ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« på: september 02, 2012, 11:52:29 am » |
|
Vært svoren t-4 fan leeeenge, men ny doning inntar gården om litt. Hvordan er styrken, trimparts etc til wasserboxera, hvilke deler går overens, hva skal man velge? Etc
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #1 på: september 02, 2012, 18:17:35 pm » |
|
Jeg bygger wasseboxer. stempel og sylindersats fra gowesty 96,5 med 22mm kryssbolt. Evt så har de div big bore kits med 24mm kryssbolt. Det er JE stempler og oppborrede sylindre. Finnes rimeligere alternativer fra feks qsc og AA eller hva de nå heter. Kam er jo som du sikkert vet type 1 men bruker som regel løfterforinger fra Pieper eller rocky jennings. Råder bruker jeg H profil siden jeg valgte 22mm kryssbolt. Scat mener jeg har noen med 24mm kryssbolt, men om de er sterkere enn originale vet jeg ikke. topper er ett litt heitere tema. AMC og Kolbensmith har lagd ettermarkeds som visstnok skal være bedre enn originale. Ventiler er så som så. SI valves i usa selger større av disse i rustfritt til billig penge, men med løftet mitt så måtte jeg ha lengre ventiler. så jeg fikk custom made fra sør afrika. Steves auto clinic. veiva er vel kjent fra å sitte godt i originalblokka. skal du noe videre er vel dpr veien å gå. Tja, ellers så vil jeg nok anbefale å høre med O`store knasten som virkelig kan dette.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2 på: september 03, 2012, 21:43:37 pm » |
|
Vwfreak har jo sagt det meste her vel 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #4 på: september 04, 2012, 10:18:39 am » |
|
Veldig bra tråd Tmatre!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #5 på: september 07, 2012, 15:39:06 pm » |
|
Hehe bra svar.
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #6 på: september 10, 2012, 19:52:52 pm » |
|
Eller gjør som meg som ikke kan noe om motor, og bare gjør det nødvendige for at den skal passe i bobla: - bygg om eksosrøret fra en sylinder og bytt lyddemper - sett på gammel type vannpumpe (som går mot bakluka og ikke forover på bilen) - sett inn radiator, jeg gikk for en fra en golf 2 - bytt til starter fra automatboble - sett inn 215mm trykkplate, svinghjul og clutch, eller slip ut og bruk 228mm'ern (jeg skal bygge om til det nå) Tut und burnout
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #7 på: september 10, 2012, 19:55:21 pm » |
|
ja hvorfor fjerne den beste tingen som har skjedd bil motorer, nemlig vannkjøling 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: september 10, 2012, 20:02:48 pm » |
|
Eller gjør som meg som ikke kan noe om motor, og bare gjør det nødvendige for at den skal passe i bobla: - bygg om eksosrøret fra en sylinder og bytt lyddemper - sett på gammel type vannpumpe (som går mot bakluka og ikke forover på bilen) - sett inn radiator, jeg gikk for en fra en golf 2 - bytt til starter fra automatboble - sett inn 215mm trykkplate, svinghjul og clutch, eller slip ut og bruk 228mm'ern (jeg skal bygge om til det nå) Tut und burnout
Og fortsatt bare 112hk  Og husk at luft er lettere enn vann 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #9 på: september 11, 2012, 20:39:21 pm » |
|
ja hvorfor fjerne den beste tingen som har skjedd bil motorer, nemlig vannkjøling  Finnes ingen motargumenter her egentlig... Men på bussen ville jeg holde ombygging på et minimum og da var Oxy et godt men selvsagt noe dårligere alternativ.. 
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #10 på: september 11, 2012, 21:01:50 pm » |
|
Tjobing, gutter. Fikk vel ikke heeelt de svarene jeg trodde her....grunnen til at jeg spør er fordi jeg er i tenkeboksen for å kjøpe t-25 camper, og den er luftkjølt, men tror jeg holder meg til den denne gangen. Har sa skrudd et kvarter eller to på disse t-4 maskinene fra før  Men takkar for svar
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #11 på: september 11, 2012, 21:09:16 pm » |
|
Luftkjølt T25 er helt sjef  får vi se ett bilde av den ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #12 på: september 14, 2012, 23:07:30 pm » |
|
Luftkjølt T25 er helt sjef  får vi se ett bilde av den ? Særlig nå den skal bli matet med en 2.6 T-4 med snelle  Bildet kommer nok 
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
|