Arnefles
Seniormedlem

|
 |
« Svar #60 på: august 23, 2012, 23:34:37 pm » |
|
Grattis mann! :-)
Takk, du får titte på den til uka  Det må jeg:-) :-)-he he;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
55luft
Seniormedlem

|
 |
« Svar #61 på: august 24, 2012, 10:09:26 am » |
|
Ikke senk denne bilen. De er mye bedre å kjøre som org bil. Se på min 55 mod. Ikke hør på Lowlife, han er ikke riktig klok når det kommer til det med høyde på biler.  Gleder meg til å se denne fine bilen.
|
|
|
Loggført
|
55 mod orginal boble 76 mod orginal buss
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #62 på: august 24, 2012, 10:17:27 am » |
|
Ikke senk denne bilen. De er mye bedre å kjøre som org bil. Se på min 55 mod. Ikke hør på Lowlife, han er ikke riktig klok når det kommer til det med høyde på biler.  Gleder meg til å se denne fine bilen. Haha  Han liker breie biler i det minste 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #63 på: august 24, 2012, 11:44:30 am » |
|
Var ute og gikk gjennom alt av deler jeg fikk med og det var da litt jeg kan bruke  Fikk med splitter nye tyske fangerblad, fremdeles pakket inn i plasten ( dessverre to bakfangere )  Røde skinnseter  Blomstervase ( mangler feste braketten som skal festes i bilen )  Takgrind ( jeg neppe kommer til å bruke )  Dører som er i den tilstanden vi kaller rustfri  Og masse annet småtteri  Ett par bilder innvendig i bilen;    Det var det, får komme meg ut og vaske mer deler og bil 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #64 på: august 24, 2012, 15:43:40 pm » |
|
Har du ikke fått senkan ennå  Blir ikke medlemskap i Senkemafian med så høy bil nei 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #65 på: august 24, 2012, 15:48:03 pm » |
|
Senkemafiaen's medlemmer står jo for fall! Martin hever bussen, hva blir det neste..  Fikk levert bremseslanger på døra i dag. Takk til Lars og Bendik  Så i morgen blir det å prøve å bytte. Regner med det sitter som faen, så "litt" rustløser går det med tror jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #66 på: august 24, 2012, 15:55:21 pm » |
|
Senkemafian vill aldrig dø, selv om folk svikter og blir kastet ut av klubben da di ikke har skjønt hva som gjelder  Kult da er det straks bremser og SENK 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #67 på: august 24, 2012, 15:59:13 pm » |
|
Det er planen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #68 på: august 24, 2012, 16:03:05 pm » |
|
Denne fortjener puma OG drop, Leif`ern 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #69 på: august 24, 2012, 17:10:35 pm » |
|
Har vært ute og kjørt nå her i feltet  Alle gir funker, klutsj er utmerket, gassrespons er knall og overraskende bra drag til å være 30 hester!  Vel, før den brukes noe mer skal jeg bytte bremseslanger og smøre opp bremsedeler og litt diverse.. Noe må jeg ha å gjøre fremover :p Også tror jeg en ny tenningslås kan være smart..  Å grise senk  Det synes i alle fall jeg er kjempesmart. Frem med vinkelsliper Senkemafiaen's medlemmer står jo for fall! Martin hever bussen, hva blir det neste..  Fikk levert bremseslanger på døra i dag. Takk til Lars og Bendik  Så i morgen blir det å prøve å bytte. Regner med det sitter som faen, så "litt" rustløser går det med tror jeg  Trist å høre. For hans egen del får vi håpe han tar til fornuft...
|
|
« Siste redigering: august 24, 2012, 17:12:37 pm av Dewil »
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #70 på: august 24, 2012, 19:49:23 pm » |
|
Da er jeg vel klar for det meste?  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #71 på: august 24, 2012, 20:58:10 pm » |
|
Grattulera me flott funn!!
e da orginallakk på bilen?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #72 på: august 24, 2012, 21:03:44 pm » |
|
Grattulera me flott funn!!
e da orginallakk på bilen?
Nei, har blitt lakkert i 1990 hos Lund Billakkering i Sandefjord  Men ser nå etter å ha vasket bilen 3 ganger at gulvpolishen må vekk. Så vurderer å sende den på bilpleie til lakkrens..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #73 på: august 24, 2012, 21:49:58 pm » |
|
Jeg har proff rensemaskin for interiør, hvis du vil prøve å ta en skikkelig rens av seter og teppe
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #74 på: august 24, 2012, 21:54:07 pm » |
|
Jeg har proff rensemaskin for interiør, hvis du vil prøve å ta en skikkelig rens av seter og teppe
Ja takk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #75 på: august 26, 2012, 20:30:53 pm » |
|
Da er jeg NESTEN på veien! Alle bremseslanger er byttet og det viser seg at både slanger og rør er som nye. Ikke mange kilometerene sine dette er blitt byttet. Men pytt, nå er det på stell  Handler 4 luftenipler i morra, lufte og justere bremser så er jeg mest sannsynlig klar for Sem på tirsdag  Også fant jeg en morsom "detalj"; Reservedekket er splitter nytt. Merkelappen henger på enda gitt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ben_dik
Medlem

Telehiv Jumpers
|
 |
« Svar #76 på: august 26, 2012, 21:12:23 pm » |
|
Her går det unna i svingende ser jeg! Blir gøy å se den langs veien 
|
|
|
Loggført
|
x-1963 t1 "Racerbilen" X-1969 t1 X-1976 T2 Camper X-1978 T2 Sika 1978 T2 Panel
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem

Ny motor :-)
|
 |
« Svar #77 på: august 26, 2012, 22:25:30 pm » |
|
Har sett på den i dag. Meget bra bil. Nå er det kun småtteri som skal fikses og det ordner seg sikket i morra tror jeg  VWhilsen Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #78 på: august 27, 2012, 16:23:38 pm » |
|
Blir defintivt ikke Sem i morgen med denne  Bremseoverhalinga går ikke som det skal. Så deler er bestilt men jeg vurderer å bygge om til større bremser først som sist.. Sjekker etter middagen om jeg går for bremsebytte..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #79 på: august 27, 2012, 19:51:32 pm » |
|
Begynte å montere større bakbremser... Blir ikke å se på veien denne sesongen denne bilen. Har tatt ett valg å bytte mer en jeg trodde for å ha alt på stell til sesongen 2013. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1961
Supermedlem

Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #80 på: august 27, 2012, 22:01:51 pm » |
|
Ikke senk denne bilen. De er mye bedre å kjøre som org bil. Se på min 55 mod. Ikke hør på Lowlife, han er ikke riktig klok når det kommer til det med høyde på biler.  Gleder meg til å se denne fine bilen. Dette klinger i entusiastører:)
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #81 på: august 27, 2012, 22:11:24 pm » |
|
Godt å ha større bremser når du skal bremse ned de store Bajabughjulene. Tror det blir tøft med 4 toms karosseriløft.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #82 på: august 27, 2012, 22:12:06 pm » |
|
Godt å ha større bremser når du skal bremse ned de store Bajabughjulene. Tror det blir tøft med 4 toms karosseriløft.
Hvem faen har sladra?!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #83 på: august 27, 2012, 23:51:13 pm » |
|
Piler: De trenger sikkert å bli smurt opp. Jeg har brukt 5-56 en gang i blant, når de går tregere. Er en låsetapp der inne, som skal dyttes på for å åpne den manuelt. Det hender da at dette går litt treigt. Ellers så jeg at det blei anbefalt symaskinolje back then. Ta og bruk en elektrorens i sikringsboksen, og på sikringene. Pleier å være litt irr der, dette må bort, evt pusses bort. Bytt gjerne sikringene hvis det ser ut som om de har sett bedre dager. Da kan pilene og alt annet virke bedre etterpå. F. eks. Biltemas oxide-rens fungerer bra. Takk for titten, moro at den startet!  Ang. piler så hadde jeg også problemer med at mine var trege og måtte hjelpes ut. Plukket de til slutt ut og sjekket litt ang hvordan disse virker. Er noen gummistoppere, omtrent som en slangebit som har en tendens til å bli borte med årene. Dette kan du lett se hvis de legger seg veldig langt inn i stolpen når de er nede. Etter at jeg fikk kjøpt 2 cm slange hos Tess ligger nå pilene mine "fluch" med stolpen når de er nede og fyker opp nesten før jeg rekker å ta på hendele inne i bilen. Har også hatt god erfaring med å smøre de. Bruker Motek sin olje for luftverktøy. Den er tynn og fin.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #84 på: august 28, 2012, 08:23:37 am » |
|
Samme for meg hva du gjør med bilen bare den blir klar til Herbie Memorial 2013.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
DRIFTER
Supermedlem

Follo VW-klubb, veteran vw-klubben, LP
|
 |
« Svar #85 på: august 28, 2012, 11:51:53 am » |
|
Gratulerer med lekker vogn 
|
|
|
Loggført
|
you`ll never walk alone
Biler:Type 1 1956 Type 2 1971
|
|
|
JChE
Juniormedlem

|
 |
« Svar #86 på: august 28, 2012, 18:23:07 pm » |
|
Knall bil! Og første året med oblater tror jeg var 1993.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #87 på: august 29, 2012, 15:00:40 pm » |
|
Å reise på deleshopping i febertokt anbefales ikke.. Men det ordna seg til slutt  Ett par dager på sofaen så håper jeg at jeg orker å begynne å skru igjen. Uansett, sesongen er på hell...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-57Oval
Seniormedlem

|
 |
« Svar #88 på: august 29, 2012, 22:05:57 pm » |
|
Flott oval 
|
|
|
Loggført
|
-57 oval -2011 CC -07 Touran -01 Bora
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #89 på: august 29, 2012, 22:34:32 pm » |
|
Å reise på deleshopping i febertokt anbefales ikke.. Men det ordna seg til slutt  Ett par dager på sofaen så håper jeg at jeg orker å begynne å skru igjen. Uansett, sesongen er på hell... Ja da, skyld på feber'n du  litt svimmel er jo du til stadighet.. Får du sakene på stell igjen nå da eller 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
|