mai 04, 2025, 22:40:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2.0 gassere på 1600  (Lest 1582 ganger)
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« på: september 14, 2012, 15:39:41 pm »

Hei, Jeg har fått 2 stk gassere som skal sitte på en 2.0 liters motor. og lurer på hva jeg må gjøre/ trenger for å få dette til å funke på en 1600.

Jeg har kun gasserene og ikke noe mer.

Whats next?

Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: september 15, 2012, 19:59:41 pm »

må nok dyse ned forgassere.har du singel innsug på toppene eller tvinport?
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #2 på: september 16, 2012, 15:21:49 pm »

Dobbelportet 1600.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 16, 2012, 16:00:07 pm »

Du må jo ha noen innsug Rekker tunge

Pluss å passe på at det blir plass til gasserene mot viftehuset.

Deretter trenger du ett stag, og nye dyser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: september 16, 2012, 16:02:48 pm »

trur nok det er enklere og billigere og kjøpe dette. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,48396.0.html
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #5 på: september 16, 2012, 16:04:39 pm »

Vi brukte T4 gassere på broderens 69...

Jeg portet T3 innsug litt.. T4 gassere passer på, men "utligning rør" må fjenes da de treffer sideplatene i motorrommet.
Hull  sveises, og nye lages nærmere toppen av innsuget slik at du får en slange mellom hver side (jeg fikke de ikke til å fungere uten)
Det er litt mye dill på i topplokket av T4 gasseren også. Jeg har derfor mixet litt T3 og litt T4 gassere.
Jeg bygget om stag mekanismen fra T3 og laget et nytt stag med bøy under dynamo for høyre side

Det passer ikke sammen med vanlig doghouse viftehus, så det er ombygget til "36hk" viftehus

De fungerte forsåvidt OK på en lett portet 1600 med noe høyere komp og 296 graders kam. Hvor store dyser jeg brukte husker jeg ikke
Erfaringen jeg husker godt var at Kadron eksos ikke fungerte. Det var ingen effekt før ca 3000 rpm så kom alt som ketchup.
Byttet til noe billig quiet pack greier og den var ikke motoren til å kjenne igjen. Da var det fint bunndrag

Det står nå Kadron 44'er på denne, men de er vel aldri blitt dyset.... "Snikkerbonden" har ikke tid til hobbybil

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!