Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
 |
« på: april 15, 2012, 10:23:47 am » |
|
Noen tips, eller know how's ? Til en 67 mod buggy 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #1 på: april 15, 2012, 11:01:36 am » |
|
Ta ut klossene og puss ren glideflatene på calipere og klosser for rust, mov litt på stemplene med tang. hjelper ikke dette bør du overhale kapliprene med rep-sett eller kjøpe nye.
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
 |
« Svar #2 på: april 15, 2012, 15:53:03 pm » |
|
Supert, det prøver jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Riisern
Supermedlem
    
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
|
 |
« Svar #3 på: april 15, 2012, 18:54:18 pm » |
|
Om du er forskitg kan du gjøre det jeg pleier. Løsne gummihetta rundt caliperstempelet, og spray godt med wd40 rundt stempelet der det sitter i selve caliperen. La det stå en stund før du beygnner og bevege stempelet til det går lett og fritt. Tør bort all wd40, og på med hetta igjen. Viktig å lufte godt når man har satt dette sammen igjen slik at det ikke er wd40 rester i bremsevæskesystemet. Blir altid perfekt resultat av dette.
|
|
|
Loggført
|
Owner of "Lorang`s Garage" - all brand autoshop - Parts n`repair Tlf: 466 81 660
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #4 på: april 15, 2012, 21:59:07 pm » |
|
Om du er forskitg kan du gjøre det jeg pleier. Løsne gummihetta rundt caliperstempelet, og spray godt med wd40 rundt stempelet der det sitter i selve caliperen. La det stå en stund før du beygnner og bevege stempelet til det går lett og fritt. Tør bort all wd40, og på med hetta igjen. Viktig å lufte godt når man har satt dette sammen igjen slik at det ikke er wd40 rester i bremsevæskesystemet. Blir altid perfekt resultat av dette.
Ja, er enig i dette, for det er her mellom gummihetta og stempelpakningen det verte forurensing pg.a kondens og rust frå støpedelen i kaliperen. (blir utsatt for betydelig varme fra bremsingen...så med kalt på utsida vert det kondens som forårsaker korrosjon frammom bremsestempel-pakningen. Etter ei tid vert stempla tregere og tregere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
 |
« Svar #5 på: april 16, 2012, 00:40:54 am » |
|
Bra tips, tester imorgen! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #6 på: april 16, 2012, 01:17:27 am » |
|
Min erfaring er at kalipere har en viss levetid, og etter at det har bygget seg opp mye korrosjon på delene er det best å skifte dem. Har prøvd meg på gjentatte overhalinger, men det varte ikke lenge før problemene var der igjen.
Man tenker jo kroner, men når det gjelder bremser og dekk bør ting være 100% i orden. Bremsedeler koster ikke all verden. Bedre med nytt enn å flikke og mekke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
 |
« Svar #7 på: april 25, 2012, 07:54:15 am » |
|
Skulle lufte fremme igår, men ventilen sitter dønn fast(dvs fastnøkkel glipper over), er det noen triks eller skal jeg bare prøve med en stor tang og la det stå til, ryker den så ryker den? forslag?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #8 på: april 25, 2012, 09:02:36 am » |
|
Skulle lufte fremme igår, men ventilen sitter dønn fast(dvs fastnøkkel glipper over), er det noen triks eller skal jeg bare prøve med en stor tang og la det stå til, ryker den så ryker den? forslag?
Den ryker mest sansynlig. Kjøp ny kaliper 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
 |
« Svar #9 på: april 25, 2012, 10:22:55 am » |
|
Ja, de hadde 2 på lur på Unneberg, så regner med at jeg får pappa til å kjøre bort å plukke opp noen imorgen, da er det nytt rundt hele bilen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|