RødeBaron
|
 |
« på: januar 28, 2012, 15:37:20 pm » |
|
Hallå, har kjøpt en riktig så fin 1600 motor, men den har noen gadgets og div utforming som gjør at jeg lurer på hvor den har sin opprinnelse fra.
Første bilde, uttakene for varmluft skræver.. Andre bilde, et eksosutløp... Tredje bilde, ekstra reimhjul på dynamo....
WTF? = hva i @%€# har denne drevet med før?
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #1 på: januar 28, 2012, 18:06:35 pm » |
|
Jeg tror dette er en US-motor. Har sett det samme eksosanlegget på en 1973 US cab. Det ekstra reimhjulet kan ha vært for å drive kompressoren til AC-anlegget. Disse var ettermontert i USA, og var av forskjellig fabrikat (ikke VW). Skrevende varmepottene har jeg ikke sett før.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #2 på: januar 29, 2012, 11:29:50 am » |
|
Den har ikke sitti i en snow-track da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #3 på: januar 29, 2012, 11:39:10 am » |
|
Jeg mener å ha sett det samme i en buss/varebil hvor det var montert kjøleanlegg da det var kjølerom i varerommet. Snowtrack er det nok ikke, den har nedre reimhjul beregnet for sveiv.
|
|
« Siste redigering: januar 29, 2012, 11:46:03 am av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #4 på: januar 29, 2012, 12:49:01 pm » |
|
ok, gode forslag her, men ingen som kan slå i bordet og bekrefte barnets opphav..
Us motor, godt forslag, med forklarer ikke varmepottene, snow track er en god mulighet(noen som kan bekrefte?)
Har busser sånne varmepotter?
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #5 på: januar 29, 2012, 17:34:11 pm » |
|
Motornummeret?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #6 på: januar 29, 2012, 18:00:49 pm » |
|
motornr er AD235804
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #7 på: januar 29, 2012, 20:00:03 pm » |
|
Da er det en 1600DP produsert i 1971.
AD-motoren kom i aug 1971, og det ble produsert 360 000 motorer frem til 72-modellen ble lansert i august året etter. Totalt 990 000 ADer ble laget.
Mao ikke en spesielt skjelden motor. Eksosen og de andre merkelighetene kan være satt på underveis.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #8 på: januar 29, 2012, 20:17:12 pm » |
|
Da er det en 1600DP produsert i 1971.
AD-motoren kom i aug 1971, og det ble produsert 360 000 motorer frem til 72-modellen ble lansert i august året etter. Totalt 990 000 ADer ble laget.
Mao ikke en spesielt skjelden motor. Eksosen og de andre merkelighetene kan være satt på underveis.
Det er jeg klar over, det jeg lurer på er hvorfor den har disse forskjellene.....
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #9 på: januar 29, 2012, 20:26:09 pm » |
|
er røyrene på pottene orginal-ish, eller påsveist etter beste heimamekkmetode??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #10 på: januar 29, 2012, 22:09:56 pm » |
|
de er påsveist, bra sådan
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
|