mai 05, 2025, 04:59:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sliter med en Porsche brannpumpe.  (Lest 1332 ganger)
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« på: november 13, 2011, 18:09:39 pm »

Kjøpte meg nylig en bil hvor det var montert inn en Porsche brannpumpe motor. Denne fusket litt når vi var ute på prøvekjøring med den, men tenkte den gang at det var en smal sak å fikse. Etter å ha byttet plugger, pluggledning og satt på 009 fordeler(isteden for scintilla), er den den fortsatt akkurat lik. Det er kun sylinder 3 som oppfører seg anderledes. Den "skyter" i selve gasseren på den sylinderen(Dobble solex). Drar jeg av pluggledningen til sylinder 3 går den faktisk penere på tomgang. Gassere skal iflg tidligere eier være "nylig" overhalt .Noen som har noe ide på hva dette kan være?
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #1 på: november 13, 2011, 19:40:24 pm »

Da har jeg fått tips fra to stk på Pm om å rense gasseren grundig. Sitter jo ikke noe bensin filter på denne bilen, så det kan jo være trolig at det sitter noe i den.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #2 på: november 13, 2011, 20:21:41 pm »

Jeg hadde også problemer med dette....
Hadde kjøpt overhalte forgassere fra en i Porsche klubben, fikk god pris da han ikke fikk de til å gå ordentlig og byttet til Weber'e

Åpnet gasserne og det ingen irr osv, men en del dritt ja
Men dysene! .. det skal vel være enten 117.5 eller 125 main jet, og ikke en blanding  Sjokkert

Jeg kjøpte reamer's og endret dysene (måtte lodde aircorrection dysa først da hullet skulle bli mindre)
Her er mitt dyse oppsett for 1720 cylindersett, 280 grader webcam, A/B topper (kammer endret til 30 grader) ,050 fordeler og et grenrør med en gamml potte fra en Passat
IDLE - 60 (før 57,5)
Main: 127 (før 117,5 og 125)
Air Correction 170 (før 180)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #3 på: november 14, 2011, 00:25:41 am »

Beklager tmatre men de tallene og tekniske tingene blir for det meste "gresk" for meg Blunker. Poenget er at denne bilen har vært i daglig drift fram til jeg kjøpte den, og at alt visstnok har fungert helt glimrende.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!