Dette har jeg begynt å lese litt på:
http://www.carcraft.com/howto/ccrp_0703_picking_the_right_plug_for_power/viewall.htmlNoe de har skrevet om biler med turbo/nitro/kompressor som virker intressant:
"The general consensus among power-adder tuners is that it's best not to use platinum plugs, since this material acts as a kind of heat sink that will cause pre-ignition problems."
Read more:
http://www.carcraft.com/howto/ccrp_0703_picking_the_right_plug_for_power/viewall.html#ixzz2GrTOKyW8Virker som en ålreit tech link. Dette er nesten et like vanskelig som valg av olje

Jeg prøver å samle den vanlige forumgjengerens erfaringer i tråden her.
Kom gjerne med info om hvilken plugg (Merke, modell, ekstra egenskaper som iridium osv)/tenningsanlegg/kompressjon/turbo/NA/effekt/turtall osv.
Selv heller jeg mot NGK og Beru-plugger.
Hot tip:
"The spark-plug companies don't make heat ranges easy to remember. Companies like AC, ACCEL, Autolite, Bosch, and Champion use lower numbers for colder plugs, while NGK and Denso use higher numbers for colder heat ranges."