rubenthorsen
Gjest
|
 |
« på: september 11, 2012, 22:57:35 pm » |
|
Fikk ett tips om en boble som sto bortplassert inni hagen utfor et hus. Han som sa det til meg vet ikke noe om disse bilene, og hadde ikke mye info om bilen. Den var hvit og hadde 2 luft filler på motor lokket var alt han fortalte. Da han sa det var 2 filler på motor lokket tenkte jeg 1302 med en gang. Etter å ha spist sem burger måtte jeg bare sjekke dette. Traff først kona til eier, en koselig dame som viste mye om disse bilene. Hennes far hadde jobbet for Jespersen og Thon as i tønsberg, som vist nok hadde lokaler like ved kanalbrua i tønsberg. Bilen var holdt orginal og hadde blitt pusset opp av hennes far for mange år siden. Eiers plan er å pusse denne opp igjen bare han blir ferdig med det prosjektet som står i garasjen nå. Å selge den var det siste han ville, å ønsket han derfor lykke til med renoveringen. Fikk lov å ta bilder å legge ut her.  Denne avis annonse er fra jespersen og Thon. :-) http://www.vwnorge.no/index.php/topic,45126.0.html
|
|
« Siste redigering: september 16, 2012, 02:35:35 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #1 på: september 11, 2012, 23:06:00 pm » |
|
Flere bilder. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #2 på: september 15, 2012, 20:34:44 pm » |
|
Fant en automatic 1968 model på tur hjem i dag. Se bilder under. Plus at jeg må en tur til østfold til uka. Kom i prat med en kunde på jobben, han hadde en 1200 64 model som hadde stått inne i 20 år uten å bli brukt. Fikk tlf å skal ringe han om noen dager. 
|
|
« Siste redigering: september 16, 2012, 02:38:31 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #3 på: september 15, 2012, 23:20:03 pm » |
|
1970 modellen fikk lufteriller i motorlokket, så den bilen er nok en 70 modell registrert i 69  Automaten er en artig sak, skulle gjerne hatt en sånn, siden jeg har et halvt leddband i venstre kne  Dessuten har den IRS-bakstilling.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
    
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
 |
« Svar #4 på: september 16, 2012, 01:11:55 am » |
|
1970 modellen fikk lufteriller i motorlokket, så den bilen er nok en 70 modell registrert i 69  Automaten er en artig sak, skulle gjerne hatt en sånn, siden jeg har et halvt leddband i venstre kne  Dessuten har den IRS-bakstilling. Er nok heller byttet motorlokk på den for den har kromlist på dasjbordet, det hadde ikke 70 modellen.
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #5 på: september 16, 2012, 02:33:52 am » |
|
Bare så det er ikke noe tvil. Det er en 1968 model den automatic bilen. har bilde av front med skilt nr . Har sjekket med 2282 sms tjenesten.
|
|
« Siste redigering: september 16, 2012, 02:40:12 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: september 16, 2012, 02:41:48 am » |
|
1970 modellen fikk lufteriller i motorlokket, så den bilen er nok en 70 modell registrert i 69  Automaten er en artig sak, skulle gjerne hatt en sånn, siden jeg har et halvt leddband i venstre kne  Dessuten har den IRS-bakstilling. Er nok heller byttet motorlokk på den for den har kromlist på dasjbordet, det hadde ikke 70 modellen.  Øverste og nederste bil er ikke samme bil, men denne har list på dasj .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
    
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
 |
« Svar #7 på: september 16, 2012, 04:03:33 am » |
|
1970 modellen fikk lufteriller i motorlokket, så den bilen er nok en 70 modell registrert i 69  Automaten er en artig sak, skulle gjerne hatt en sånn, siden jeg har et halvt leddband i venstre kne  Dessuten har den IRS-bakstilling. Er nok heller byttet motorlokk på den for den har kromlist på dasjbordet, det hadde ikke 70 modellen.  Øverste og nederste bil er ikke samme bil, men denne har list på dasj . Man ser godt at det er 2 forskjellige biler og som du sikkert har sett selv også så har begge list på dasjbordet.
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #8 på: september 16, 2012, 08:50:31 am » |
|
1970 modellen fikk lufteriller i motorlokket, så den bilen er nok en 70 modell registrert i 69  Automaten er en artig sak, skulle gjerne hatt en sånn, siden jeg har et halvt leddband i venstre kne  Dessuten har den IRS-bakstilling. Er nok heller byttet motorlokk på den for den har kromlist på dasjbordet, det hadde ikke 70 modellen.  Øverste og nederste bil er ikke samme bil, men denne har list på dasj . Man ser godt at det er 2 forskjellige biler og som du sikkert har sett selv også så har begge list på dasjbordet. Den øverste er en 70-modell, produsert i august 1969. Chassinr er 110 2072991, ifølge vegvesen.no. Noen ganger har detaljer fra forrige årsmodell hengt med en liten stund etter modellskifte.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #9 på: september 16, 2012, 08:54:32 am » |
|
1970 modellen fikk lufteriller i motorlokket, så den bilen er nok en 70 modell registrert i 69  Automaten er en artig sak, skulle gjerne hatt en sånn, siden jeg har et halvt leddband i venstre kne  Dessuten har den IRS-bakstilling. Er nok heller byttet motorlokk på den for den har kromlist på dasjbordet, det hadde ikke 70 modellen.  Øverste og nederste bil er ikke samme bil, men denne har list på dasj . Man ser godt at det er 2 forskjellige biler og som du sikkert har sett selv også så har begge list på dasjbordet. Når du skrev at det var list på desj ,så hadde jeg ikke lagt ut bilde av innsiden ennå på den siste bobla. Var bare det jeg tenkte på. :-)
|
|
« Siste redigering: september 16, 2012, 09:01:47 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #10 på: september 16, 2012, 11:26:03 am » |
|
Er mulig at automaticen er en 69 modell selv om sms tjenesten sier 68. Det er som Kjell Roar skriver om den første bilen, chassisnummeret som forteller årsmodell. Tredje siffer xx8 xxx xxx=1968, xx9 xxx xxx=1969 og xx0 xxxx xxx=1970. Det som står i vognkort og norske registere er normalt året bilen første gang ble registrert i Norge, men fabrikken begynte å produsere ny årsmodell i august året før.
Mest synlig forskjeller er vel: 1968- Utvendig åpning av klapp over tanklokk 1969- Innvendig åpning av klapp over tanklokk 1970-Normalt uten list på dash, og muttere for å feste vindusviskerarmer.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #11 på: september 16, 2012, 13:40:35 pm » |
|
Er mulig at automaticen er en 69 modell selv om sms tjenesten sier 68. Det er som Kjell Roar skriver om den første bilen, chassisnummeret som forteller årsmodell. Tredje siffer xx8 xxx xxx=1968, xx9 xxx xxx=1969 og xx0 xxxx xxx=1970. Det som står i vognkort og norske registere er normalt året bilen første gang ble registrert i Norge, men fabrikken begynte å produsere ny årsmodell i august året før.
Mest synlig forskjeller er vel: 1968- Utvendig åpning av klapp over tanklokk 1969- Innvendig åpning av klapp over tanklokk 1970-Normalt uten list på dash, og muttere for å feste vindusviskerarmer.
CHASSISNUMMER PÅ DEN AUTOMATIC SLUTTER PÅ: ..........9560 IFØLGE SMS TJENESTEN HVORDAN SKAL JEG TOLKE DET. ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #12 på: september 16, 2012, 13:54:00 pm » |
|
Det er tredje siffer fra begynnelsen som forteller årsmodell. De 6 siste siffer er kun et stigende tall for hver bil de laget. Var i 1965 de innførte det systemet. Viss du ser i vedlegget under er det kanskje mer forståelig. Tallene i vedlegget er rammenummer for første bil de produserte av den årsmodellen.
|
(35.51 KB - lastet ned 117 ganger.)
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #13 på: september 23, 2012, 11:39:02 am » |
|
Da skal 64 modellen bobla besøkes på tirsdag. Østfold neste stop. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|