mai 05, 2025, 00:54:52 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Reg.nr
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Reg.nr (Lest 1310 ganger)
ehz
Nybegynner
Innlegg: 47
Bosted: istad
Reg.nr
«
på:
februar 01, 2012, 20:08:59 pm »
Hvor mange tall var på skiltet som startet på D i 1965.Med meg er 5 tall,er det org.?
Loggført
Dragset'n
Supermedlem
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
Sv: Reg.nr
«
Svar #1 på:
februar 01, 2012, 20:21:12 pm »
tror 5 tall er riktig ja. Det var det på min 64 modell også.
Loggført
www.volkswest.no
ehz
Nybegynner
Innlegg: 47
Bosted: istad
Sv: Reg.nr
«
Svar #2 på:
februar 01, 2012, 20:22:24 pm »
da er det sikkert org.nr med meg
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Reg.nr
«
Svar #3 på:
februar 02, 2012, 21:56:49 pm »
De gamle skiltene med en bokstav, kunne du få med alt fra ett tall og opp til 6 tall (rundt 1970, da alle 5 sifrede kombinasjoner var brukt opp i enkelte distrikt). Normalen var 5 siffer fra 50-tallet og på 60-tallet. Eldre biler hadde ofte færre tall. Men skiltnr blei også brukt om igjen. De med ett tall, var forbeholdt kongen...
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Rocket-Racing
Supermedlem
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
Sv: Reg.nr
«
Svar #4 på:
februar 02, 2012, 23:03:00 pm »
Som Kjell Roar sier. 5 tall var nok mest vanlig, men alle biler skiftet reg nr ved eierskifte så de lavere seriene ble hyppig ledige og tatt i bruk igjen. Har en oversikt over alle biler med F og Z skilt fra 1966 og der er de aller fleste skiltene med tre og fire siffer også i bruk på relativt nye biler (50- og 60-tallere).
Loggført
If it ain't broke... sell it & buy one that is
SCREWDRIVER #6
www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...