Polering og puss
-Marius-:
Her kommer det helt ann på hvor mye penger du vil bruke:) har selv holdt på med bilpleie på si i 3-4 år. Boner 1-2 biler i snitt i mnd.
jeg bruker maskin fra, mmm ja wurth. Voks fra 3M og Meguiar. Litt avhengi av hvor ille bilen er, ta en som ser j...ut så begynner jeg med MG-85(Grov rubbing) og en rød ullpad fra MG, (tørker mellom hver gang med mikrofiber klut fra 3M), så gul-3M(fin rubbing) og rød ullpad, så gul-3M og rødskum pad fra MG, så blå 3M(veldig fin rubbing) og blåskum pad fra MG, og MG-20(hard wax) og sort skumpad fra 3M på rondellsliper. Dette er hardwax og den kan sitte på bilen så lenge som mulig. Avhengi av luft fukt og temp. Du kan også begynne med vannslip og 2-3000 papir.
Fordelen med MG og de 3M produktene er at du jobber dobbelt så fort som andre merker. De er mye dyrere, men det tar du inn på 2 boninger.
Du klarer deg fint med en billig maskin til hobby bruk. Brukte selv en fra Mek til og begynne med. Bonet sikkert 10 biler med den før den brant opp:)
Dette er ting som er kjekt å holde på med, du ser så fort resultat.
Håper dette var til litt hjelp:)
BeetleBug:
Ta i betrakning at 3M produktene selges i litersflasker så vil du finne ut at dem ikke er så dyre allikevel. Og 1 liter varer LENGE. Selv kjøper jeg alt av produkter fra http://www.kshas.no/ Arendal.
Mvh
BB
-Marius-:
Nei 3M er ikke dyrt, det er MG produktene som koster...
BeetleBug:
Sitat fra: marjus på mai 14, 2008, 07:56:03 am
Nei 3M er ikke dyrt, det er MG produktene som koster...
Er du ikke litt enig i at Meguiars er en liten hype da? ;)
Jeg finner det "forvirrende" at de har en rekke produkter i samme produktlinje som gjør omtrent samme jobben med minimale forskjeller. I tillegg er ihvertfall 2 produktlinjer i Norge. Når det også er såpass dyrt så velger jeg å styre unna.
Et spørsmål Marjus, hvorfor velger du å benytte ullpadder til grovrubbingen? Ser for meg at disse tørker ut relativt mye raskere en pads for rubbing? Og kan du nevne for folket hvilket turtall du jobber med.
Mvh
BB
-Marius-:
Jeg bruker ullpads for det er det jeg for best resultat med. Turtall varierer, avhengi av hvilken kontroll du har. Står jo 1300 på de fleste produkter. Min "oppskrift" kommer fra folk som har jobbet i bransjen i en år rekke. Jeg gikk over til denne "oppskriften" for 3 mnd siden, sparer faktisk halve tiden, + at resultatet blir veeeldig mye bedre.
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side