Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« på: november 04, 2012, 21:36:53 pm » |
|
Hei! Montert ny forstilling type puma med drop spindler. Venstre side subber overkant framskjerm, høyre siden er godt innafor! Hva har jeg gjort feil, og hvordan retter jeg opp feilen..
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem

ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: november 04, 2012, 21:41:34 pm » |
|
Forskjellig skjermer eller skeiv forstilling
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #2 på: november 04, 2012, 21:59:46 pm » |
|
Forskjellig skjermer eller skeiv forstilling
Har målt skjermene og de er det minimal forskjell på. Finnes det noen justeringsmuligheter? Evt hvor? Er ca 3 cm forskjell høyre og venstre side.
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: november 04, 2012, 22:06:36 pm » |
|
Mål lengden fra festene på midten av forstillingen og ut til enden av rørene..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #4 på: november 04, 2012, 22:28:38 pm » |
|
Mål lengden fra festene på midten av forstillingen og ut til enden av rørene..
Har målt, og det ser bra ut. Det som om dekket er vinklet utover i overkant. ( om du skjønner hva jeg mener? ) Skal ta ett par bilder og legge ut når jeg kommer hjem fra verkstedet. Om det er noe hjelp?
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: november 04, 2012, 22:32:38 pm » |
|
Sleng ut bilder ja 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #6 på: november 04, 2012, 23:07:47 pm » |
|
Vel hjemme i sofaen igjen! Legger ut noen bilder, håper det kan gi noe mening.
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: november 04, 2012, 23:37:04 pm » |
|
Hmm..
Enten er forstillingsfestene sveist på feil, eller så er skjermene ulike..
Mitt tips iallefall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: november 05, 2012, 00:03:25 am » |
|
ser ut som cambervinkelen er heilt nils på eine hjulet ja. du har litt justering ved å flytta på karosseriet. men før du gjer da må du sørga for att hjula står rett. (tippar da er hovedårsaken her ja)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #9 på: november 05, 2012, 16:13:02 pm » |
|
Ok, takk for svar  Skal ta en titt til for å se hva jeg finner ut av..
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
nobrakes
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: november 05, 2012, 17:15:31 pm » |
|
mål ifra anlegget på øvre bærearmen, og inn til forstillingsrøret på begge sider på øvre røret, hadde akkurat samme problem, men nyprodusert/butikkjøpt puma med fjærpakke, der var fjærpakka for lang, slik at den var borret feil på venstre sia for låseskruen til bærearmen
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
OldBug
Seniormedlem

74mod 1303s
|
 |
« Svar #11 på: november 05, 2012, 18:04:50 pm » |
|
Denne camber justeringssaken på den øverste bærearmen da? den ssom ligger i øvre festet til spindel, kan den være synderen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #12 på: november 06, 2012, 12:40:01 pm » |
|
mål ifra anlegget på øvre bærearmen, og inn til forstillingsrøret på begge sider på øvre røret, hadde akkurat samme problem, men nyprodusert/butikkjøpt puma med fjærpakke, der var fjærpakka for lang, slik at den var borret feil på venstre sia for låseskruen til bærearmen
aah, skal se på det idag.. Denne camber justeringssaken på den øverste bærearmen da? den ssom ligger i øvre festet til spindel, kan den være synderen?
Ja, det var den første jeg prøvde å justere på, det hjalp litt, men desverre ikke nok..
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #13 på: november 16, 2012, 08:31:25 am » |
|
Her har vi løsningen på problemet..
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #14 på: november 16, 2012, 09:12:32 am » |
|
Du tenker på at du ikke har skrudd fast armene med til fjørpakken eller tenker du på at det skyldes dårlig repro kvalitet og forskjellig avstand til dempertårnet fra side til side?
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #15 på: november 17, 2012, 10:49:48 am » |
|
Du tenker på at du ikke har skrudd fast armene med til fjørpakken eller tenker du på at det skyldes dårlig repro kvalitet og forskjellig avstand til dempertårnet fra side til side?
-BB-
øvre bære armen var ikke presset helt inn mot forstillingsrøret. løsnet på skruen for å se om jeg kunne presse på bærearmen noe mer, men da flytte jo så klart sporet i fjærpakka seg, så måtte legge i en liten sveis på fjærpakka og borre ett nytt spor, så nå er den i orden.
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
OldBug
Seniormedlem

74mod 1303s
|
 |
« Svar #16 på: november 17, 2012, 12:06:47 pm » |
|
Flyttet det seg? Hvordan?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #17 på: november 17, 2012, 12:28:59 pm » |
|
Flyttet det seg? Hvordan?
Når du dytter bærearmen lengre inn i forstillingsrøret, vil jo også fjærpakka gå lengre inn i bærearmen, og dermed vil jo det punktet jeg borret "flytte" seg litt. 
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
Kjetil
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: november 17, 2012, 12:44:39 pm » |
|
Fjærpakka di skal vel egentlig sitte fastskrudd midt på røra, og ikke flytte seg frem og tilbake?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #19 på: november 17, 2012, 13:17:31 pm » |
|
Fjærpakka di skal vel egentlig sitte fastskrudd midt på røra, og ikke flytte seg frem og tilbake?
Ja, den sitter jo fast på midten. Litt usikker på åssen jeg skal forklare det.. Tenk deg at fjærpakka sitter fast på midten og på den ene siden, når jeg da dytter den andre bærearmen lengre inn, så vil jo fjærpakke gå litt lengre inn i bærearmen som jeg presser på, og når du da titter ned der du setter skruen for å feste, så har hakket i fjærpakka blitt "flyttet" ( betyr jo at jeg har bommet med 1-2 cm nr jeg har borret.
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #20 på: november 17, 2012, 13:28:39 pm » |
|
Ja, den sitter jo fast på midten. Litt usikker på åssen jeg skal forklare det.. Tenk deg at fjærpakka sitter fast på midten og på den ene siden, når jeg da dytter den andre bærearmen lengre inn, så vil jo fjærpakke gå litt lengre inn i bærearmen som jeg presser på, og når du da titter ned der du setter skruen for å feste, så har hakket i fjærpakka blitt "flyttet" ( betyr jo at jeg har bommet med 1-2 cm nr jeg har borret. Borret? Fjærbladene har hull fra før og du skal ikke ha behov for å borre. Sett dem inn og skru dem fast "i midten". Deretter trer du på fjørarmene til du ser at du har hullet i fjørpakken i senter. Skru armen fast. Når alle 4 armene er fastskrudd så kan du løsne dem i midten og sjekke at dem glir fritt. -BB-
|
|
« Siste redigering: november 17, 2012, 13:30:35 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #21 på: november 17, 2012, 13:41:38 pm » |
|
Ja, den sitter jo fast på midten. Litt usikker på åssen jeg skal forklare det.. Tenk deg at fjærpakka sitter fast på midten og på den ene siden, når jeg da dytter den andre bærearmen lengre inn, så vil jo fjærpakke gå litt lengre inn i bærearmen som jeg presser på, og når du da titter ned der du setter skruen for å feste, så har hakket i fjærpakka blitt "flyttet" ( betyr jo at jeg har bommet med 1-2 cm nr jeg har borret. Borret? Fjærbladene har hull fra før og du skal ikke ha behov for å borre. Sett dem inn og skru dem fast "i midten". Deretter trer du på fjørarmene til du ser at du har hullet i fjørpakken i senter. Skru armen fast. Når alle 4 armene er fastskrudd så kan du løsne dem i midten og sjekke at dem glir fritt. -BB- Jepp, tok fjærpakkene fra orginal forstillinga over til puma innkorta 2", så da må jeg vel kappe og borre nye hull ?
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #22 på: november 17, 2012, 13:55:28 pm » |
|
Ja, den sitter jo fast på midten. Litt usikker på åssen jeg skal forklare det.. Tenk deg at fjærpakka sitter fast på midten og på den ene siden, når jeg da dytter den andre bærearmen lengre inn, så vil jo fjærpakke gå litt lengre inn i bærearmen som jeg presser på, og når du da titter ned der du setter skruen for å feste, så har hakket i fjærpakka blitt "flyttet" ( betyr jo at jeg har bommet med 1-2 cm nr jeg har borret. Borret? Fjærbladene har hull fra før og du skal ikke ha behov for å borre. Sett dem inn og skru dem fast "i midten". Deretter trer du på fjørarmene til du ser at du har hullet i fjørpakken i senter. Skru armen fast. Når alle 4 armene er fastskrudd så kan du løsne dem i midten og sjekke at dem glir fritt. -BB- Jepp, tok fjærpakkene fra orginal forstillinga over til puma innkorta 2", så da må jeg vel kappe og borre nye hull ? Aha... Det forandrer ting. Du har rett, man må borre hvis man kapper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OldBug
Seniormedlem

74mod 1303s
|
 |
« Svar #23 på: november 17, 2012, 14:05:30 pm » |
|
Hehe godt det løste seg, hadde nok fått litt bedre hjelp om du hadde nevnt at det var korting inblandet her! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #24 på: november 17, 2012, 14:09:38 pm » |
|
Ja, den sitter jo fast på midten. Litt usikker på åssen jeg skal forklare det.. Tenk deg at fjærpakka sitter fast på midten og på den ene siden, når jeg da dytter den andre bærearmen lengre inn, så vil jo fjærpakke gå litt lengre inn i bærearmen som jeg presser på, og når du da titter ned der du setter skruen for å feste, så har hakket i fjærpakka blitt "flyttet" ( betyr jo at jeg har bommet med 1-2 cm nr jeg har borret. Borret? Fjærbladene har hull fra før og du skal ikke ha behov for å borre. Sett dem inn og skru dem fast "i midten". Deretter trer du på fjørarmene til du ser at du har hullet i fjørpakken i senter. Skru armen fast. Når alle 4 armene er fastskrudd så kan du løsne dem i midten og sjekke at dem glir fritt. -BB- Jepp, tok fjærpakkene fra orginal forstillinga over til puma innkorta 2", så da må jeg vel kappe og borre nye hull ? Aha... Det forandrer ting. Du har rett, man må borre hvis man kapper.  Hehe godt det løste seg, hadde nok fått litt bedre hjelp om du hadde nevnt at det var korting inblandet her!  hehe, klart, hadde vært en stor fordel og skrive det! Falt meg ikke inn at jeg skulle skrive det engang, men nå er det i orden og det er supert! Takk for innspill 
|
|
|
Loggført
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
|