ventiljustering

<< < (2/3) > >>

Pan:
Det er vel det meste igrunn.

Ventilene skal ha klaring på kald motor fordi en Boble-motor er laget av diverse forskjellige metallegeringer som utvider seg i ulikt tempo når motoren blir varm.

Og riktig justerte ventiler har sitt å si, ja. Etter forrige justering ble bunndraget på bilen min merkbart bedre.

Kjell Roar:
Sitat fra: Jens-Ole aka 'Dansken' på mai 11, 2012, 14:04:38 pm

Her må jeg hoppe med på tråden en gang. Er det kam løftere og støtstænger der bestemmer ventiljusteringen eller er det vippestel og ventiler/toppen?
Har lidt af en bastard motor i 62'en.


Er vel støtstengene som har mest å si, da de er lengst, og vil utvide seg mest. Har du alu, bør det være greit med vanlig klaring, tror jeg.
Men alt spiller inn.

Jens-Ole aka 'Dansken':
Lyder som at 15 måske er lidt for meget på min motor så får prøve lidt mindre.

vw-t1:
Prøvde meg med trang 0,15 jeg nå. Ble ganske bra på standard motor. Litt mekanisk lyd må man vel regne med, men ble ganske tyst ;)

Squareback:
Har justert for hver 5000 KM, så nå er det tur for dette igjen. Rører seg lite mellom hver gang synes jeg, men blir "urolig" i kroppen om ikke alt er på stell... :)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side