Rune84
Seniormedlem
   
Innlegg: 352
Bosted: Løten
|
 |
« på: april 05, 2012, 17:53:14 pm » |
|
BIlen min stoppa midt i hamar i går efta, ville rett og slett ikke mer.. hva kan det være mon tro? Ser ingen løse kabler eller noe slikt. Den tenner bare ikke når jeg drar på starteren..trist.
|
|
|
Loggført
|
Mvh Rune
Tlf 99 12 80 66 69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: april 05, 2012, 17:56:45 pm » |
|
får ikkje bensin 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rune84
Seniormedlem
   
Innlegg: 352
Bosted: Løten
|
 |
« Svar #2 på: april 05, 2012, 17:58:14 pm » |
|
Kan tenkes, men synes det lukter bensin når jeg prøver å fyre å men..
|
|
|
Loggført
|
Mvh Rune
Tlf 99 12 80 66 69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: april 05, 2012, 18:01:54 pm » |
|
skru av dei 5skruene oppå gassaren og sjå kor mykje du har nedi flottør kammeret. og vipp av fordelarlokket og ta ein kikk på stiften. men når bilen stoppar ufrivillig når den er i drift so er da somregel bensinmangel. kan vera drit i ei dysa feks
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #4 på: april 05, 2012, 18:08:13 pm » |
|
Holder som regel å ta av luftfilteret og se om det kommer bensin ut av aksdysa når du beveger på gassen. Gjør det det skal den som regel klare å gi livstegn fra seg når du drar den på starteren, viss tenningen er i orden. Jeg har også vært ute for at stiften inni midten av fordelerlokket har knukket. Da blir det også stopp 
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Rune84
Seniormedlem
   
Innlegg: 352
Bosted: Løten
|
 |
« Svar #5 på: april 05, 2012, 18:45:33 pm » |
|
Takk for tips, blir litt skruing i påsken skjønner jeg..
|
|
|
Loggført
|
Mvh Rune
Tlf 99 12 80 66 69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #6 på: april 05, 2012, 18:50:02 pm » |
|
Sjekk rotor og stift.
Min var død for en tid tilbake den også. da var det rotoren som ikke hadde blitt trykt skikkelig på plass, sånn at den tappen i toppen av fordelerlokket hadde blitt slitt helt bort.
|
|
« Siste redigering: april 05, 2012, 19:04:04 pm av Dragset'n »
|
Loggført
|
|
|
|
Rune84
Seniormedlem
   
Innlegg: 352
Bosted: Løten
|
 |
« Svar #7 på: april 05, 2012, 19:06:44 pm » |
|
Skal sjekke det først, takk og takk..
|
|
|
Loggført
|
Mvh Rune
Tlf 99 12 80 66 69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
|
|
|
vwT1, T4engine
Medlem
  
Innlegg: 112
Bosted: Sokna, Buskerud
|
 |
« Svar #8 på: april 06, 2012, 01:52:42 am » |
|
kont fordeler og stift fra meg å, bobla mi stoppa helt plutselig også, da jeg tok av fordelerlokket og rotor og kikka på stiften og vrei på motor, ville ikke stiften åpne seg. var dog noget utslitt stift ;P
|
|
|
Loggført
|
72mod 1302 91mod toyota corolla 94mod ford escort 1,8 16v Opel vectra bilcrossbil
|
|
|
Ben1303
Juniormedlem
 
Innlegg: 59
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: april 06, 2012, 21:33:59 pm » |
|
rotor, fordelerlokk, stift eller kondensator er de jeg ville sjekket først.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #10 på: april 06, 2012, 22:26:05 pm » |
|
BIlen min stoppa midt i hamar i går efta,
Der var feilen. Gærne sida! Tau bobla over på riktig side så startern nok igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rune84
Seniormedlem
   
Innlegg: 352
Bosted: Løten
|
 |
« Svar #11 på: april 07, 2012, 12:12:57 pm » |
|
BIlen min stoppa midt i hamar i går efta,
Der var feilen. Gærne sida! Tau bobla over på riktig side så startern nok igjen. Haha, på den sia kan jeg vel bare kaste motoren, da dauer vel alt..
|
|
|
Loggført
|
Mvh Rune
Tlf 99 12 80 66 69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #12 på: april 07, 2012, 12:21:53 pm » |
|
BIlen min stoppa midt i hamar i går efta, ville rett og slett ikke mer.. hva kan det være mon tro?
Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg? Anbefaler og lese litt om basicen innen motor: luft, gnist, fuel for deretter å starte feilsøk : hva av disse mangler din motor?
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
janpotet
Supermedlem
    
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud
"harry" er ett kompliment!!
|
 |
« Svar #13 på: april 07, 2012, 14:59:23 pm » |
|
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?" var da voldsomt da... 
|
|
|
Loggført
|
tlf 90 11 98 33.
|
|
|
Lundby
Supermedlem
    
Innlegg: 2098
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #14 på: april 07, 2012, 22:08:33 pm » |
|
coil?
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #15 på: april 07, 2012, 22:39:47 pm » |
|
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?" var da voldsomt da...  X2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #16 på: april 08, 2012, 18:58:27 pm » |
|
garantert brent eller for liten åpning på stifta..GARANTERT 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #17 på: april 09, 2012, 00:09:45 am » |
|
garantert brent eller for liten åpning på stifta..GARANTERT  Kom deg vekk fra gærne sida, så kan sikker Anders løfte på lukket ditt og forklare litt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #18 på: april 09, 2012, 02:13:54 am » |
|
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?" var da voldsomt da...  X2 Hei og hå, ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:) folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett. har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering.. se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft) kjøøøør på!! (kjæææær på!!!)
|
|
« Siste redigering: april 09, 2012, 02:16:01 am av RødeBaron »
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Rune84
Seniormedlem
   
Innlegg: 352
Bosted: Løten
|
 |
« Svar #19 på: april 09, 2012, 12:28:05 pm » |
|
Gratulerer folkens, dere hadde rett.. Irring på stiften som var problemet.. Litt liten åpning, så skal bytte den..
|
|
« Siste redigering: april 09, 2012, 13:06:32 pm av Rune84 »
|
Loggført
|
Mvh Rune
Tlf 99 12 80 66 69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #20 på: april 10, 2012, 09:03:44 am » |
|
Gratulerer folkens, dere hadde rett.. Irring på stiften som var problemet.. Litt liten åpning, så skal bytte den..
Grats. Bra du er på veien igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #21 på: april 10, 2012, 12:39:55 pm » |
|
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?" var da voldsomt da...  X2 Hei og hå, ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:) folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett. har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering.. se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft) kjøøøør på!! (kjæææær på!!!) Bare tull, er alt i orden og en passer på de nevnte tinga over, så er mange mil i vw ingen problem, mye mindre tull enn med mange andre biler. Som alle andre biler trenger våre luftkjølte motorer en liten service innimellom og da er det: Tennings anlegg, Bensin til og med forgasser, ventilklaringer og olje skift. Og det er det.... enklere skal du lete lenge etter. Annerledes er det om bilen har stått noen år før du begynner å kjøre, da kan det ofte være litt flere småting...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rune84
Seniormedlem
   
Innlegg: 352
Bosted: Løten
|
 |
« Svar #22 på: april 10, 2012, 12:50:29 pm » |
|
Ja min har stått en god del år, og det er først nå den er på vegen.. Så jeg er forberedt på at det kommer noen feil slag av og til.. Men, jeg er fersk i denne luftavkjølte verden, derfor stiller jeg en del spørsmål her inne. Kan sikkert sees på som dumme noen av dem, men dette er vel min unike læremåte. Pris dere lykkelige dere som kom til verden ferdig utlærte om disse herlige luftavkjølte vidundere
|
|
|
Loggført
|
Mvh Rune
Tlf 99 12 80 66 69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
|
|
|
Rune84
Seniormedlem
   
Innlegg: 352
Bosted: Løten
|
 |
« Svar #23 på: april 10, 2012, 12:50:56 pm » |
|
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?" var da voldsomt da...  X2 Hei og hå, ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:) folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett. har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering.. se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft) kjøøøør på!! (kjæææær på!!!) Bare tull, er alt i orden og en passer på de nevnte tinga over, så er mange mil i vw ingen problem, mye mindre tull enn med mange andre biler. Som alle andre biler trenger våre luftkjølte motorer en liten service innimellom og da er det: Tennings anlegg, Bensin til og med forgasser, ventilklaringer og olje skift. Og det er det.... enklere skal du lete lenge etter. Annerledes er det om bilen har stått noen år før du begynner å kjøre, da kan det ofte være litt flere småting... Takk for tips
|
|
|
Loggført
|
Mvh Rune
Tlf 99 12 80 66 69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
|
|
|
|