mai 04, 2025, 22:51:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Navn på lokk  (Lest 1579 ganger)
TURBO
Gjest
« på: september 16, 2012, 13:03:04 pm »

Hva heter det lokket som sitter utafor den ytre foringen på bakstillinga til T1? Må ha nye.
Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 16, 2012, 13:48:27 pm »

Er det denne?

http://rennlight.com/howto/torsion/pry-cover.jpg

Tror det kalles for "torsion bar cover" på engelsk. Aner ikke hva det heter på norsk.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
TURBO
Gjest
« Svar #2 på: september 16, 2012, 13:52:07 pm »

Riktig.Skal sette på urethan-foringer,regner med at jeg må ha andre lokk for å få plass til de 4 tappene som stikker ut?
Prøve å søke hos Unneberg.
Loggført
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #3 på: september 16, 2012, 14:08:08 pm »

Hvis jeg ikke misforstår hva du mener nå, så trenger du ikke nye lokk for å bruke poly-foringer, nei. De 4 tappene på den foringen sitter der i originale deksler også, med originale foringer.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #4 på: september 16, 2012, 14:21:26 pm »


* 16092012627.jpg (67.73 KB. 600x450 - vist 114 ganger.)
Blir litt usikker.

Detter er lokkene jeg har,for meg syntes det ut som de har sett sine beste dager med tanke på hakkene.

Gammel foring,å ny foring.
Trodde hakkene på ny foring skulle inn i spor i annet lokk,men da skal de altså presses inn i slike lokk jeg har?


* 16092012628.jpg (55.95 KB, 600x450 - vist 108 ganger.)
« Siste redigering: september 16, 2012, 14:23:07 pm av Ingar » Loggført
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #5 på: september 16, 2012, 14:32:12 pm »

Ble usikker selv og nå ! Hehe.. Når jeg skrudde av dette på en 1302, var det iallefall en av foringene som hadde 4 kanter, kan det være den som ligger innenfor fjør-plata som har de 4 tappene da?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: september 16, 2012, 17:55:21 pm »

er so mangen forskjellige endringar og kombinasjoner på desse foringane og lokkene til dei, lettaste er å demontera fyrst, og deretter skaffa dei rette delane
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #7 på: september 16, 2012, 23:09:38 pm »



Det er to foringer: C og B på tegningen. C er ytterst, og B (lik din røde) ligger bak fjærplaten. (Fjærplaten må av. Og så må den på nøyaktig i samme splines og nøyaktig riktig i forhold til de tre boltene bak. Hvis ikke blir både bakhjulsjusteringen og senkingen feil.)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!