Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« på: januar 29, 2012, 23:17:55 pm » |
|
Har denne negativ eller positiv jord? Se bilde
Og hvis den har positiv jord - er den vanskelig å bygge om til "normal"?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1 på: januar 30, 2012, 10:49:51 am » |
|
Mål ohm med et multimeter fra + til huset på instrumentet. Hvis det er 0 ohm fra + til huset er det positiv jord. jeg vil tro det er positiv jord. hva er instrumentet hentet fra?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: januar 30, 2012, 10:54:58 am » |
|
Tysk produksjon med positiv jord?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #3 på: januar 31, 2012, 01:06:21 am » |
|
Mål ohm med et multimeter fra + til huset på instrumentet. Hvis det er 0 ohm fra + til huset er det positiv jord. jeg vil tro det er positiv jord. hva er instrumentet hentet fra?
Vet ikke.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #4 på: januar 31, 2012, 01:07:38 am » |
|
Tysk produksjon med positiv jord?
VDO har nok levert til engelske biler tipper jeg. I skrivende stund har over 50 personer tittet på bildet. Er alle like "grønne" som meg?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: januar 31, 2012, 01:10:58 am » |
|
Alle engelske biler jeg har sett/vært i/kjørt har ikke hatt annet enn engelske instrumenter. (av set jeg har lagt merke til)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: januar 31, 2012, 02:00:15 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #8 på: januar 31, 2012, 02:18:25 am » |
|
Da ser jo dette perfekt ut. 6-volt er den også - rød nål som passer fint!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
nk
Supermedlem
    
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss
|
 |
« Svar #9 på: januar 31, 2012, 17:28:47 pm » |
|
Ditt instrument har + til jord. Her er bilde av tilsvarende - jord, den er litt eldre, 1958,med de gamle koblingene, mens din er 1971 med nyere flatstift-koblinger. Bilde er litt utydelig,men koblinga er +12.+6.15. -
 VW 1311.jpg (88.46 KB. 640x480 - vist 142 ganger.)
|
|
« Siste redigering: januar 31, 2012, 17:32:28 pm av nk »
|
Loggført
|
tlf: 40843606
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #10 på: februar 01, 2012, 00:19:12 am » |
|
Da kan denne fort ha vært i en bil med positiv jord likevel...
Tips og råd mottas...
Har skaffet meg en gammel skjøteledning som blir signalkabel fra motorrommet...
Halvard
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #11 på: februar 01, 2012, 10:39:58 am » |
|
det er jo mulig å få til, men du må isolere instrumentet fra karrosseriet. mulig det kan bli noe krøll med signalene fra coil, men det er nok mulig å få til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #12 på: februar 01, 2012, 22:17:10 pm » |
|
det er jo mulig å få til, men du må isolere instrumentet fra karrosseriet. mulig det kan bli noe krøll med signalene fra coil, men det er nok mulig å få til Tenker jeg tar med denne en tur til Norsk Speedometerservice med turtelleren. Alt er vel rimeligere enn feks felgombyggingen jeg gjorde til samme bil uansett. (ET46 5,5 toms Sprintstareplicas...wide 5) Blir ikke noen andre påkostninger i 2011 på bilen...
|
|
« Siste redigering: februar 01, 2012, 22:19:41 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #13 på: februar 02, 2012, 12:49:52 pm » |
|
Jeg hadde gått for den løsningen ;-) Men jeg hadde gjort det selv ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|