mai 05, 2025, 01:09:13 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
dagens problem, kjøleblikk.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: dagens problem, kjøleblikk. (Lest 1019 ganger)
wv stein
Medlem
Innlegg: 109
Bosted: Haugesund
Her er bilen min
dagens problem, kjøleblikk.
«
på:
juni 24, 2012, 16:54:35 pm »
Hei jeg har prøvd å skifte eksosanlegg på 1303 automat.gr eksos lekkasje v varme anlegg. for å komme til manifolien. klippet jeg av kjøleblikk plate greit. må nokk bestille nye. det var v varmepotte stuss som var rustet hull i, denne må nokk sveises. bure vert tatt av sandblåst og sveist?
finnes det bilder av kjøle deksel platene? en liten avlang del m 2 skrue hull datt av for 2 åssiden. en tilsvarende svart del datt ned under demontering av potte. hvor skal disse være?
samt frustrasjon over at nye eksos paknigs ringer ikke lar seg tre over rustfrie eksos stusser. hva gjør jeg med dette?
noen som kan svare eller gi hjelp e i Haugesund
Loggført
ovalt
Supermedlem
Innlegg: 1148
Bosted: gol
Sv: dagens problem, kjøleblikk.
«
Svar #1 på:
juni 26, 2012, 19:56:11 pm »
Kjøleblikka er viktige, de to "småbitene" som du sier "falt av er sluttplater som skal hindre kjøleluften i å forlate området rundt sylindrene for tidlig. De styrer på en måte kjøleluften til nedre halvdel av sylindrene før den forsvinner ut under. Kjøleblikk som blir "klipt sundt" må sveisest ihop igjen, eller erstattes. (må vite hvilken motor du har når du bestiller disse) - - -Hvorfor klippe sundt?? disse løsner når man skrur ut to skruer m skrutrekker på hver side frammom viftehjulet. Dessuten holder disse to de andre kjøleblikka rundt der ihop, fordi mutteren sitt under og på disse bitene.
Eksospakningene som du refererer til, går på...må bare "skave av en liten skråkant og bruke et rør som går uttapå eksosrøret og knakke de jevnt på.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...