ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #120 på: november 11, 2009, 19:09:07 pm » |
|
Faren min kromet 1 stk. vanlig pre 67 boble fanger hos et firma i Oslo. Det kostet 5000,- inkl mva! Riktignok er dette inkl masse sliping og finretting, men uansett så dyrt at veien er kort til å kjøpe nye kvalitetsfangere.
Ja heilt enig, dette må være for de som har noken extra sjeldne reservedeler, og som er umulig å få tak i.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #121 på: november 11, 2009, 20:17:54 pm » |
|
Ikke rart enkelte tok en tur til Polen... 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #122 på: november 12, 2009, 02:10:58 am » |
|
Har kun hørt negativt om de i sverige. Dessuten blir den kromen gul over tid. Lakkrom falmer akkurat som maling. En kompis fikk kromet noen knapper i bilen sin på denne måten, i sverige, og de måtte han ta meg jevne mellomrom for å holde pene.
Ekte krom er ca 4000 + MVA for et felgsett
Hvor i alle dager får du det så billig??? Og hvor mye grunnarbeide gjør du selv da? Prisen fikk jeg opplyst hos Gundersen Galvano. Da skulle de leveres ferdig glassblåst.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #123 på: november 26, 2009, 03:05:51 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
|
 |
« Svar #124 på: november 26, 2009, 20:53:30 pm » |
|
Blir bra det her Pål  . Tror jeg tar en tur bort og skjærer ut det jeg trenger av taket ditt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #125 på: november 27, 2009, 01:21:54 am » |
|
Blir bra det her Pål  . Tror jeg tar en tur bort og skjærer ut det jeg trenger av taket ditt  Bare å komme, for her står det ingen bil eldre enn 2001 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #126 på: november 27, 2009, 17:27:14 pm » |
|
Ble det skjært i taket for ragtoppen din, eller ble det kuttet og sveist på stolpene? Ser skikkelig bra ut det som ble gjort der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #127 på: november 27, 2009, 20:24:53 pm » |
|
Ble det skjært i taket for ragtoppen din, eller ble det kuttet og sveist på stolpene? Ser skikkelig bra ut det som ble gjort der.
Det er skjøtet inn i selve takplata, og alle forsterkninger ble også sveiset inn. Jobben Lars Rosenqist har gjort ser utrolig bra ut. Billig og rask er han også 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #128 på: desember 27, 2010, 01:31:10 am » |
|
hmm, over ett år siden sist gitt.
Lite å melde, bortsett fra at søknadsprosessen, for godkjenning av Kerscher bremser, Porsche felger +++, er igang. Forløpig svar er at de er usikre på om 1300S kasse kan brukes uten videre i en 1959! Også må bilen ID-sjekkes, da den ikke lenger er å finne i autosys eller kartotek.
Bilen er gravd frem fra snøen og kommet inn i varmen igjen. I nær fremtid er det litt sveising som står på timeplanene. På karosseriet er det et 5kr hull i ene a-stolpen, mekking av avtagbar bakplate og luker i innerskjermene bak. På bunnplata er det sveising av fester til X-stag bak og mekking av luke i tunellen, så jeg får montert den nye hydrauliske clutch-overføringen.
Håper å få til en ID-sjekk i verkstedet, så jeg slipper å pakke alt sammen og kjøre til BT.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #130 på: desember 27, 2010, 16:45:26 pm » |
|
x2
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #131 på: september 17, 2011, 00:35:35 am » |
|
Det skrider sakte frem og jeg driver og skal begynne på klargjøring av endel karosserideler til lakkerern. Fryktelig usikker på farge. Orginalfargen er "One Year Only" L14 Mignonet green. Har lyst til å beholde denne fargen. Samtidig har jeg lyst på en kul "custom" farge. Kanskje noe ala House of Kolor's Root Beer. Tenke tenke En farge som kan få mange nyanser. Alt etter bunnfarge og antall strøk  Prosjektet har ikke stått stille siden desember 2010, altså. Holder på å pusler litt stadig. Men ting tar tid, når man skal gjøre det bra 
|
|
« Siste redigering: september 17, 2011, 00:37:32 am av Pål »
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #132 på: oktober 19, 2011, 23:38:26 pm » |
|
Var litt nedtur i dag når jeg skulle montere ny girkasse og startet. Den nye starteren er ca 10cm lenger enn den gamle, og da gikk det dritt med tverrstaget mellom dempertårna. Så her må jeg nok konstruere noen nye fester.   Også er jeg litt usikker på hvordan det går med fjæringsvei og stagene ned på rammegafflene. Syns det er farlig liten klaring nå som den henger med hjula fritt. Kan ikke se for meg at det går bra med vekt på hjula. hmm 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #133 på: september 21, 2012, 20:01:22 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #134 på: september 21, 2012, 21:08:25 pm » |
|
Mørkt og uklart bilde, men gjetter på isofix feste fra nyere VAG (pga den gule delelappen)?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #135 på: september 21, 2012, 22:17:41 pm » |
|
Mørkt og uklart bilde, men gjetter på isofix feste fra nyere VAG (pga den gule delelappen)?
Spot on, my friend 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #136 på: september 21, 2012, 22:20:44 pm » |
|
Smart, har du hatt dialog med tilsynet om godkjenning? Er jo bedre enn og bruke dårlige festepunkter for sele... Se pm foresten !
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #137 på: september 21, 2012, 22:23:08 pm » |
|
Smart, har du hatt dialog med tilsynet om godkjenning? Er jo bedre enn og bruke dårlige festepunkter for sele... Se pm foresten !
Ingen dialog. Disse blir kun for å holde stolene på plass. Selve sikringen av ungene blir med 3-punkt seler.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #138 på: september 21, 2012, 22:24:52 pm » |
|
Uansett greit og slippe seter som skrangler rundt (sånn det gjør i bruksbilen vår)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
johanlien
Medlem
  
Innlegg: 167
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #139 på: september 22, 2012, 03:08:57 am » |
|
Kul boble dette må jeg følge med på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #140 på: september 25, 2012, 00:05:54 am » |
|
Når man har hurtigkobling på motorlokket passer det dårlig å ha den orginale fjæra på plass. Så derfor har jeg en enkel bøyle i rustfritt som skal holde lokket åpent når man trenger det. Og når den ikke trengs plasseres den på innsiden av lokket  
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|