mai 07, 2025, 12:31:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ombygging fra en til to krets  (Lest 1408 ganger)
Riisern
Supermedlem

Rockabilly rumble

Vis profil
« på: mars 20, 2012, 22:17:12 pm »

På 66èn min er det enkrets bremsesystem. Tromler rundt om. Orginalt oppsett med andre ord. Tenkte bygge om til tokrets for å ha følelsen av litt mere sikkerhet Blunker.
Har en to krets pumpe fra seinere t1 med tromler rundt om.
I forhold til ombyggingen, er er bare å bytte eller er det noen ting jeg må endre foruten noen bremserørlengder og ledningstilkoplinger?
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Even
Medlem

Vis profil
« Svar #1 på: mars 20, 2012, 22:29:23 pm »

Jeg klarte det fint, så da klarer nok du det og. Når du først er i gang, så ville jeg byttet alle bremserør og bremseslanger. Fin trygghet å vite at det er nytt.
Eneste som er litt plunder er å montere ny bremsevæsketank, men du finner nok på en lur ordning Glad
Ledningstikoblingen er den samme så vidt jeg husker, du kan bare koble til bremselysene på den ene kretsen.
Kanskje en ide å sjekke hvordan det står til inni tromlene også.
« Siste redigering: mars 20, 2012, 22:31:02 pm av Even » Loggført

T1 1966 Seablau -            På veien
T1 1966 Seablau -  Bodil   SOLGT
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...

Vis profil
« Svar #2 på: mars 21, 2012, 12:05:22 pm »

Har sett en fin beholder til 2-krets hos Unneberg, tror den er fra en T2. Den passer (forhåpentligvis) rett på pumpa, og så fører du en ledning videre til den originale bremsevæskebeholderen.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Gaffel
Supermedlem

That's what she said..

Vis profil
« Svar #3 på: mars 21, 2012, 18:06:33 pm »

TIPS! veskebeholder fra volvo 240 passer rett på tokrets pumpa di, bare å sette rett på pumpa. Da sparer du mye jobb på det Blunker må ned under bilen for å fylle men det er ikke ofte det gjøres Blunker

Beholder får du sikkert gratis på en skrot. Eller bare plukk fra en parkert volvo nedi byen;)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...

Vis profil
« Svar #4 på: mars 21, 2012, 18:50:42 pm »

TIPS! veskebeholder fra volvo 240 passer rett på tokrets pumpa di, bare å sette rett på pumpa. Da sparer du mye jobb på det Blunker må ned under bilen for å fylle men det er ikke ofte det gjøres Blunker

Beholder får du sikkert gratis på en skrot. Eller bare plukk fra en parkert volvo nedi byen;)

Har sett den, men synes T2-løsningen er bedre, da fyller du på i den originale beholderen.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Riisern
Supermedlem

Rockabilly rumble

Vis profil
« Svar #5 på: mars 21, 2012, 20:28:18 pm »

Bytta alle rør, slanger og selve bremsedelene i fjord, så da er alt det nytt. DA har jeg noe å gjøre i morgen kveld også da:)
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #6 på: mars 21, 2012, 20:37:29 pm »

koffø ikkje berre kjøpa ein 67 t1 tank? tokrets og nesten bolt on, må berre bora ei hol og fila litt samt forlenga festestroppa rundt tanken framme
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Martin Sørlie
Supermedlem

The driver

Vis profil
« Svar #7 på: mai 08, 2012, 12:03:04 pm »

Slenger meg på med tommel opp på denne. Etter alt maset og fartinga rundt for å laget til fester til ny tokrets tank, rørbøying og ikke minst maset med å finne slanger i fornuftig dim som tåler bremseveske uten å farte langt som faen eller få det sendt.... 240 tank gjør alt mye enklere, og jeg fikk god plass til en elektrisk spylervæskepumpe der den gamle tanken stod:)
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!