Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #30 på: april 03, 2009, 00:09:11 am » |
|
Hær er det annet oppsett, Miata ::)Calipere
Egentlig kan man jo montere hva som helst. Har spindler liggende for både 944NA og Volvo 240 4-stemple calipere (bolt on med Kercher ventilert skive). Med et billet nav så kan du skru på den skiven og caliper som passer deg best. Men Miata er vel ikke kjent for sine extreme bremser. eller har jeg gått glipp av noe?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #31 på: april 03, 2009, 00:11:52 am » |
|
Volvo 240 4-stemple calipere (bolt on med Kercher ventilert skive).
passer disse rett på adapterlagerhuset til kerscher skive bakbremseR??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #32 på: april 03, 2009, 00:17:39 am » |
|
De passer ihvertfall rett på std caliperfeste på 412 (som er lik type3 og 1302/3).....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #33 på: april 03, 2009, 00:22:20 am » |
|
trudde type 4 hadde større avstand mellom boltene på caliper? for -73 one year only type 3 bruker "type4"calipere og lengre avstand mellom boltene
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #34 på: april 03, 2009, 00:25:32 am » |
|
hmmm, gammel og glemsk! Må nok måle....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #35 på: april 03, 2009, 00:29:40 am » |
|
Bremsene jeg refererte til var front spindler T1, siden mags viste bilde fra miata front bremser. Litt usikker hvordan 240 passer på T4, Veeeeldig lenge siden jeg var borte en slik.... Aldri mål Volvo cc opp mot 944 cc. aldri si aldri...
og takk Knast, begynte å lure, mente også at T4 hadde større cc.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #36 på: april 03, 2009, 00:31:47 am » |
|
240 4-stemplet passer rett på foran på 412. Sitter slike på min, sammen med BMW 525 skiver med utforinger til hjullager. Mener cc på caliper er ca 3"?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #37 på: april 03, 2009, 00:33:53 am » |
|
hvilke modelle kommer 4 stempla 240 .
turbo?? GLT??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #38 på: april 03, 2009, 06:30:51 am » |
|
240 har bare 2 forskjellige kalipere, Girling og Ate, begge er 4 stempla, og tar jeg ikke helt feil er det både girling og Ate omhverandre frem til 86 og så er det bare girling derfra for ventilerte skiver. Uansett ta fra en bil etter 86 da er dem for ventilerte. Det er 549 stykke for dem på Biltema. Svære tunge greier.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #39 på: april 03, 2009, 11:04:40 am » |
|
240 har bare 2 forskjellige kalipere, Girling og Ate, begge er 4 stempla, og tar jeg ikke helt feil er det både girling og Ate omhverandre frem til 86 og så er det bare girling derfra for ventilerte skiver. Uansett ta fra en bil etter 86 da er dem for ventilerte. Det er 549 stykke for dem på Biltema. Svære tunge greier.
Til info: Det finnes en "Racing" variant i Aluminium. Usikker hvilken Modell eller betegnelse denne kommer fra. Har en print av delefilen liggende, samt en av disse liggene i en-eller-annen-eske. Fine saker med kjøleribber og allting. Litt Porsche 917..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #40 på: april 03, 2009, 11:36:09 am » |
|
Hmmm, kanskje jeg ikke behøver Porsche calipere foran likevel da... Bilde Savanna?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #41 på: april 03, 2009, 15:02:46 pm » |
|
Hmmm, kanskje jeg ikke behøver Porsche calipere foran likevel da... Bilde Savanna?
Skal se om jeg finner caliperen. har flyttet inn i nytt hus, og delene ligger godt nedpakket..... må prioritere 27 meter med vegg som skal helsparkles..  Har sprengskissen i en perm. skal se om jeg får skannet denne over helgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #42 på: april 03, 2009, 16:04:18 pm » |
|
Den helsparklinga misunner jeg deg ikke! Har tatt rom for rom med gips og sparkel...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|