn som veteranbil, dette i følge et samarbeidsdokument som eksisterer mellom tullvesenet og biltilsynet. Dette vet jeg er tilfelle, en kompis gikk den lange veien når han importerte en Porsche 924 fra Sverige. Denne hadde i sin tid blitt bruktimportert til Sverige fra Tyskland, derfor ville biltilsynet registrere den inn i Norge etter hvilke dato den ble registrert i Sverige. Det ble da henvist til at bilen var produsert for over 30 år siden og at det var dette som skulle telle. MEN how ever, det later til at bilen uansett måtte være registrert i et eller annet land pre 60 for å kunne innvilges fritak for EU kontrollen .
Loggført

Seaside VW Klubb
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #20 på: oktober 23, 2011, 20:00:17 pm »

Gratulerer med ny bil. Må innrømme jeg gjerne skulle sett Jon Bjerke gjøre denne ferdig selv, men slik gikk det ikke denne gangen heller.

Vil bare legge til: Husk å skifte høyre innerskjerm foran. den er feil til bilen, noe jeg og Jon oppdaget plutselig en vinterkveld på Lillehammer Glad
Lykke til, gleder meg til å følge tråden!
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #21 på: oktober 23, 2011, 20:03:28 pm »

Jaha Glad Brukt en innerskjerm fra en alt for ny bil da? For med det blotte øye når jeg rusler rundt bilen ser den helt kurant ut Glad

Edit; Etter å ha studert bildene; nå ser jeg det Glad Jaggu  Rekker tunge
« Siste redigering: oktober 23, 2011, 20:05:13 pm av Cheron » Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #22 på: oktober 23, 2011, 21:20:51 pm »

Var det ikke Jon B som fikk dette utført hos Unneberg da ?
Hadde byttet ut området som er feil når man ser innvendig i bagasje rommet. Da de "fleste" vil bemerke dette.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #23 på: oktober 23, 2011, 21:35:16 pm »

Jo det stemmer nok Glad

De "fleste" kan bare rusle forbi bilen min å mene hva de vil om innerskjermen.

Og det positive.. Det er ikke rust på den Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #24 på: oktober 23, 2011, 23:37:53 pm »

Jeg har feil innerskjermer på min egen bil, og det er fryktelig iriterende. Bagarsjeromspapp og eller teppesett passer aldri, uansett hvordan man snur og vender.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #25 på: oktober 24, 2011, 07:33:14 am »

Det plager meg ikke noe særlig at den har en feil stålbit på seg.

Men for all del, dere som synes sånt er viktig må gjerne diskutere og bytte på deres egne biler Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #26 på: oktober 24, 2011, 07:49:57 am »

 Gliser
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 24, 2011, 07:56:39 am »

grattis.
Loggført

1 up
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #28 på: oktober 24, 2011, 07:58:03 am »

grattis.

Takk Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
77 camper
Medlem
***
Innlegg: 102
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #29 på: oktober 24, 2011, 11:51:23 am »

godt å se at det blir gjort noe med denne. dyttet den rundt og flyttet på den på lageret som tenåring. mener å huske at den var ganske hel og fin ja. angående papirer, så har jeg en 59 modell som ble importert og første gangsregistrert i Trøndelag i 1961. jeg har orginal litteratur som dokumenterer chassinummer med produksjonsår og dro med dette til BT og fikk den omregistrert til 1959 modell der og da. det var ingen problemer med det. den gang bodde jeg i oslo og fikk gjor dette på BT Asker og Bærum. lykke til.
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!