august 07, 2025, 03:58:16 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Forskjell på AD AS41 blokk og AS AS41 blokk?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Forskjell på AD AS41 blokk og AS AS41 blokk? (Lest 1004 ganger)
Jærva
Supermedlem
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.
Forskjell på AD AS41 blokk og AS AS41 blokk?
«
på:
november 19, 2012, 19:57:02 pm »
Er det noen forskjell på AD AS41 blokk og AS AS41-blokk. Har en AD-blokk som det står AS41 på , det husker jeg det gjorde på en AS-blokk jeg hadde også, så dem er vel laget av samme materiale, men er det noen forskjeller på dem annet enn selve nummeret på blokka?
Loggført
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Forskjell på AD AS41 blokk og AS AS41 blokk?
«
Svar #1 på:
november 19, 2012, 22:44:22 pm »
AS er nyere enn AD.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Knut Andersen
Supermedlem
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad
Sv: Forskjell på AD AS41 blokk og AS AS41 blokk?
«
Svar #2 på:
november 19, 2012, 23:23:36 pm »
Fra Svenske CSP
http://www.vwcsp.se/luftkylt/luft_motor.html
Volkswagen do Brasil är den enda Volkswagenfabrik som fortfarande tillverkar nya motorblock till den luftkylda motorn. Den legering som används idag är AS41 (magnesium legerat med 4% aluminium och 1% kisel). Blocken är dubbelreducerade, har 12 mm oljekanaler, stålinsatser för 8 mm cylinderpinnbultar och är försedda med fästöron för motorbalken (Typ 2 & 3) och hålet för Typ 3 oljepåfyllning.
Loggført
Tlf: 41668466,
rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...