Vi brukte T4 gassere på broderens 69...
Jeg portet T3 innsug litt.. T4 gassere passer på, men "utligning rør" må fjenes da de treffer sideplatene i motorrommet.
Hull sveises, og nye lages nærmere toppen av innsuget slik at du får en slange mellom hver side (jeg fikke de ikke til å fungere uten)
Det er litt mye dill på i topplokket av T4 gasseren også. Jeg har derfor mixet litt T3 og litt T4 gassere.
Jeg bygget om stag mekanismen fra T3 og laget et nytt stag med bøy under dynamo for høyre side
Det passer ikke sammen med vanlig doghouse viftehus, så det er ombygget til "36hk" viftehus
De fungerte forsåvidt OK på en lett portet 1600 med noe høyere komp og 296 graders kam. Hvor store dyser jeg brukte husker jeg ikke
Erfaringen jeg husker godt var at Kadron eksos ikke fungerte. Det var ingen effekt før ca 3000 rpm så kom alt som ketchup.
Byttet til noe billig quiet pack greier og den var ikke motoren til å kjenne igjen. Da var det fint bunndrag
Det står nå Kadron 44'er på denne, men de er vel aldri blitt dyset.... "Snikkerbonden" har ikke tid til hobbybil