mai 04, 2025, 20:44:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Case savers  (Lest 1452 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: januar 24, 2012, 23:42:21 pm »

Ser det er forskjellige typer ute å går.
hvilke er de mest kurante for M8 bolter?
tenker på hva man må gjenge opp med.
hvor lange pleier de å være?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 25, 2012, 00:15:05 am »

Ettermarked std savere ID:8mm og OD:12mm er litt kortere enn orginalt og i tillegg er de hule helt igjennom.

Hva skal borres opp og gjenges?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 25, 2012, 00:17:47 am »

vurderer dette opp mot helicoil i eksos gjengene på wbx toppene.
stål mot stål fungerer bedre enn stål mot alu i det lengre løp.
for å unngå att de blir defekte ved inn/ut skruing (som jeg VET det blir Glad )
da jeg har laget grenrøret i en del og må bruke "skruer" siden jeg ikke får påplass grenrøret hvis jeg monterer pinnebolter.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 25, 2012, 00:20:14 am »

Kapp noen av de ettermarkeds-saverene over i 2? 12x1,5 stigning
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 25, 2012, 00:44:44 am »

skal sjekke litt mer oppmot helicoil. Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 25, 2012, 02:26:53 am »

Ta deg en tur til Jessheim så skal jeg sette inn helicoil til deg. Case saverne er for store utvendig. Vil jo ikke bli alu igjen  Osteaktig
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 25, 2012, 07:51:39 am »

Hva med Time shirt fra Wurth Blunker
« Siste redigering: januar 25, 2012, 14:49:07 pm av mags » Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 25, 2012, 11:35:31 am »

takk for tilbudet Erik Glad men jeg har fått meg Helicoil verktøy selv  Rekker tunge
men tror uansett det er kjøtt nok for helicoil på AMC toppene fo helicoil.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 25, 2012, 14:49:50 pm »

For casesavere mener du nok..

Med helicoil mener jeg timesert Magne.. Dårlig ordvalg.

Den fjærtypen funker den også. Men ikke her hvor du skal skru ut og inn noen ganger.

Jasså Jørn. Inversterer i verkøy om dagen  Osteaktig Blir det noen fresedeler på deg også?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!