april 20, 2024, 12:33:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: JPM Dynoday #9, 6. oktober.  (Lest 37738 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #30 på: september 21, 2012, 17:55:58 pm »







Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: september 21, 2012, 18:41:42 pm »

Hæ? Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Mvh
Erich
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #32 på: september 21, 2012, 18:46:16 pm »

Tror jeg kan se mitt sett  Kult
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: september 21, 2012, 19:22:01 pm »

Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten ....  Gliser
Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn ....
Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ...

Mvh
Erich
 
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #34 på: september 21, 2012, 20:45:58 pm »

Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten ....  Gliser
Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn ....
Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ...

Mvh
Erich
 

Jeg ser ikke helt det store problemet  Kult
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: september 21, 2012, 21:00:03 pm »

Alt tar sin tid  Øyerulling.... du har tydligvis bestemt deg for N/A og det er jo ok ....lykke til da ...
Trenger ikke være så hårsår selv om andre forslår andre veier og muligheter.. Problemer er det vel neppe , bare foreslår en annen mulighet /pris til det jeg tror du vill...

Dussuten ; kunne vel V 2 vært gjort skikkelig før du tenkte på V 3 , ikke langt den gikk iflg. tråden !!!!
Ser dere vel i guruenes land .... 


Mvh
Erich
« Siste redigering: september 21, 2012, 21:14:04 pm av Sonic » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #36 på: september 21, 2012, 21:18:16 pm »

Alt tar sin tid  Øyerulling.... du har tydligvis bestemt deg for N/A og det er jo ok ....lykke til da ...
Trenger ikke være så hårsår selv om andre forslår andre veier og muligheter.. Problemer er det vel neppe , bare foreslår en annen mulighet /pris til det jeg tror du vill...
Dussuten ; kunne vel V 2 vært gjort skikkelig før du tenkte på V 3 , ikke langt den gikk !!!! 

Mvh
Erich


Er det noe jeg ikke er så er det hårsår Erich.
Men jeg tror ikke vi skal diskutere Putte Motor V2 eller V3 i denne tråden.
Det kan vi gjøre her http://www.vwnorge.no/index.php?topic=41151.new;topicseen#new

Uansett så gleder jeg med super duper, max mye til Dyno Day @ JPM
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #37 på: september 21, 2012, 22:30:13 pm »

Flott , setter mest pris på middagen og damene i Helsingborg .....Alltid hyggelig i Sverige ....
motor eller ikke . !!!

Mvh
Erich
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #38 på: september 25, 2012, 16:15:49 pm »

Vakkert Putte , gir dog ingen effekt å snakke om ,om du ikke tvangforer driten ....  Gliser
Et par VW t-1 topper er og blir håpløse uansett utvikling ....240 -260 Hk maks og det drar ikke skinnet av pølsa i en 900 Kg volkevogn ....
Men ..lenge leve N/A ....flotte er de uansett ...

Mvh
Erich

Erich, om du ikke klarer å få mer enn 260hk ut av 337cfm må du lete litt mer i delehaugen.  Osteaktig
Håper å treffes der nede!!  Blunker

Mvh Johnny.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: september 25, 2012, 18:04:50 pm »

Siste motoren jeg solgte var til "Herbie" i Sverige , proffbyggd motor på 2498 ccm m/versting topper
type Autokraft 910 m/50 x 40 titan ... , gav vel 295 HK ca i benk ..
Vel så mye for sugemotor ... Siste motoren jag har nå gir 470 HK v/1,2 bar ladetrykk ..

Kravet på effekt øker og da er kun veien å gå ..turbo .. Skjønner ikke helt hva folk har imot turbo ..
Du får en motor som yter mer , har det bedre og prisene på bruktmarkedet , noe jeg har bevist , ligger
klart i konkurranse med N/A ..
Så i VW øyemed skjønner jeg ikke helt poenget med sugemotor lenger , om du da ikke skal stille i en
viss klasse som krever dette ...
(hva hadde vel en 2,0 liter i en Audi vært u/T`en )   Gliser
Tror det er vanskelig å snakke om motorer med disse effektene i dag uten full kontroll på tenning og
fuel (et skikkelig FI system , var vel noe jeg hadde kjøpt før motordeler ) ..

Vel kos dere hos Johannes ..mulig jeg må jobbe på sjøen ... Flau

Mvh
Erich

Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #40 på: september 26, 2012, 08:32:02 am »

Ja, en tur til Johannes er ikke det samme som et fleske-run til Svinesund.

Å flytte grenser behøver ikke bare handle om resultatet (kr/hk).
Skal man bare se på hvor fort for hvor lite kroner er vel det ideelle å ta inn en trimmet japse uten skilt?

Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på...
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #41 på: september 26, 2012, 08:35:22 am »

Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på...

Takk! Og alle kan betale, bolte på og krysse fingra.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #42 på: oktober 01, 2012, 12:11:10 pm »


Inntak diameter er 62,5 mm!


EVO330


EVO330 til venstre MS250 til høyre
« Siste redigering: oktober 01, 2012, 12:33:08 pm av Eivind (Putte) » Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 01, 2012, 13:51:57 pm »

Trodde du skulle handle i helga, men fra bilder ser det ut at du har alt ferdig innkjøpt Glad
Fine biter!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #44 på: oktober 01, 2012, 14:01:51 pm »

Trodde du skulle handle i helga, men fra bilder ser det ut at du har alt ferdig innkjøpt Glad
Fine biter!

Skal handle til helgen.
Bildene er sakset fra Facebook gruppa til Dyno dagen.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #45 på: oktober 02, 2012, 22:25:39 pm »

OBS! Husk å send påmelding til info@jpmotorsport.se om du har tenkt deg til Helsingborg i helgen! Glad
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #46 på: oktober 03, 2012, 16:50:09 pm »

3 dager igjen til Dyno Day!!!
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #47 på: oktober 03, 2012, 17:17:59 pm »

Da er losen motoren hentet av Kåre idag. Gleder meg til resultatet.
God tur til alle dere som reiser,kjør pent.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #48 på: oktober 04, 2012, 14:59:02 pm »

2 dager igjen til Dyno Day!

Jeg reiser fra Moss i morgen rundt lunsj. Så hvis det er noen som vil haike med meg så har jeg ledig plass i bilen.
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #49 på: oktober 05, 2012, 08:15:13 am »

Da er det bare 3 timer til pilgrimreisen til den o store guru JP starter Gliser
Loggført

Seaside VW klubb
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #50 på: oktober 05, 2012, 08:29:05 am »

Kjører inn i EU nå!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #51 på: oktober 05, 2012, 13:17:18 pm »

Ankommet JPM Hotellet i Helsingborg


* 01.jpg (102.89 KB, 785x800 - vist 631 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #52 på: oktober 05, 2012, 14:28:50 pm »

Pils i Bar'n


* image.jpg (99.98 KB, 640x640 - vist 661 ganger.)
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #53 på: oktober 06, 2012, 17:22:53 pm »

Er man derimot interessert i motordesign og VW motorer er JPM morsom å høre på...

Takk! Og alle kan betale, bolte på og krysse fingra.
Må en være ignorant for å være på dette arrangementet altså? Trodde ikke fraskrev seg rettigheten til å sette seg inn i materien ved å reise hit, kanskje til og med tvert imot.
Loggført

Seaside VW Klubb
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #54 på: oktober 06, 2012, 19:21:26 pm »

Skål!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #55 på: oktober 06, 2012, 19:37:17 pm »

Blunker


* image.jpg (115.76 KB, 640x480 - vist 845 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #56 på: oktober 06, 2012, 22:45:53 pm »

Enjoy!
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #57 på: oktober 07, 2012, 11:27:36 am »

Hei
denne motorren som her vist tror jeg bremset 200 kw den var på 2,8 ltr
103-86 mm type 1 blokk FK 98 Kam

blir mektig imponert av det Johannes får til har hatt litt tvil ang de bremsetall han har hatt, men nå er jeg overbevist at det kan skille fra bremsebenk til benk er vanlig men han får  frem mange fler hester en hos vanlige motor mekanikkere .

Jeg tror at kjøper du deler og monterer selv som en 1915 men ok topper og greit exosanlegg får du rundt 100 hk men reiser du til Johannes får du nok 150 hk med samme motoren og de samme delene og kansje 200 hk med toppene ,kamen og andre ting han gjør som er spesielt laget.

syntes dette var veldig lærerikt og en veldig fin dag  bare langt å kjøre på en dag
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #58 på: oktober 07, 2012, 11:42:32 am »

200kw = 272 svinghjulshk. Nesten 100hk pr liter. Var det høyeste NA måling? Og hva med overlading?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #59 på: oktober 07, 2012, 15:37:27 pm »

Bilder


* 01.jpg (77.92 KB, 900x675 - vist 710 ganger.)

* 02.jpg (90.05 KB, 900x675 - vist 651 ganger.)

* 03.jpg (90.6 KB, 900x675 - vist 688 ganger.)

* 04.jpg (81.97 KB, 900x675 - vist 660 ganger.)

* 05.jpg (82.17 KB, 675x900 - vist 707 ganger.)

* 06.jpg (95.52 KB, 675x900 - vist 683 ganger.)

* 07.jpg (92.73 KB, 900x675 - vist 3283 ganger.)

* 08.jpg (99.14 KB, 900x675 - vist 1038 ganger.)
Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!