Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« på: juli 04, 2012, 14:42:48 pm » |
|
Hvilke bør man velge? Er mange varianter og kvaliteter. Brukes i 2110 oxy, Wedgeport topper 044.
Noen forbanner Scat, elsker Udo Becker eller begge deler.
Eller er det så enkelt som Engle mot Engle kam, Scat mot Scat kam?
Lasse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: juli 04, 2012, 14:49:03 pm » |
|
Hvilke bør man velge? Er mange varianter og kvaliteter. Brukes i 2110 oxy, Wedgeport topper 044.
Noen forbanner Scat, elsker Udo Becker eller begge deler.
Eller er det så enkelt som Engle mot Engle kam, Scat mot Scat kam?
Lasse
Jeg har CB two-piece løftere. Lette og holder fint selv med mye fjærtrykk. Web 86c kam
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #2 på: juli 04, 2012, 14:52:48 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #3 på: juli 04, 2012, 15:06:13 pm » |
|
Dette er vel i samme bane som Kjell Aaen sine. Har bestilt foringer fra Skinne så jeg kan benytte T1 løftere. Litt lettere varer  Så på dansk forum at noen hadde dårlig erfaring med Scat løftere mot Engle kam.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #4 på: juli 04, 2012, 15:47:37 pm » |
|
engle mot engle tipper jeg er sikkert valg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #5 på: juli 04, 2012, 15:51:00 pm » |
|
engle mot engle tipper jeg er sikkert valg
Ja, jeg mener det selv også egentlig. Men ville høre om erfaringer på kryss-bruk. Takker for svar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: juli 04, 2012, 16:28:53 pm » |
|
slipe kantene på kamlobene, samt å påse at kamen ikke rir kanten av løfteren.. Og husk enkle fjærer på innkjøring så går det bra 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #7 på: juli 04, 2012, 20:31:56 pm » |
|
Hvis du ikke skal gå for verktøy stål løftere så er CBperformance sine 28 mm superlight veldig gode med bra rykte på seg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #8 på: juli 05, 2012, 00:27:36 am » |
|
Hvis du ikke skal gå for verktøy stål løftere så er CBperformance sine 28 mm superlight veldig gode med bra rykte på seg.
Er disse egnet til bruk på alle type kammer? Ihvertfall til de mest vanlige kammene? engle, scat etc.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: juli 05, 2012, 00:39:29 am » |
|
Fra erfaringene til den store allmektige thesamba gjengen så virker det slik..  Eg kjører dem selv på Engle FK8 alt vell.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #10 på: juli 05, 2012, 01:24:32 am » |
|
Jeg til dags dato kun hatt problemer med en type løftere. Og det er Scat lube-a-lobe. To sett har knekt i øverste oljering. Med blokkhavari som følge.
Ellers har jeg brukt "no brand" Kina, Nye og gamle Bugpack, CB, Engle, Empi og JPM... med stort hell.
Det varierer mye i vekt og størrelse på soppen. Noen av Kineserdelene jeg har fått har hatt stor sopp, men har en maskinert vinkel mot enden. Så den egentlige kontaktflater blir liten... Bummer fra produsent.
Bruk merkefett og kjør kamfølger mot kam for å se at den ikke rir på kanten av følgeren. Blir isåfall fort nedslitt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #11 på: juli 05, 2012, 09:32:50 am » |
|
Jeg til dags dato kun hatt problemer med en type løftere. Og det er Scat lube-a-lobe. To sett har knekt i øverste oljering. Med blokkhavari som følge.
Ellers har jeg brukt "no brand" Kina, Nye og gamle Bugpack, CB, Engle, Empi og JPM... med stort hell.
Det varierer mye i vekt og størrelse på soppen. Noen av Kineserdelene jeg har fått har hatt stor sopp, men har en maskinert vinkel mot enden. Så den egentlige kontaktflater blir liten... Bummer fra produsent.
Bruk merkefett og kjør kamfølger mot kam for å se at den ikke rir på kanten av følgeren. Blir isåfall fort nedslitt.
Det var bra jeg ikke trykket på siste knappen i handlevogna på Pierside da  Var også litt skeptisk til Empi men.... Ser også at det er en del SLR behandlet....vil det si originale som er gjort opp igjen? Kan det bli bra? Men det er kanskje forskjell også hvis man setter inn foringer i t.eks en T4, og bruker T1 løftere, da rampene på T4 kam er mye bredere. Blir litt klokere her nå ihvertfall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #12 på: juli 05, 2012, 10:18:42 am » |
|
Jeg hadde kjørt originale løftere i brunt papir fra unneberg. De (vw) satte standarden for radiusen som resten forsøker å kopiere. Og ca 180 psi i setet + syntetisk.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|