mai 05, 2025, 22:43:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HD styredemper. .  (Lest 1377 ganger)
bajabuggy
Nybegynner
*

Vis profil
« på: januar 30, 2012, 16:31:14 pm »

Heisann!

Er det noen som vet hvor man kan få tak i en styredemper som er kraftigere enn orginalen?
Loggført

Baja under bygging :-)
mags
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 30, 2012, 16:33:49 pm »

koni hos bilxstra Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
BAC
Supermedlem

Vis profil

« Svar #2 på: januar 30, 2012, 17:04:00 pm »

Hvorfor trenger man det ? Blir det mer stabilt ? Eller tyngre på rattet ?
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #3 på: januar 31, 2012, 08:22:39 am »

Hvorfor trenger man det ? Blir det mer stabilt ? Eller tyngre på rattet ?

Man trenger det ikke Glad
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Ivar
Supermedlem

Samler seg opp......

Vis profil
« Svar #4 på: januar 31, 2012, 10:25:14 am »

Prøvt å balansere hjula??  Øyerulling Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: januar 31, 2012, 11:09:20 am »

Er mulig behovet melder seg ved kjøring i veldig høye hastigheter?
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

Vis profil WWW

« Svar #6 på: januar 31, 2012, 11:13:29 am »

Tunge hjul og feil offset vil nok fremkalle et slikt behov. Mulig at du kan veie opp med caster shims for å få den mer retttingstabil.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: januar 31, 2012, 11:31:58 am »

Er mulig behovet melder seg ved kjøring i veldig høye hastigheter?

På min 58 T1 har jeg ingen styredemper. Årsaken til det er ganske enkel, bilen ble aldri levert med en slik orginalt. Ved normal bykjøring og hastigheter opp mot 90 km/t har jeg aldri følt behovet for en slik demper. Derimot når jeg ligger å tyner maskinisten (heler 34 hester) på E-6 mot gardermoen så merker jeg at en slik demper kunne vært grei fordi bilen blir VELDIG lett på rattet og den reagerer ganske mye selv ved små utslag på rattet. Men om det hadde hjulpet mest med styredemper eller standard bredde på forstillinga kan de lærde skrides om Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!