mai 04, 2025, 02:20:48 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Startproblemer ved varm motor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Startproblemer ved varm motor (Lest 989 ganger)
nantene
Medlem
Innlegg: 208
Bosted: hobøl
sweet sideway motion XD
Startproblemer ved varm motor
«
på:
februar 08, 2012, 01:07:10 am »
har en 1600 som går velidg fint, starter lett når den er kald, men hvis jeg stopper når den blir varm, må jeg dytte den igang, da starteren gir opp veldig fort... har nettopp overhalt motoren, men byttet ikke lager på veiva, lurer på om disse kansje kan være dårlige, og gjør at det blir for stor motstand når det er varmt, eller evt om startmotoren bare nærmer seg de evige bilhuggersland? motoren går helt fint mens den er i gang, og er sterk å fin :/
Loggført
pass på å fore motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Startproblemer ved varm motor
«
Svar #1 på:
februar 08, 2012, 01:26:31 am »
er nok ikkje veivlagera ivertfall. kor varm er motoren når du kaller den varm? på ein motor som får ok kjøling så skal du kunne ta på oljepinnen og viftehuset skal vera lunkent/ikkje
Varmt
stor sjangs for at startaren din begynnar å dra på åra, større sjangs for att batteriet ditt manglar den siste gnisten. prøvd å lada opp batteriet i da sista?
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
nantene
Medlem
Innlegg: 208
Bosted: hobøl
sweet sideway motion XD
Sv: Startproblemer ved varm motor
«
Svar #2 på:
februar 08, 2012, 11:38:11 am »
har lada det opp ja, og er ikke så gammelt heller. har et reserve liggende, skal lade det opp og se om det utgjør noen forskjell. med varm så mener jeg at den er på arbeidstemperatur, ikke for varm så vidt jeg har merkt, er som du sier, lunk i viftehuset, og kan ta i oljepinnen =)
noen anbefalte startere? blir fort å bestille fra vwparts, de har muligens noen som er sterkere enn vanlig? tenker da på framtidige planer om litt høykomp motorer o.l.
«
Siste redigering: februar 09, 2012, 00:11:44 am av nantene
»
Loggført
pass på å fore motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...