Ruggen
|
 |
« Svar #30 på: august 20, 2012, 20:07:32 pm » |
|
Et løft for SCC 
 drag.jpg (83.36 KB. 912x527 - vist 707 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BernieBergan
Medlem
  
Innlegg: 126
Bosted:
|
 |
« Svar #31 på: august 20, 2012, 20:38:49 pm » |
|
Et løft for SCC  [ Vedlegg ] klarer min og om en 4 -5 mann hjelper meg å løfte litt!  tøft!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #32 på: august 20, 2012, 20:44:41 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #33 på: august 20, 2012, 21:22:59 pm » |
|
Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var... Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #34 på: august 20, 2012, 21:25:17 pm » |
|
Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var... Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?
Bare for å ha sagt det, jeg sletter alt som blir lagt ut av slike bilder med mindre det er Trond selv som poster eller godkjenner det skriftlig i tråden.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #35 på: august 20, 2012, 21:27:19 pm » |
|
Passer ryggen på hverandre..?  Får ta å reise de 400m bort til garasjen hans ved en passende anledning da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #36 på: august 20, 2012, 21:42:34 pm » |
|
Passer ryggen på hverandre..?  Får ta å reise de 400m bort til garasjen hans ved en passende anledning da. Det er bare vanlig høflighet ved slike uhell.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #37 på: august 20, 2012, 21:43:32 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #38 på: august 20, 2012, 21:55:01 pm » |
|
Hva feiler det deg - ha litt respekt, tror du han synes det er så morro akkurat nå? Er du kompis så drar du ræva di 300 meter borti gata og spør hvordan det går med Trond i stedet for å sitte vegg i vegg og gnåle som ei slarvekjærring! Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var... Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?
|
|
« Siste redigering: august 20, 2012, 21:56:41 pm av TomR »
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #39 på: august 20, 2012, 22:02:18 pm » |
|
Kan ikke tenke meg at Trond sitter å griner for at han har ødelagt leketøyet sitt. Tar det nok heller som en utfordring til å bygge noe bedre. Nå vet ikke jeg om bilen ble "totaled" eller det bare gikk en frontlykt. Men jeg vet at den hadde solid bur, noe alle biler som skal kjøre drag bør ha.(ihvertfall med 200hk+)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #40 på: august 20, 2012, 22:09:16 pm » |
|
Neida, han griner neppe - men det er et faktum at det er uskreven regel at kjøretøy som er utsatt for uhell dekkes til og ikke tillates fotografert av hensyn til den uheldige. Ingen fikk lov å ta bilde av bilen på SCC, rescueteamet dekket til bilen med presenning og slik sto den til det var hjemreise om kvelden. Eneste som jeg håper sitter med bilder som legges ut er Trond selv. Folk er forskjellig, men jeg tror ikke Trond er langt nede etter dette - men det er vel greit å behandle alle likt uansett. Vær mot andre som du vil de skal være mot deg selv, noen timer i garasjen - en flippfront og noe sveising/retting av bilen så vil den kunne race igjen i mange år Kan ikke tenke meg at Trond sitter å griner for at han har ødelagt leketøyet sitt. Tar det nok heller som en utfordring til å bygge noe bedre. Nå vet ikke jeg om bilen ble "totaled" eller det bare gikk en frontlykt. Men jeg vet at den hadde solid bur, noe alle biler som skal kjøre drag bør ha.(ihvertfall med 200hk+)
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #41 på: august 20, 2012, 22:51:07 pm » |
|
Som bilfotograf har jeg aldri fått så mye kjeft som da jeg en gang prøvde å ta bilder av en kræsja dragracer på Gardermoen. Og ved nærmere ettertanke fant jeg ut at det igrunnen var greit... Mine bilder fra årets SCC kommer i en treffreportasje i Gatebil Magazine i oktober, og forhåpentligvis i et par andre blader. Jeg gir beskjed når blekkene er i salg 
|
|
« Siste redigering: august 22, 2012, 22:17:35 pm av Kid-A »
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem
  
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #42 på: august 20, 2012, 23:37:49 pm » |
|
Hva feiler det deg - ha litt respekt, tror du han synes det er så morro akkurat nå? Er du kompis så drar du ræva di 300 meter borti gata og spør hvordan det går med Trond i stedet for å sitte vegg i vegg og gnåle som ei slarvekjærring! Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var... Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?
Kunne ikke vært mer enig, Tom R!! I ett slikt tilfelle er bilen det aller minst viktige, det viktigste av alt er at det gikk bra med Trond!! Kjenner jeg Trond rett, så ordner det seg med bil uansett på litt sikt  Velger mye heller å overbringe ønsker om god bedring og tror/håper at de fleste tenker det samme!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #43 på: august 21, 2012, 02:42:09 am » |
|
Vi ønsker ikke bilder av Tronds skadede bil her, heller ikke filmsnutter av ulykken!! Vis respekt!!!
Jeg fatter ikke dette, hvorfor var dette så farlig og ta bilde/video av? Nei jeg skjønner at det ikke er noe kult at folk kræsjer, men sånt skjer jo stadig vekk i bilsporten, jeg har vært på en god del bilsport arangementer, og det har vært endel ulykker opp igjennom, har aldri vært borti at en ulykke blir så "hemmelig" stempla som denne ble, det gikk jo bra med fører (heldigvis). Når man driver med bilsport og ikke minst all annen sport så er det altid en mulighet for at ting skjer. Det ble sagt da det skjedde at det ikke skulle tas bilder eller video med respekt for fører, når ble det respektløst og dokumentere ting?! Når bilen ble tauet bort og kom til tribune område så skulle man jo nesten tro det var et romskip som hadde falt ned og FBI som prøvde og gjemme og glemme det som skjedde... Hvor mange ganger har man ikke sett formel 1 biler bli smadret eller rally biler flakse til skogs?
|
|
« Siste redigering: august 21, 2012, 02:48:12 am av cmi »
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #44 på: august 21, 2012, 07:00:10 am » |
|
Jeg skjønner ikke hvorfor dette diskuteres i det hele tatt. Uansett om man er enig eller ikke, så har det med respekt å gjøre. Dersom noen ikke ønsker dette publisert, så skal det ikke gjøres. Til alle som mener noe annet: Dette er et klassisk tilfelle der man bare skal si "mottatt slutt" til Bergers oppfordring, og holde alle evt. motargumenter for seg selv. Hvis vi hadde vært flinkere til å ta hensyn til andre, i stedet for bare å fronte egne meninger, hadde vi sluppet slike diskusjoner, som etter min mening er unødvendige. Her inne burde jo alle vært kompiser, og interresserte i at alle skal trives.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #45 på: august 21, 2012, 07:29:27 am » |
|
Kan vi få denne tråden back on track ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #46 på: august 21, 2012, 07:48:56 am » |
|
Kan vi få denne tråden back on track ?
Ja, her har du et bilde av den bilden du slå så vidt i år og taper så vidt for neste år ;-) (hehehe). Utrolig fine fighter mellom dere. Gleder meg allerede til 2013
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #47 på: august 21, 2012, 08:33:19 am » |
|
Uansett bilder, krasj eller hva det måtte være. Viktigste er at Trond har det bra og kommer seg fint på alle måter etter dette! Klubbmedlemmenes tanker går til ham.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #48 på: august 21, 2012, 09:33:48 am » |
|
Selvfølgelig måtte jeg bli gruset på video og!!! SPeed demon i fullt driv, på neste drag hadde jeg 12.78, da hadde jeg justert Two step til 6000 og brukte den. Da satt 12,ern og - starten er alt!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #49 på: august 21, 2012, 09:59:03 am » |
|
en inboard av girproblematikken  utifra toppfarta så er det tid å hente  12Hz GPS km/t og g krefter i instrumenter.
|
|
« Siste redigering: august 21, 2012, 10:01:48 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #50 på: august 21, 2012, 10:30:24 am » |
|
Moro at du får slike slutthastigheter. Selv om det var bomgiring ser jeg ihvertfall 0,5-0,7 sekunder som kan fjernes i giring. Er det stag overføringen som ikke takler riv og røsk.? Det ser ut som du ma ta unødvendig hardt i. Hvordan blir 60 foten. Går det ikke ann å fjerne de to vinkelleddene på girstagene, og heller ha rett aksel fra spak til kasse. Med ledd rett under spak og på inngående skifte aksel. Eller gidder du ikke.. i påvente av sekvensiell kasse. Litt synd du skal bruke en på bane også  .. for jeg ser et voldsomt potensiale her. Men målet med bygge var vel en allround bil som kan brukes til det meste.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #51 på: august 21, 2012, 10:44:33 am » |
|
Selvfølgelig måtte jeg bli gruset på video og!!! SPeed demon i fullt driv, på neste drag hadde jeg 12.78, da hadde jeg justert Two step til 6000 og brukte den. Da satt 12,ern og - starten er alt! Flott run da! Stusset litt over kameraplasseringen, den viste unødvendig mye av sidevinduene, men skjønte hensikten da JK kom i det du satte inn 3. giret 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #52 på: august 21, 2012, 10:57:48 am » |
|
Moro at du får slike slutthastigheter. Selv om det var bomgiring ser jeg ihvertfall 0,5-0,7 sekunder som kan fjernes i giring. Er det stag overføringen som ikke takler riv og røsk.? Det ser ut som du ma ta unødvendig hardt i. Hvordan blir 60 foten. Går det ikke ann å fjerne de to vinkelleddene på girstagene, og heller ha rett aksel fra spak til kasse. Med ledd rett under spak og på inngående skifte aksel. Eller gidder du ikke.. i påvente av sekvensiell kasse. Litt synd du skal bruke en på bane også  .. for jeg ser et voldsomt potensiale her. Men målet med bygge var vel en allround bil som kan brukes til det meste. 60 foten er ok men jeg var litt kylling med startene sammenlignet med i fjor , var litt uvant med ny 800nm clutch har jo launch control oppkoplet nå også men den blei ikke brukt. det funket OK i fjor, men med nye motorfester så har det ikke funket noe spes i år og blei litt lite tid til å justere giroverføing i år på scc. mulig det vrir seg mer med belastning i år enn i fjor sekvensiel Mendeola med alt tilbehør blir ALTFOR for dyrt med alt tilbehør...LSD, starter,wire,girspak++  jeg går over til wiregiring hvis det funker ok , blir det proring på 2. gir og slickshift på 3. og 4. karpiola og 930 knuter. i løpet av vinteren. så få vi heller ta jobben med å serve kassa etter hver sesong.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #53 på: august 21, 2012, 11:42:39 am » |
|
Kjørte du noe mer etter prisutdeleingene begynte Jørn? Vi dro når Skinne stilte seg opp til siste turen sin, hadde egentlig håpa du skulle dra bilen utpå igjen, men håper visna når jeg så fra tribunen at bilen sto parkert.
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #54 på: august 21, 2012, 12:22:48 pm » |
|
Kom igjen!! få se bilder av vraket... mannen klarte seg jo fint. bilen blir vel bygget opp igjen i vinter. må jo få se hva utgangspunktet var... Eller må jeg møte opp hos Trond for å se de den?
Med slik holdning trenger du ikke møte i min garasje hvertfall. Til dere andre: takk for positive ord og rett fokus. Det er greit å få summet hodet og tanker etter en slik hendelse og det er greit å slippe masse bilder/snakkis og rykter. Jeg har desverre allerede hørt litt av hvert og det skuffer meg. Sykemeldt, kvalm og vondt i kroppen skal jeg ikke klage over mht hva som kunne skjedd. Hadde "press" i bryst og smerter i rygg så jeg fikk ikke lov å bevege meg. Deretter ble det nakkekrage, blålys, akutten, CT, røntgen og full pakke pga frykt for indre skader/blødninger og rygg/nakke. Bedre ssfe than sorry så det var ok med meg. 1.5 time senere fikk jeg vite at det var ingen slike skader. Phuh. Jee: har gopro film av hele greia så de som vil se den er velkommen til det. D Kort versjon av hendelsen er at bilen i fjerde gir begynner å trekke litt til venstre. Deretter kraftig til venstre. Dette merker jeg godt og "holder igjen" for å motvirke uten at det nytter. For å unngå å gå full fart over og ta ut både meg selv og potensielt Kalle så går jeg litt av gassen rimelig instinktivt, og da drar bilen umiddelbart til høyre og rett i guardrailen. Der brekker jeg 6 stolper og bilen fortsetter heldigvis fremover i kjøreretning pga jeg vridde rattet rett før det smalt og derfor triller jeg videre i cirka 100 før jeg bremser opp bilen og stanser. Hadde 158kmt på 201 m og lå an til 200 på 402. Siden jeg har blitt fortalt at jeg traff på cirka 300m og at jeg var et stykke på fjerde gir vil jeg tippe farten var rundt 170 når jeg gikk mot høyre. Vet ikke hva jeg hadde når jeg traff da det ikke synes på filmen. Bilen har tatt godt imot, til tross, men vil kreve en del oppretting. Jeg hadde jo tenkt å bruke tiden min på å bygge race ghia men nå får jeg visst to prosjekter å rutte med. Litt begrenset beskrivelse men jeg er vis mobil og følte at jeg måtte si noe pga folk tydeligvis har det travelt før de begynner å skrike om konspirasjoner og ufoer :-) Håper å ha nett igjen om et par timer, så nå får jeg følge legens råd og ta det med ro.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #55 på: august 21, 2012, 12:26:36 pm » |
|
Og jeg trillet altså i mål på 12.1 til tross for en solid oppbremsning på cirka 300m :-) Ekstra morsomt var det når jeg kom ut av sykehuset og Elisabeth viftet med premien for raskeste super charged, street tires.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #56 på: august 21, 2012, 12:31:16 pm » |
|
Med den publisiteten denne bilen får utenfor vår lille vw verden skulle jeg tro du kunne dra inn noen sponsorpenger. Hva med å ta en runde med lua i hånda til litt større aktører av leskedrikk, porno osv. Så kanskje du hadde vært på god vei til en sekvensiell. Bli med på Dragfinals om 14 dager. Så får du testet litt mer :-). Lisensen din burde jo funke her også. Og jeg lengter etter å høre litt antilag skyting fra deg. Min erfaring med Pro/slickshift er at klutsj og giroverføring må være superpresist. Litt nøling av sjåfør eller overføring på vei inn i gir og du får ett stort rap.. og inngrepene trenger service. Vet ikke hvordan de nye fra Rancho og Finland oppfører seg. Ser jo brutalt ut ihvertfall. 60 foten er ok men jeg var litt kylling med startene sammenlignet med i fjor , var litt uvant med ny 800nm clutch har jo launch control oppkoplet nå også men den blei ikke brukt. det funket OK i fjor, men med nye motorfester så har det ikke funket noe spes i år og blei litt lite tid til å justere giroverføing i år på scc. mulig det vrir seg mer med belastning i år enn i fjor sekvensiel Mendeola med alt tilbehør blir ALTFOR for dyrt med alt tilbehør...LSD, starter,wire,girspak++  jeg går over til wiregiring hvis det funker ok , blir det proring på 2. gir og slickshift på 3. og 4. karpiola og 930 knuter. i løpet av vinteren. så få vi heller ta jobben med å serve kassa etter hver sesong.
|
|
« Siste redigering: august 21, 2012, 12:43:39 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #57 på: august 21, 2012, 12:41:03 pm » |
|
Godt det går bra med deg Trond. Litt flaks er godt å ha i slike situasjoner. Bilen kan fikses, helsa er det værre med. Det er overaskene hvor fort ting skjer utpå stripa.. og det kan ikke sammenlignes med sladding på vinterføre.
|
|
« Siste redigering: august 21, 2012, 12:44:18 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #59 på: august 21, 2012, 13:01:12 pm » |
|
Håper å ha nett igjen om et par timer, så nå får jeg følge legens råd og ta det med ro.
Du må ikke glemme det da  Vi var mange veldig redde for deg. Det var et sukk som gikk inn gjennom forsamlingen når du havnet i "vantet". Si ifra om det blir dugnad på opptrening, så kommer vi.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|