Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #90 på: februar 26, 2014, 18:54:17 pm » |
|
det meste funker og det meste kan diskuteres og noe er alltid best. bruk det du liker 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #91 på: februar 26, 2014, 21:14:40 pm » |
|
Denne tråden er det man si inspirerende! Bra arbeid !  Her skal det følges med!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #92 på: februar 27, 2014, 00:27:38 am » |
|
Ferrobet, Biltema, Corroless + en rekke andre rustfjernere er kun forskjellige blandinger med fosforsyre som Tistlo allerede nevner. Ulempen med disse er at dem må vaskes vekk før etterbehandling.
Mvh BB
Hei Kalle, jeg ringte en gang og snakket med dem som produserer Ferrobet for å forhøre meg om etterbehandlingen. De påstod at jeg bare kunne børste bort det overflødige etter at det tørket og male/lakke/grunne rett oppå. Det skulle ikke vaskes etterpå med noe. Selv har jeg gjerne slipt for å få en finere finnish.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #93 på: mars 10, 2014, 23:25:32 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #94 på: mars 11, 2014, 08:28:56 am » |
|
Har du delt bilen eller jobber du med en helt ny bunn?
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #95 på: mars 11, 2014, 09:30:23 am » |
|
Har du delt bilen eller jobber du med en helt ny bunn?
Har delt bilen ja, så dette er samme originale bunn.
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #96 på: mars 11, 2014, 12:12:16 pm » |
|
Om du sjekker 70 cm bakenfor, der de to 17mm boltene sitter så er det ikke uvanlig med rust der også.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #97 på: mars 11, 2014, 12:48:56 pm » |
|
Om du sjekker 70 cm bakenfor, der de to 17mm boltene sitter så er det ikke uvanlig med rust der også.
Er det på undersiden av området jeg har ringet rundt med rødt her? Isåfall er det ikke noe tegn til tilsvarende skade der, hele det området er sandblåst på begge sider og ser bra ut. 
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #98 på: mars 17, 2014, 23:49:45 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #99 på: mars 17, 2014, 23:52:09 pm » |
|
Åååhhh,ser bra ut  Når har du planer om å få den på veien?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Super1302S
Nybegynner

Innlegg: 22
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #100 på: mars 18, 2014, 20:52:49 pm » |
|
Den bunnpanna så delikat ut! Hva har du lakkert den med?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #101 på: mars 19, 2014, 00:00:03 am » |
|
Åååhhh,ser bra ut  Når har du planer om å få den på veien? Takk for det, håper å kunne få den gjennom EU-kontroll og få skiler i løpet av sommeren  Den bunnpanna så delikat ut! Hva har du lakkert den med?
Den er grunnet med Biltema sin to komponent epoxy grunning, og nå der den lakkert svart med to komponent akryllakk fra biltema. Det er første gang jeg prøver to komonent produktene til biltema, det ser veldig greit ut så langt. 
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #102 på: mars 19, 2014, 00:08:50 am » |
|
ser bra ut. Biltema 2k funker bra! epoxien er veldig bra syns jeg sjøl
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Super1302S
Nybegynner

Innlegg: 22
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #103 på: mars 19, 2014, 10:32:25 am » |
|
Takk for info og tips. Da planlegger jeg sammme oppskrift til min 1302S som forløpig er under demontering 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ron
Nybegynner

Innlegg: 32
Bosted: Sunndalsøra
|
 |
« Svar #104 på: mars 19, 2014, 11:01:05 am » |
|
Ser meget bra ut.Hvilken sprøyte har du brukt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #105 på: mai 13, 2014, 22:33:44 pm » |
|
Er det noen som har noen demperbein med 3-bolt innfesting jeg trenger kun røret/beinet ikke spindel osv. Tegnger disse til en en liten teori jeg tenkte og teste i praksis, si fra hvis noen har, som jeg kan få kjøpt for en billig penge.
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #106 på: mai 13, 2014, 22:51:23 pm » |
|
Har demperbein jeg ikke trenger 3bolt.  se pm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #107 på: mai 14, 2014, 09:28:09 am » |
|
Kom med teorien da, kanskje fler kan bidra?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #108 på: mai 14, 2014, 09:45:38 am » |
|
Kom med teorien da, kanskje fler kan bidra?
Tenkte og ved hjelp av mitt betydelige Golf mk1 delelager å bygge coilovere selv. Demperbein med 3 bolt kappes og tilpasses Golf mk1 innsatsdempere (må visstnok være Koni på grunn av innsnevringen i boble beinene) Jeg har et sett med coilover til mk1 liggende så tenker å bruke fjærer og hjelpefjærer fra de, så kjøpe 7" gjengerør og justeringsmuttere fra ebay. Kom gjerne med innspill hvis noen har noe erfaringer med dette. Jeg vet selvfølgelig at dette aldri blir godkjent så dette er for "moroskyld"
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #109 på: mai 14, 2014, 09:53:24 am » |
|
Om du bytter bærearmene og spindlene til 1303 så er golf1 beinene bolt on. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #110 på: mai 14, 2014, 10:29:11 am » |
|
Om du bytter bærearmene og spindlene til 1303 så er golf1 beinene bolt on.  Ja de er bolt on men, coilover bein fra golf blir ekstremt korte på boble, slik at du må justere de mye opp og sjansen for at demperen slår helt ut ved kjøring er stor. Pluss at 1303 forstilling øker sporvidden og det er jeg ikke interessert i, så det er en mening bak galskapen.
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #111 på: mai 14, 2014, 12:19:57 pm » |
|
Jo jeg ser den, jeg kjører med AVO golf coilovers selv på min 03. Jeg hadde før justerbare VW bein med stor fjær. Med det oppsettet ble det mye subbing og dunking i bakken pga for slappe fjærer. For å fikse dette satte jeg i golf dempere, som bør være mye stivere foran siden Golfen har motoren foran. Det hjalp lite. Så satte jeg på CSP senkefjærer for å få det stivere, men det hjalp ingen ting. Da gikk jeg for AVO golf coilovers. De kommer med 220 lbs fjærer som vil være bra stivt på en golf, passende for banekjøring i følge AVO. Jeg fant selv ut at 110 lbs var det vanlige coilover kit ble solgt med, les Kercher/CSP og lignende. Det var i følge eksperten komfortabelt nok til at man kunne selge det til alle. Komfort var ikke det jeg var ute etter, jeg ville ha bilen lav, les ca 10 cm bakkeklaring og samtidig ikke grunnstøte etter en fartshump, og da kreves harde dempere og stive fjærer. I følge http://www.laperformance.co.uk/blog/ så var 150lbs det de brukte på bane. Så jeg gikk for 180lbs fjærer. Nå er grunnstøtingene svært skjeldne og bilen er lavere enn før. Og jeg får faktisk skryt for hvor komfortabel bilen er...
 03.jpg (48.11 KB. 800x333 - vist 604 ganger.) Du har selvfølgelig helt rett i at det blir mindre felg kant med denne forstillingen. Selv har jeg 6" foran, men skal vel på med 7" etterhvert.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #112 på: mai 14, 2014, 14:02:14 pm » |
|
Jo jeg ser den, jeg kjører med AVO golf coilovers selv på min 03. Jeg hadde før justerbare VW bein med stor fjær. Med det oppsettet ble det mye subbing og dunking i bakken pga for slappe fjærer. For å fikse dette satte jeg i golf dempere, som bør være mye stivere foran siden Golfen har motoren foran. Det hjalp lite. Så satte jeg på CSP senkefjærer for å få det stivere, men det hjalp ingen ting. Da gikk jeg for AVO golf coilovers. De kommer med 220 lbs fjærer som vil være bra stivt på en golf, passende for banekjøring i følge AVO. Jeg fant selv ut at 110 lbs var det vanlige coilover kit ble solgt med, les Kercher/CSP og lignende. Det var i følge eksperten komfortabelt nok til at man kunne selge det til alle. Komfort var ikke det jeg var ute etter, jeg ville ha bilen lav, les ca 10 cm bakkeklaring og samtidig ikke grunnstøte etter en fartshump, og da kreves harde dempere og stive fjærer. I følge http://www.laperformance.co.uk/blog/ så var 150lbs det de brukte på bane. Så jeg gikk for 180lbs fjærer. Nå er grunnstøtingene svært skjeldne og bilen er lavere enn før. Og jeg får faktisk skryt for hvor komfortabel bilen er... Du har selvfølgelig helt rett i at det blir mindre felg kant med denne forstillingen. Selv har jeg 6" foran, men skal vel på med 7" etterhvert. Takk for svar, bra å høre andres erfaringer på området!  Tydelig at der er forskjellig erfaringer med å bruke G1 bein noen har samme erfaring som deg mens andre sier som jeg påsto her tidligere at de er for korte. Mulig det er mest med kvalitet og fabrikat å gjøre. Jeg er ikke veldig fan av smale framhjul så derfor vil jeg tvi holde på 3-bolt forstillinga. Risikerer vel å få dårlig svingradius men, noen kompromisser må det vel bli.  Her er en link til den tråden jeg har hentet inspirasjon fra: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=506462&postdays=0&postorder=asc&start=0
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #113 på: mai 14, 2014, 15:18:45 pm » |
|
Forstilling endrer lite på hvor mye dekk du har plass til, men ET'n på felgene påvirkes selvfølgelig endel. Grunnen til at jeg har smale dekk er at jeg ikke har felger med høyere offset enn 36. Med bredere dekk så vil det ta i skjermen. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #114 på: juni 03, 2014, 22:43:56 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #115 på: juni 04, 2014, 09:11:07 am » |
|
Liker kreativiteten!  Hvor er disse justeringsrøra kjøpt? Godt at de fjærbeina kunne brukes til noe 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #116 på: juli 31, 2014, 09:44:05 am » |
|
Da har det endelig skjedd litt på boble fronten igjen. Fikk tatt meg en tur ned til Hot Shop i ferien og handlet inn eksos til motoren, stabstag foran og bak pluss nytt teppe. Etter at jeg fikk kjøpt eksos kunne jeg endelig montere motoren. Siden jeg ikke hadde peiling på tilstand så har jeg montert opp motor og kasse på en pall. Motoren lå i deler da jeg kjøpte bilen, så det var greit å få gjort en test oppstart for å få et bilde av tilstand. Jeg startet med å gjøre alle grunninnstillinger, tenning, terningsnekkefølge og stift. Først tok jeg ut pluggene og kjørte på starteren til jeg ikke oljetrykk på motoren, uten belastning. Så var det litt plunder med å få bensinpumpa til å suge men, så for det var i orden startet den uten mer tull  Selv om motoren gikk måtte det til litt justering, det viste seg at vektene i fordeleren hadde rustet fast slik at den ikke regulerte tenningen og forgasseren hadde selvfølgelig irret igjen  Nå er dette ordnet og den ser ut til å gå som ei klokke Litt nye deler.  Rett før oppstart   Slik den står nå  Trykk på bildet så er det en liten video av motoren igang  
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #117 på: juli 31, 2014, 14:48:58 pm » |
|
Morro å se det går framover hos noen...  Grattis med oppstart
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #118 på: august 05, 2014, 15:33:40 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
Tuffer'n
Medlem
  
Innlegg: 122
Bosted: Gran
|
 |
« Svar #119 på: august 06, 2014, 22:25:37 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"
71mod 1302
|
|
|
|