vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« på: mars 21, 2012, 21:31:33 pm » |
|
Motor starter alltid,både varm og kald. Kjøring med kald motor går oxo kjempefint. Men etter 5 min ,når den er blitt varm begynner den å fuske,går greit når jeg gir mye gass men ikke vanlig kjøring,går dårlig på tomgang. Lukter bensin.
-Motoren blir aldri for varm -Har justert ventiler -Tenning ok -Nye plugger og ledninger -Nytt fordelerlokk,stift og rotor
Noen forslag hva som er galt? Hvorfor bare når varm?
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #1 på: mars 21, 2012, 21:34:50 pm » |
|
1600 dp T1 motor fra 1975
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #2 på: mars 21, 2012, 21:47:30 pm » |
|
Coilen frisk? Hvis den er gammel eller ødelagt kan den kødde når den blir varm. Prøv med en ny 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #3 på: mars 21, 2012, 22:02:19 pm » |
|
oki.det kan prøves. den blir ikke varm hvertfall
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #4 på: mars 22, 2012, 00:02:57 am » |
|
Generelt: Fusking skyldes tenning eller forgasser. Tenningen er OK (  ), altså forgasser. Enten for fet, eller for mager blanding - sjekke pluggene. Når motoren er kald gir choken fetere blanding. Følgelig: For mager blanding når motoren er varm? Fix 1: Justere forgasseren Fix 2: Sjekke for falsk luft (alle vakuumslanger, inntakene, luftfilteret) Fix 3: Rense forgasseren/overhale den
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #5 på: mars 22, 2012, 00:47:25 am » |
|
Er alle bensinslanger nye? - Den nærmest tanken også?
Er tanken sjekket for bøss?
Bensinfilter?
............
Kjør en tur med en "båttank" - Skjer det samme etter 5 min da?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #6 på: mars 22, 2012, 07:13:35 am » |
|
Takk for mye tips. prøve meg frem 
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Riisern
Supermedlem
    
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
|
 |
« Svar #7 på: mars 22, 2012, 21:04:52 pm » |
|
Takk for mye tips. prøve meg frem  Koplet coilen rett? hadde samme symptomer på restoen i fjor, og da hadde jeg bytta på koplinga på coilen. Bytta tilbake og vops... brum!!
|
|
|
Loggført
|
Owner of "Lorang`s Garage" - all brand autoshop - Parts n`repair Tlf: 466 81 660
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #8 på: mars 23, 2012, 21:51:34 pm » |
|
kjøpt ny coil.Hjalp ikke .Går bra når jeg har pådrag.Får den for lite bensin da når jeg kjører vanlig?
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #9 på: mars 23, 2012, 22:58:25 pm » |
|
kjøpt ny coil.Hjalp ikke .Går bra når jeg har pådrag.Får den for lite bensin da når jeg kjører vanlig?
Dette med for lite bensin finner du ut av ved å "kjøre vanlig", og så skru av motoren. Så tar du av topplokket på forgasseren og sjekker bensinnivået i flottørkammeret. De skal være litt i underkant av 2 cm fra kanten og ned til væskenivået. Viktig at det er riktig nivå. Hvis det er for lite kan det skyldes to ting: Slitt eller feil justert flottørventil, eller at det pumpes opp for lite bensin (hull i membranen på bensinpumpen, tett bensinfilter, grums i tanken, eller grums i bensinrørene). Det siste merkes jo best når du har gasspådrag over tid og bilen trenger mye bensin, så det kan jo tyde på at du slipper denne jobben med å rense rør, filter og slanger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: mars 23, 2012, 23:28:12 pm » |
|
Lån deg en "båt-tank"og kjør litt med den. Lett å bli lurt her...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #11 på: mars 24, 2012, 08:30:09 am » |
|
Lån deg en "båt-tank"og kjør litt med den. Lett å bli lurt her...
Kan godt prøve det men den gikk jo i hele 2011 med 1200.får høre med båfolket om det finnes en tank
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #12 på: mars 24, 2012, 09:51:03 am » |
|
Tviler på rusk i tank teorien. Heller mot gasser problem. Også får vi ta en runde på falsk luft teorien.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #13 på: mars 24, 2012, 10:22:36 am » |
|
Ett par dager før SCC i fjor opplevde jeg dette; Bilen stoppet etter fusking og helt umulig å få til å gi skikkelig.. Tilfeldigvis peisa JHU fordi akkurat da og kom og hjalp.. Der var det så enkelt som overtrykk i tanken. Skrudde opp tanklokket - PHuuuu - og bilen gikk som aldri før..  Virker luftinga i tanklokket ditt? Jeg monterte sånn plastspiral sak fra Biltema og har ikke hatt trøbbel siden..
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #14 på: mars 24, 2012, 12:19:06 pm » |
|
jøss. prøve nå,løsne på lokket. ut på prøvetur etter å ha bytte noen gamle sprø ledninger og strammet det som er av skruer. Takk for alle bra tips hittil
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #15 på: mars 24, 2012, 13:40:34 pm » |
|
luftig tanklokk og ny ledning hjalp ikke. Lukter bensin og lugger som bare det
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #16 på: mars 24, 2012, 17:56:31 pm » |
|
Bør jeg kjøpe meg helt ny gasser? Unneberg har ser jeg Eller noen andre som har en god brukt en?
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #17 på: mars 24, 2012, 18:40:16 pm » |
|
Ta "båt tank testen" før du gjør noe mer. Jeg gjorde motsatt på SCC bussen, dvs byttet alt mulig før jeg til slutt byttet tanken og problemet var borte 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #18 på: mars 24, 2012, 18:57:57 pm » |
|
oki da. Får ta båttank testen da. Nå er jeg spent  ut å koble
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #19 på: mars 24, 2012, 19:06:11 pm » |
|
Men litt rart at det skal komme bare vet ett motorbytte. 1200 som satt der i fjor gikk jo pent hele tiden. Men nå med 1600 er det tull.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #20 på: mars 24, 2012, 19:54:54 pm » |
|
Båt testen utført.Hjalp ikke . helt lik, Da er tanken ok
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Riisern
Supermedlem
    
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
|
 |
« Svar #21 på: mars 24, 2012, 19:56:02 pm » |
|
Båt testen utført.Hjalp ikke . helt lik, Da er tanken ok Sjekk pm du, der er svaret....
|
|
|
Loggført
|
Owner of "Lorang`s Garage" - all brand autoshop - Parts n`repair Tlf: 466 81 660
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #22 på: mars 24, 2012, 21:19:34 pm » |
|
Må nok gå over litt elektrisk i morgen når sola står opp
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #23 på: mars 24, 2012, 21:22:47 pm » |
|
Kastn eller bare spreng den bak låven. Problem eliminert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #24 på: mars 24, 2012, 21:43:03 pm » |
|
Kastn eller bare spreng den bak låven. Problem eliminert  Vraking/salg har vært i tankene 
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #25 på: mars 24, 2012, 21:56:06 pm » |
|
Kastn eller bare spreng den bak låven. Problem eliminert  Vraking/salg har vært i tankene  Kjør på  bedre det enn å gå over gasser, gir så lite glede  Si fra viss du ønsker å kjøpe innsug og en dobbe 40 delorto
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal
Savner Folkevogn klubben Østfold
|
 |
« Svar #26 på: mars 24, 2012, 21:57:00 pm » |
|
kan det være choken som lager problemet ? den kan jo gå istykker den også. ikke vet jeg, bare en ide.
|
|
|
Loggført
|
T-1 1959
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #27 på: mars 24, 2012, 22:11:21 pm » |
|
Fusking ved varm:
-feil justert ventiler -dårlig coil -feil justert choke
En eller fler av de over
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #28 på: mars 24, 2012, 22:13:56 pm » |
|
Båt testen utført.Hjalp ikke . helt lik, Da er tanken ok Sjekk pm du, der er svaret.... Det var bra! Det er mye jobb å bytte tank. Har to bra 34 pict forgassere om du trenger å låne for å teste 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #29 på: mars 24, 2012, 23:09:47 pm » |
|
Hadde vært no berger.pm
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
|