mai 05, 2025, 13:40:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-1776  (Lest 1647 ganger)
Tjelta
Nybegynner
*

Vis profil

« på: april 26, 2008, 00:06:58 am »

Hei.
Har nå sittet i lag med kona og lest flere innlegg anngående Tjeltas T-1776.
Fikk vite nå i kveld att bilen nok en gang er tilbakers i Stavanger, og blei tipsa om å sjekke på nettet.
Er ikke typen som pleier å skrive så mye på slike sider, men klarte ikke å motstå fristelsen.
Må innrømme att jeg leser med blandede følelser. Blank i øynene, tanker om hvorfor solgte jeg deg, morsomt å kjøpt tilbakers og innerst inne litt stolt.... er vel en dekkende beskrivelse.
Siden jeg solgte bilen i -94 har jeg kun sittet i den en gang, mener å huske det var i 2003.
Trodde vel at når den kjørte ut av gårdsrommet så skulle den gå i glemmeboka, men den gang ei.
Føles underlig å lese så mye om bilen som i flere år var endel av livet mit. Mesteparten som er skrevet
om bilen stemmer,skal prøve å gi en detaljert beskrivelse av den senere.
Forøvrig morsomt å se alle de andre bilene som ligger ute, særlig under "hvor ble de av".
Mesteparten av bilene og personene husker jeg fra slutten av 80- begynnelsen av 90-tallet.
Ellers har jeg foreløpig bare en kommentar: Glassfiberskjermer som erstattning for stålskjermer ?
Har alltid sagt att i min garasje ska det ikke lukte båt.....

Mvh Knut Thomas Tjelta

Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: april 27, 2008, 18:44:52 pm »

Hei ja, Jeg klarte heller ikke å glemme bilen og kjøpte den tilbake, hadde gjenkjøpsavtale med Stian og benyttet denne i desember. Da du satt i den sist på Gausel var det vel rett etter jeg hadde lakkert den sist. Nå er bilen ganske herpet.

De fleste opprinnelige deler er der fortsatt med unntak av motor. Venter på den ene av vindussveivene, denne er funnet på voss og skal sendes meg. Har ikke lykkes å skaffe en ny da den ene manglet. Rossi Lyktene har jeg (slitne nå), rattet er der, interiøret er der, men lurer på å bytte stolene da de er slitne, alt i bagasjerom er som før, alarm må byttes, bil må lakkeres og begge sidene er litt herpa etter åpning av dører i fart. Denne gang skal jeg montere dørstoppere, er litt i tenkeboksen på hvordan jeg kan gjøre dette.

Jeg restaurer den akkurat slik den var og har skaffet en del bildemateriell, eneste jeg er usikker på er om jeg skal snu gasserne slik du hadde dem, og så er jo lakkering av graphics på sidene av bilen og viftehuset et stort problem å få gjort.

Denne gang gjør jeg restaureringen mer nøye enn sist. Har bestillt Ny 1915 motor fra usa, alle pakninger, teppesett og masse mer. Skal til england i Mai å hente hjem 4 stk Daymoldings glassfiberskjermer av super kvalitet, dette er det beste alternativet til NOS skjermer som er vanskelige å skaffe. Dersom noen klarer å skaffe meg 2 stk NOS bakskjermer vil jeg vurdere å endre mening, men slik det stiller seg nå er det det eneste alternativet, desverre....

Jeg har en del spørsmål du kanskje kunne svart på så du kunne kanskje vært med en dag og sett på bilen, har ikke startet demontering enda med unntak av bakskjermene da...... Denne gang skal det gjøres skikkelig og jeg kommer til å legge en del mer finanser i dette enn jeg gjorde sist.

Kjetil Lima, tlf 90881211
« Siste redigering: april 27, 2008, 19:36:49 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!