Gaffel
Supermedlem

That's what she said..
|
 |
« Svar #2280 på: april 09, 2013, 23:18:20 pm » |
|
Ser ikke dumt ut. Tanken å få lettere tilgang på "frisk" olje vil jo gi bedre oljefilm. Må jo være mere viktig å ha nok "frisk" olje i lageret enn å ha så mye flate som mulig? Takk for illustrasjon og bilde 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #2281 på: april 09, 2013, 23:22:37 pm » |
|
Det der ble strøkent  Funker glatt det der. Man kunne evt valgt å legge sporet på baksiden og drillet hull inn, men det tror jeg blir mer knot enn moro. Hva ble klaringa på rådelagrene til slutt? Er lagrene akkurat 50.80 innvendig eller er de større?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2282 på: april 09, 2013, 23:24:46 pm » |
|
HAR TRUA! me like. hvordan spente du opp ? i råden?
Erik fant et gammelt spjeldhus som ble dreid ned til riktig størrelse. Denne ble brukt som holder for lagrene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2283 på: april 09, 2013, 23:26:17 pm » |
|
Erik fant et gammelt spjeldhus som ble dreid ned til riktig størrelse. Denne ble brukt som holder for lagrene. ok og spente opp innvendig??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2284 på: april 09, 2013, 23:30:34 pm » |
|
Erik fant et gammelt spjeldhus som ble dreid ned til riktig størrelse. Denne ble brukt som holder for lagrene. ok og spente opp innvendig?? Blir vel utvendig. Har dessverre ikke noe bilde av spjeldhuset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #2285 på: april 09, 2013, 23:50:34 pm » |
|
Gjorde det enkelt. Dreide om ett wasserboxer spjellhus til 54mm innvendig (Chevrolet/buick journal). Subba det sylindrisk på utsiden og skar noen langsgående spor der lageret ble liggende. Inn med lageret og slangeklemme rundt som klemte fast de siste hundredelene. Funket fint som snus. Wasserboxer er virkelig tingen  Veiva er egentlig innenfor hva angår journalstr. Men de er litt koniske. Har grovpolert med den hjemmelagde veivpolerern, med oljesmurt 320 bånd, For deretter og ende opp på 800. Deretter en god runde med autosol i dreibenken. Er nå kosmetisk 90 ganger bedre enn ny. Har ikke spent opp lagerne i rådene. Men er redd lageroverflaten tar skade av det innvendige mikrometeret. Så blir vel en runde med sånn tråd greie. Plastigauge eller hva det heter... klin.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2286 på: april 09, 2013, 23:53:22 pm » |
|
ahh da skjønner jeg . WBX is "da shit"  oljen kommer UT til rådene håper vi også.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #2287 på: april 10, 2013, 00:00:22 am » |
|
Er kun plastigage som gjelder her ja. Så når den er jevn og fin hele veien og klaringa er innafor så går eivind en lys sommer i møte Så at et par av de var koniske ja. Det har vel blitt milevis bedre nå tenker jeg. Autosol og wbx er noen av verdens beste oppfinnelser 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #2288 på: april 10, 2013, 00:01:14 am » |
|
Det får vi håpe. Samtlige bærelager har også 360 graders smøring. Så rådene skal se konstant oljetrykk.
Fikk egentlig gjort mye i dag. 5 kilo sjokkis og godt humør hjelper på gutta. Nye ringer er "gap'et". Veiv polert. Råder og rådebolter målt opp. Det meste demontert og grovrengjort. Gode 8-10 timer til så er den startklar.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2289 på: april 10, 2013, 00:05:36 am » |
|
Det får vi håpe. Samtlige bærelager har også 360 graders smøring. Så rådene skal se konstant oljetrykk.
Fikk egentlig gjort mye i dag. 5 kilo sjokkis og godt humør hjelper på gutta. Nye ringer er "gap'et". Veiv polert. Råder og rådebolter målt opp. Det meste demontert og grovrengjort. Gode 8-10 timer til så er den startklar.
Flott at godisen fra Østfold falt i smak. Da blir Fruen happy! Snakker vi oppstart til helgen eller??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #2290 på: april 10, 2013, 00:27:40 am » |
|
Blir bra detta, Erik. Man kommer tydligvis langt på cola og sjokolade 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #2291 på: april 10, 2013, 07:17:58 am » |
|
Man kommer tydligvis langt på cola og sjokolade  Nei det gjør man ikke og jeg trodde slikt var FY FY i Mossetraktene. 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #2292 på: april 10, 2013, 08:11:20 am » |
|
Man kommer tydligvis langt på cola og sjokolade  Nei det gjør man ikke og jeg trodde slikt var FY FY i Mossetraktene.  Det er det, men tydelig sklir det ut når man er langt hjemmefra 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2293 på: april 10, 2013, 08:12:13 am » |
|
Man kommer tydligvis langt på cola og sjokolade  Nei det gjør man ikke og jeg trodde slikt var FY FY i Mossetraktene.  Det er det, men tydelig sklir det ut når man er langt hjemmefra  Jeg spiste bare noen få biter med Nøtte Kos.  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2295 på: april 10, 2013, 08:17:19 am » |
|
Man kommer tydligvis langt på cola og sjokolade  Nei det gjør man ikke og jeg trodde slikt var FY FY i Mossetraktene.  Det er det, men tydelig sklir det ut når man er langt hjemmefra  Jeg gjør alt for å kjøre fra dem på SCC. Sjokolade er et fint våpen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #2296 på: april 10, 2013, 09:09:41 am » |
|
Man kommer tydligvis langt på cola og sjokolade  Nei det gjør man ikke og jeg trodde slikt var FY FY i Mossetraktene.  Det er det, men tydelig sklir det ut når man er langt hjemmefra  Jeg gjør alt for å kjøre fra dem på SCC. Sjokolade er et fint våpen  Lurt 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #2297 på: april 10, 2013, 09:16:50 am » |
|
Mener du at dette ikke var lavkarbo sjokkis!!?  Isåfall kan jeg berolige med at sjokolade kun legger seg på høyrefoten. Så dette blir uansett ett tapsprosjekt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2298 på: april 10, 2013, 09:17:28 am » |
|
Mener du at dette ikke var lavkarbo sjokkis!!?  Isåfall kan jeg berolige med at sjokolade kun legger seg på høyrefoten. Så dette blir uansett ett tapsprosjekt  Er dessverre lite lavkarbo i den påsan 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #2299 på: april 10, 2013, 09:54:21 am » |
|
Haha, så konge. Hvem hadde tenkt på å fete opp motstanderene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2300 på: april 10, 2013, 18:00:36 pm » |
|
Haha, så konge. Hvem hadde tenkt på å fete opp motstanderene  I år er alt lov!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #2301 på: april 10, 2013, 18:55:12 pm » |
|
Bare å passe seg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2302 på: april 10, 2013, 18:55:50 pm » |
|
He he!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2304 på: april 12, 2013, 17:18:57 pm » |
|
Fredagsstatus: Blokk er satt sammen, og stempler er montert i sylindrene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem

Ny motor :-)
|
 |
« Svar #2305 på: april 12, 2013, 18:18:16 pm » |
|
Kan du ikke snart bli ferdig med den motoren så andre kan få bremset også  Stå på videre Eivind. VWhilsen Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2306 på: april 12, 2013, 18:18:55 pm » |
|
Kan du ikke snart bli ferdig med den motoren så andre kan få bremset også  Stå på videre Eivind. VWhilsen Alf Tar tid å bygge kvalitet vettu Alf!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem

|
 |
« Svar #2307 på: april 12, 2013, 18:26:39 pm » |
|
Kan du ikke snart bli ferdig med den motoren så andre kan få bremset også  Stå på videre Eivind. VWhilsen Alf Tar tid å bygge kvalitet vettu Alf! Hadde vel kansje vært greit å tenke på det fra starten av Eivind ? Jeg er ikke motorbygger så jeg setter det bort til de som driver med slikt.
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #2308 på: april 12, 2013, 18:27:49 pm » |
|
Kan du ikke snart bli ferdig med den motoren så andre kan få bremset også  Stå på videre Eivind. VWhilsen Alf Tar tid å bygge kvalitet vettu Alf! Hadde vel kansje vært greit å tenke på det fra starten av Eivind ? Jeg er ikke motorbygger så jeg setter det bort til de som driver med slikt. Hva er det du insinuerer? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem

|
 |
« Svar #2309 på: april 12, 2013, 18:30:59 pm » |
|
Kan du ikke snart bli ferdig med den motoren så andre kan få bremset også  Stå på videre Eivind. VWhilsen Alf Tar tid å bygge kvalitet vettu Alf! Hadde vel kansje vært greit å tenke på det fra starten av Eivind ? Jeg er ikke motorbygger så jeg setter det bort til de som driver med slikt. Hva er det du insinuerer?  At du ikke er motorbygger , men kun en lærergutt  . VWhilsen Alf
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|