mai 04, 2025, 13:25:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fullt-lys  (Lest 1272 ganger)
TURBO
Gjest
« på: august 17, 2012, 21:46:09 pm »

Var en tur i Lillehammer sentrum nå å kjørte ræva av no amerikaner-dritt,men da jeg skulle flashe med fullt-lys i lyskrysset for å yppe til drag så kom det ikke på,ei heller den blå lampa i dash`n.
Kan det være noe annet en en sikring?
Har satt på mindre ratt,det ser ut som hendelen ikke kommer borti rattet,men får ikke den "klikke-lyden" når jeg skal ha fullt-lys.
Anyone?
Loggført
SveinT
Supermedlem

Agder VW Klubb

Vis profil
« Svar #1 på: august 18, 2012, 07:38:00 am »

For at du skal høre klikket fra releet, må stikka som er merket "S" på releet ha jord og klemme 30 ha +. Pluss skal den normalt ha hele tiden, og minus kommer fra bryteren på rattstammen. Så viss rattstammen/bryteren din har dårlig jord vil dette skje, eller bryteren er defekt, releet defekt, dårlig ledning/kontakter fra bryter til rele.

Sjekk alle sikringer først for sikkerhets skyld  Osteaktig
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
TURBO
Gjest
« Svar #2 på: august 18, 2012, 18:18:07 pm »

For at du skal høre klikket fra releet, må stikka som er merket "S" på releet ha jord og klemme 30 ha +. Pluss skal den normalt ha hele tiden, og minus kommer fra bryteren på rattstammen. Så viss rattstammen/bryteren din har dårlig jord vil dette skje, eller bryteren er defekt, releet defekt, dårlig ledning/kontakter fra bryter til rele.

Sjekk alle sikringer først for sikkerhets skyld  Osteaktig

For å begynne med releet da,hvor finner jeg det? Klemme 30?
Skjønner faen ingenting jeg nå Hæ
Ingen som har bilder?
Loggført
SveinT
Supermedlem

Agder VW Klubb

Vis profil
« Svar #3 på: august 19, 2012, 10:33:10 am »

Releet kan ligne på det som er på bildet under. Skal sitte i nærheten av der wiren festes til speedometeret.
Klemme 30 og "S" ser du til høyre på bildet. Skal være merket på releet

* 1.JPG (103.87 KB, 1024x768 - vist 84 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
TURBO
Gjest
« Svar #4 på: august 19, 2012, 11:16:33 am »

Se der ja,bilder Osteaktig Sjekket nå,å alle ledninger er på plass ihvertfall,ser ut som bryteren ved rattet toucher jord også.Kanskje releet er defekt da.Kjøper nye sikringer imorgen,håper det kan hjelpe.
Takk for hjelp å bilde Svein Blunker
Loggført
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #5 på: august 25, 2012, 21:31:29 pm »

På min 68-modell er det en sikring som går til kupelys/lyshorn. Har opplevd at noe så enkelt som irr på denne sikringen har ført til at lysa ikke ville veksle mellom nærlys/fjernlys (og kupelyset funka selvsagt heller ikke).
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #6 på: august 28, 2012, 16:33:50 pm »

Var noe så enkelt som en sikring som hadde gått+et relee som var særdeles dårlig feste,som lagde skremmende knitrelyder.
Hairy?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!