SixGun
Seniormedlem

|
 |
« på: september 09, 2012, 19:14:29 pm » |
|
Er det mulig å gjøre selv, og isåfall med hva slags utstyr? Evt er det noen her som kan gjøre sånt, og kan kappe etter maler på noen ruter? Og/eller (litt avhengig av utfallet på svarene til ovenstående spm)... hvor får man kjøpt lexan her på berget, og finnes det å få kjøpt i div farger?
|
|
« Siste redigering: september 09, 2012, 19:25:40 pm av SixGun »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1 på: september 09, 2012, 19:34:26 pm » |
|
Glassmestere får tak i lexan/poly/plexiglass. Kan kappes veldig lett med elektrisk bordsag, båndsag, stikksag osv osv
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T-1
Supermedlem

Praise the lowered...
|
 |
« Svar #2 på: september 09, 2012, 19:35:53 pm » |
|
Har bare brukt vippe sag på lexan hvertfall. med fint blad blir det det helt okei.
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
SixGun
Seniormedlem

|
 |
« Svar #3 på: september 09, 2012, 19:37:32 pm » |
|
Glassmestere får tak i lexan/poly/plexiglass. Kan kappes veldig lett med elektrisk bordsag, båndsag, stikksag osv osv
Mao ingen problem å lage sine egne bilruter? Mener jeg har prøvd å kappe plexi med stikksag en gang, men det gikk da rett til h#"¤%#r0! Det bare fliset seg. Men plexi er vel litt oldschool og stivere enn polykarbonat?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T-1
Supermedlem

Praise the lowered...
|
 |
« Svar #4 på: september 09, 2012, 19:40:10 pm » |
|
Klarte knuse ruta i splitten dagen før scc ifjord og da stakk jeg innom glassmester og han kappa til i lexen. ga 800.- for to side ruter fremme til boble. men null stress og lage selv også 
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #5 på: september 09, 2012, 19:46:13 pm » |
|
Man må passe på hastigheten og ikke kappe for fort. Sist jeg kappet brukte jeg bordmontert sirkelsag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ivar
Supermedlem

Samler seg opp......
|
 |
« Svar #6 på: september 09, 2012, 21:31:21 pm » |
|
Saging går greit så lenge det ikkje blir varmt, då smelter "sagflisen" fast i sporet. (kan sages med kjøling/søling) Polykarbonat har er ofte "ripefrie". Dvs at dei toler vindusviskere..... Denne ripefrie overflata er kun ein ultratynn film, som ligger utenpå sjølve poly'en. Dette gjer at ruta ikkje er mulig å polere!! Det er film på begge sider på ruta, men tiper om å tape ducttape på saga!!
Elles vil eg på det sterkaste anbefale å slipe kanten etter at den er sagd ut. Då fjerner du kjerv/bruddanviser om ruta blir ståande litt i spenn.
Ver også obs på at heimelagde poly vinduer ikkje er godkjent i bruk på offentleg vei!
|
|
|
Loggført
|
1975 T2 Sika - Arbeidshest |o * o|
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
|
|
|
SixGun
Seniormedlem

|
 |
« Svar #7 på: september 10, 2012, 07:55:59 am » |
|
Takker for tips. Får ta en liten sjekk med lokal glassmester og høre hva han skal ha for å kappe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: september 10, 2012, 08:24:03 am » |
|
Ikke noe stress, dette. Vi gjør det hele tiden på jobben. Bruker det som nødruter. Alle får det til, bare man er litt nøye og konsentrert.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
BABOON
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: september 10, 2012, 10:28:40 am » |
|
Ver også obs på at heimelagde poly vinduer ikkje er godkjent i bruk på offentleg vei! [/quote]
Gjelder dette alle rutene eller kun frontruta?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #10 på: september 10, 2012, 11:03:42 am » |
|
Ver også obs på at heimelagde poly vinduer ikkje er godkjent i bruk på offentleg vei!
Gjelder dette alle rutene eller kun frontruta? [/quote] Dette gjelder kun frontruta. Alle andre ruter kan være i lexan/poly -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SixGun
Seniormedlem

|
 |
« Svar #11 på: september 11, 2012, 15:17:24 pm » |
|
Noen som får godpris på lexan/poly eller?  Min lokale sjappe skulle ha ca. 1300,- pr kvm for poly i 3mm 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|