Bra svar her, setter virkelig pris på det!!
Enseste er at det er 180 tenner og ikke 130, men du mente sikkert 180-he he;-)
Var litt usikker på foringa, har ikke sett noe på det enda. Men da skjønner jeg at foringa skal sitte i feste og ikke en slangs "shim" som endrer/flytter det lille tannhjulet.
Har ikke bilen her skjønner du og da er det fint å spørre først og ikke stå der å klæ seg i hue når jeg er der

Frem med dremel i dag, begynte i går...
Tusen takk!

Eg har aldri sett svinghjul med 180 tenner på bobler...hvor lite starterdrev måtte du hatt da? Det gamle 6volt svinghjulet (opp til 1965 er det vel...) har trolig 109 tenner, m et starterdrev på 9 tenner, men starterdrevet på 6 voltstarteren er derfor større i diameter, for å passe i det gamle svinghjulet m ferre tenner. (Dette svinghjulet har 180mm kløtsj )
12 volts svinghjulet har 130 tenner og med samme (9 tenner) til starterdrevet, å derfor har det starterdrevet mindre diameter...(Dette svinghjulet har 200 mm kløtsj). Altså -Eksempel; den gamle 6v starteren vil ikke kunne gå i 12v svinghjul pga tettere m tenner, ei heller motsatt. Det er ikke bare å bytte svinghjul...en må også vite hvilke drev det sitter på starteren.