Jeg har kjøpt en treg Solex 34 Pict 3-forgasser for å overhale. Fint prosjekt for en som kjøpte sin første boble i fjor

Men det å få demontert den var noe annet. Veien har vært lang og etter å ha kutta opp meg selv (skled med trekkeren), borra (og gjenga) opp en av chokespjell-skruene og fått fiksa gjengene på gassakselen, er den nesten helt i fra hverandre

Stor takk til JFP, forresten, for den flotte gassertråden!

Siste slaget i krigen er kanskje overstått? Det håper jeg dere kan hjelpe meg med å finne ut

Fast idle adjuster-skrua satt veldig godt fast, og etter at den bøyde seg på toppen da jeg prøvde å skru den ut med en flattrekker, bestemte jeg meg for å feste den i en skrutvinge. Det så ut til å fungere bra, helt til jeg fikk den ut. Da så den sånn ut:

(42.44 KB. 405x720 - vist 215 ganger.)
Det ser ut til at jeg fikk en foring med på kjøpet!

Armen så slik ut:

(42.05 KB. 405x720 - vist 185 ganger.)
Det er noen form for gjenger igjen på baksiden, men jeg kan lirke skruen (frem til foringen, selvsagt) igjennom uten å skru.

bakside.jpg (43.88 KB. 405x720 - vist 99 ganger.)
Det hadde også slått noen sprekker der foringen satt. Det kommer bedre frem av dette bildet:

oppsprukket.jpg (42.96 KB. 1073x888 - vist 98 ganger.)
Jeg forstår jo at jeg må skaffe en ny skrue, men er armen også ødelagt, eller finnes det en måte jeg kan redde den på? Hvor kan jeg i verste fall skaffe en ny?