mai 05, 2025, 07:34:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tüf godkjente bremser til type1 -64  (Lest 1326 ganger)
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« på: november 15, 2012, 17:05:01 pm »

Er det mulig å få godkjent Kerscher sine bremser på en 64 modell.
Har en kompis som restaurerer en -64 model.

Han skal sette i en 1915 med senket forstlling og vil gjerne ha skivebremser med 4 bolt.
Jeg har nevnt Kerscher for han men jeg har ikke peiling på slike gamle biler om det er mulig.
Man kan vel velge da forstilling for spindler for skivebremser?

Ser at CSP har Tüf godkjente bremser.
Man får kanskje ikke godkjent større effekt i eldre bobler?
« Siste redigering: november 15, 2012, 17:13:14 pm av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 15, 2012, 17:18:06 pm »

ja
4 bolt?
eller 5bolt  Glad
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 15, 2012, 17:24:51 pm »

ja
4 bolt?
eller 5bolt  Glad

Ja, til hva?
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 15, 2012, 18:46:43 pm »

CSP CSP Glad
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: november 16, 2012, 21:40:31 pm »

vet ikke om det finnes godkjente spindler til linkpin, men en mulighet er å bytte rammehode til en fra nyere bil. Få et autoristert verksted til å gjøre/godkjenne jobben, og så kjøpe godkjent Kerscher kit.

Søk først.

Er ofte ikke så vanskelig bare man holder god kommunikasjon
Loggført
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 16, 2012, 21:58:32 pm »

vet ikke om det finnes godkjente spindler til linkpin, men en mulighet er å bytte rammehode til en fra nyere bil. Få et autoristert verksted til å gjøre/godkjenne jobben, og så kjøpe godkjent Kerscher kit.

Søk først.

Er ofte ikke så vanskelig bare man holder god kommunikasjon

Tusen Takk Grelland!
God ide. Han som har bilen jobber på et karosseriverksted så det er det minste problemet.
Skal bringe dette videre.
Uansett er han opptatt at det skal se bra ut og ikke noe hjemme mek.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: november 17, 2012, 00:10:30 am »

Er uansett ikke noen krav til TUV papirer på ombygginger som gjøres på så gammle biler.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!