juni 16, 2024, 12:23:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Beach Buggy bygget og godkjent i Norge  (Lest 2709 ganger)
Bobletrond
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland



Vis profil
« på: januar 18, 2012, 21:06:31 pm »

Er det noen som kjenner til om det finnes Beach Buggy som er bygget og godkjent i Norge?
Har en sak med Vegvesene vedrørende motorbytte i Buggyen min. De mener at hvis jeg bytter motor så blir det en så stor endring at bilen går under klassen oppbygget. De bruker Svenske regler for å begrunne avslaget.

Jeg mener at Svenske regler ikke kan brukes, jeg mener at det ikke er relevant hvor bilen er bygget. Fint hvis noen kjenner til Norsk bil jeg kan henvise til.

Trond

PS Skal legge ut lit info i saken når jeg har fått samlet litt mer tråder.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1954
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: januar 18, 2012, 21:55:30 pm »

Den på bildet under er bygget og godkjent på sørlandet. Den havnet vel i Rogaland sist jeg så den. Steinar på Dalhems har vel også fått godkjent sin selvbygde her i landet.


* 1 (Medium).jpg (86.85 KB, 800x447 - vist 273 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #2 på: januar 22, 2012, 23:37:05 pm »

Hei. Vet om denne som er ombygd og godkjent i Norge. Ryktes også om at det var den aller første Buggyen som ble godkjent ombygd i Norge. "Smiley" solgte den til "djaan", som igjen solgte den til "vidars". Om du tar kontakt med "vidars", så får du sikkert hjelp til reg. nr på denne for sammenligning / referanse.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,14403.msg150738.html#msg150738

mvh
Arild
« Siste redigering: januar 22, 2012, 23:58:03 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: januar 23, 2012, 11:19:08 am »

Tror det blei bygd noen få seint 60-beg.70 tall som blei godkjent, før "forbudet" kom. Kjenner en som etter sigende hadde en på den tiden.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1954
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: januar 24, 2012, 19:20:35 pm »

Jeg fikk noe av det samme svaret når jeg skulle bygge om min Baja. Viss jeg byttet motor og girkasse samtidig med ombyggingen av karosseriet ville det komme en oppbyggingsavgift. Men jeg fikk samtidig tips fra de om at viss jeg tok det som to seperate godkjenninger ville det gå helt greit. Først karosseri godkjent, og en stund etterpå drivverket....  Gliser


* HPIM0570 (Large).JPG (123.26 KB, 1024x768 - vist 267 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!